نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
دو اتفاق مهم در سیرجان؛ حالا دیگر فوتبال ۹۰ دقیقه نیست!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مساوی استقلال خوزستان در سیرجان یک اتفاق تکراری و یک پیام تازه داشت.

استقلال خوزستان که دور برگشت تیمی کاملاً متحول شده است، بار دیگر به لطف درخشش خریدهای خوب خارجی در نقل و انتقالات زمستانی توانست از یک مسابقه سنگین و سخت سربلند بیرون بیاید.

شاگردان پورموسوی این هفته در سیرجان با دو گل از گل گهر عقب افتادند. گل دوم میزبان در دقیقه ۹۰ به ثمر رسید و تعدادی از تماشاگران با این استنباط که بازی دو بر صفر تمام خواهد شد، شروع به خروج از ورزشگاه کردند! اما این مسابقه با دو گل بعدی تیم میهمان ۲-۲ مساوی تمام شد، دو گلی که اتفاقی تکراری بود و مثل بازی‌های اخیر روی درخشش بازیکنان خارجی تیم خوزستانی به ثبت رسید که بارها از تاثیر آنها در دور برگشت نوشته‌ایم و ای کاش همه تیم‌ها به سراغ چنین خریدهای خوب و موثر خارجی بروند...

پیام این نتیجه خط بطلان بر روی یک باور قدیمی و سنتی در فوتبال بود. جمله معروف "فوتبال ۹۰ دقیقه است" اصلاً از سوی مربیان روانشناس ابداع شد تا به شاگردان خود تلقین کنند تا پایان بازی باید تلاش کرد و تسلیم نشد و هیچ وقت نباید امید خود را از دست بدهید. اما در سال‌های اخیر و به خصوص بعد از ورود کمک داور ویدیویی به فوتبال، حالا هر نیمه از مسابقات کلی زمان تلف شده دارد که آنها هم جزئی از بازی هستند. در فوتبال روز دنیا خیلی از گل‌های حساس بعد از دقیقه ۹۰ به ثمر می‌رسد که نتیجه خیلی بازی‌ها را عوض می‌کند.

حالا دیگر فوتبال ۹۰ دقیقه نیست! بلکه بهتر است بگوییم از سوت شروع تا سوت پایان داور بازی ادامه دارد و باید برای موفقیت جنگید. هیچ فرقی هم بین دقیقه اول با دقیقه آخر نیست و در هر دو می‌توان موقعیت گل ایجاد کرد. استقلال خوزستان دقیقه ۹۰ گل خورد، آن هم گل دوم بازی در خانه حریف اما تسلیم نشد و یک امتیاز را از دهان شیر در سیرجان بیرون کشید. تیمی که در انتهای جدول برای بقا می‌جنگد، بیش از هر چیز به این روحیه نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: بازی ۱۳ به سود رفسنجانی‌ها؛ بهترین خط حمله مقابل بدترین خط دفاع پیروز شد/ محرم می‌تازد؛ ویسی می‌بازد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی