نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
باستین شواین‌اشتایگر
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شواین‌اشتایگر معتقد است که گواردیولا مربی شگفت‌انگیزی است اما فوتبال آلمان با آوردن او مرتکب اشتباه شد.

باستین شواین‌اشتایگر مدعی شده که آلمان به دلیل حضور پپ گواردیولا در بایرن‌مونیخ DNA خود را از دست داده است.

این مربی اسپانیایی در طول چهار سال حضورش در بارسلونا با سبک معروف تیکی‌تاکا افتخارات بسیاری به دست آورد. گواردیولا در سال ۲۰۱۲ نوکمپ را ترک کرد و ۱۲ ماه بعد به کار بازگشت. او در سال ۲۰۱۳ هدایت بایرن مونیخ را درست پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بر عهده گرفت و بلافاصله شروع به تحمیل سبک بازی خود به باشگاه کرد. بایرن در اولین فصل حضور او به قهرمانی بوندسلیگا و جام حذفی آلمان رسید و تیم ملی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل قهرمان شد. باستین شواین‌اشتایگر در آن زمان بخشی از هر دو تیم بود؛ اگرچه در سال ۲۰۱۵ بایرن را به مقصد منچستریونایتد ترک کرد.

گواردیولا در مجموع سه سال در آلیانتس ماند و در هر فصل قهرمانی را از آن خود کرد ولی شواین‌اشتایگر ۳۹ ساله می‌گوید که حضور او منجر به از دست رفتن DNA آلمان شد، و تیم ملی از آن زمان از مرحله گروهی دو جام جهانی حذف شد. او در گفتگو با گری نویل در برنامه اورلپ گفت: «۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، بایرن احتمالا بهترین تیم اروپا بود... و تیم ملی جام جهانی را برد و سطح ما بسیار بالا بود. سپس پپ به مونیخ آمد و طبیعتا اصلا آسان نیست به عنوان مربی به کشوری بیایید که شماره یک اروپا یا جهان است، اما او سبک فوتبالی خود را داشت که شگفت‌انگیز است. او نابغه است. ایده‌هایی که قبل و همچنین در طول بازی به بازیکنان می‌دهد شگفت‌انگیز است. اما اتفاقی که افتاد این بود که بسیاری از باشگاه‌های دیگر و حتی تیم ملی سعی کردند از آن کپی کنند و ما بیشتر روی آن سبک تمرکز کردیم به جای اینکه ارزش‌های آلمانی‌ها را حفظ کنیم. ما به طور کامل DNA خود را فراموش کردیم و به سبک پپ خیلی اعتماد کردیم، که بسیار هم خوب است، و همه چیز را بردیم، اما می‌توانم بگویم این یک اشتباه کوچک از سوی فوتبال آلمان بود.

ما نه تنها بایرن مونیخ را تغییر دادیم، بلکه حتی تیم‌های دیگر بوندسلیگا را تغییر دادیم و تیم ملی ما با این سبک سازگار شد زیرا روش پپ عالی است. اما من فکر می‌کنم که همیشه نمی‌توان بالا بود، غیرممکن است، خیلی سخت است. من همیشه گفته‌ام، پپ در بارسلونا تمرین کرده و یازده بازیگر در زمین بازی داشت و فیلم سینمایی ساخت، او سعی می‌کند همان فیلم را در مونیخ یا منچسترسیتی بسازد، اما گاهی اوقات اگر بازیگران تغییر کنند کار سخت می‌شود. اما من هرگز نمی‌گویم که پپ برای بایرن‌مونیخ بد بود، او فوق‌العاده بود و ای کاش دوباره مربی‌ای مانند او در مونیخ داشتیم.»

باستین شواین‌اشتایگر

گواردیولا در سال ۲۰۱۶ بایرن را به مقصد من‌سیتی ترک کرد و در نهایت آنها را به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رساند، اگرچه رئال مادرید چهارشنبه شب به امیدهای آنها برای دفاع از تاج قهرمانی پایان داد. و شواین‌اشتایگر می‌گوید که گواردیولا از زمانی که در فصل گذشته با سیتی قهرمان شد، سبک خود را تغییر داده است.

او افزود: «زمانی که گواردیولا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد، می‌توانستید ببینید که مدافعان چگونه دفاع می‌کنند. او از دوران حضورش در مونیخ و شاید اولین سال‌های حضورش در سیتی آموخت که برای قهرمانی در لیگ قهرمانان به چه چیزهایی نیاز دارد و باید قدرت دفاعی نیز داشته باشد. سیتی این موضوع را فهمیده و تغییرش داده. فوتبال آلمان شماره ۱ جهان بود و ما ارزش‌های خود را از دست داده‌ایم، یا دیگر آنقدر روی ارزش‌هایمان تمرکز نکرده‌ایم و به چیزهای دیگر روی آورده‌ایم.»

بیشتر بخوانید: از رفتار مورینیو ناراحت بودم؛ آدمی نیستم که با رسانه‌ها صحبت کنم!/ وقتی رفتم ژوزه عذرخواهی کرد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی