نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
مهرداد محمدی به حقش نرسید/ به محرم نویدکیا در فوتبال ایران ظلم شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فرهاد کاظمی پیشکسوت و کارشناس فوتبال گفت: خیلی بد شد که سپاهان و تراکتور از کورس خارج شدند. این اتفاق خوبی نبود و جذابیت لیگ را کم کرد.

به بهانه گلزنی و اوج گرفتن دوباره مهرداد محمدی در استقلال، با مربی سابق او یعنی فرهاد کاظمی همکلام شدیم. کسی که در راه‌آهن مربی برادران مهرداد و میلاد محمدی بود و نقش بسیاری در رشد و شکوفایی آنها داشت. حرف های تازه کاظمی را در ادامه می خوانید:

مهرداد محمدی دوباره خوش درخشید آقافرهاد؟
بله، خیلی خوشحال شدم. او در این فوتبال به حقش نرسید چون استعداد زیادی دارد. کاش یک سال دیگر با من کار می‌کرد. مهرداد تا یک جایی پیشرفت خوبی داشت اما بعداً متوقف شد. جواد نکونام هم این روزها به خوبی از او بازی می‌گیرد اما توانایی‌های محمدی خیلی بیشتر از این‌هاست و امیدوارم بتواند در جام جهانی برای تیم‌ملی بازی کند.

شاگرد قدیمی شما یعنی محرم نویدکیا هم این روزها در مس رفسنجان نتایج خیلی خوبی می‌گیرد.
بابت این مسئله خیلی خوشحالم. محرم باهوش و باشخصیت است. یک مربی صادق که البته به او ظلم شد. محرم می‌توانست سال‌ها مربی سپاهان باشد ولی خوشبختانه توانایی‌های خود را این روزها در رفسنجان نشان می‌دهد. فوتبال ایران شاید ۱۰ مربی جوان داشته باشد اما فقط یکی، دو نفر مثل نویدکیا آینده خوبی دارند.

مشکل سپاهان را کجا می‌بینید؟
به نظر من در سپاهان بیش از حد به مورایس اختیار دادند و همین مسئله تیم را نابود کرد. سپاهان تیمی خوب و دوست‌داشتنی است و من شخصاً وقتی می‌بینم مورایس جلوی ۶۰ هزار تماشاگر سپاهانی دفاع می‌کند، ناراحت می‌شوم.

نبرد قهرمانی بین استقلال و پرسپولیس را چطور می‌بینید؟
اولاً خیلی بد شد که سپاهان و تراکتور از کورس خارج شدند. این اتفاق خوبی نبود و جذابیت لیگ را کم کرد اما در نهایت تیمی قهرمان می‌شود که حرفه‌ای‌تر باشد و کمتر اشتباه کند. در ۶ هفته پایانی استفاده از فرصت‌ها هم بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Faramarz IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    مهرداد محمدی برخلاف برادرش در انتخاب تیم اشتباه داشت یعنی پس از سپاهان به قطر رفتنش غلط بود آن هم در اوج جوانی.اما چرا در حق محرم ظلم شد ؟ در مربیگری مگر تجربه داشتن و پله پله بالا رفتن یک اصل نیست نویدکیا تجربه مربیگری نداشت تیم سپاهان تیم بزرگی ست اگر محرم از تیم کوچکترین مانند همین می رفسنجان آغاز می کرد و سپس مربی سپاهان می شد بهتر نبود؟ زیدان با آن زیدان بودنش ابتدا کمک آنچلوتی شد و بعد مربی کاستیون (تیم دوم رئال)شد و بعد سر مربی رئال شد هیچ مربی را اگر در بدو امر در پله آخر قرار بدهید محکوم به شکست است این قانون نانوشته فوتبال است نامش ظلم نیست این مربیان قدیمی به جای زدن حرف های عوام فریبانه و پو پولیستی که احساسات زود گذر افراد را تحریک می کند بهتر است منطقی سخن بگویند و راهکار و اندیشیدن درست را به مخاطب یاد بدهند یعنی منطق فوتبال را وگرنه کسی که تنها احساسات انسان را تحریک می کند به طور طبیعی باید گمان کرد که قصد سو استفاده دارد
  • فرامرز IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    با عرض پوزش این حرف که به فلان مربی عمدتاً خارجی اختیار بیش از حد دادند پس تیم موفق نشد و بین علاقمندان به فوتبال سنتی رایج است را باید از سخنان صد من یک غاز دانست چون هر مربی چه خارجی و چه ایرانی در مورد مسائل مستطیل سبز باید اختیار کافی و کامل داشته باشد تا بتواند صد در صد قابلیت های خودش را نشان بدهد و بعدها بشود او را به خاطر نتایجش زیر سوال برد و حرف حدیث و راه فرار برای مربی وجود نداشته باشد که ایکس و ایگرگ در کارم گذاشتند وگرنه موفق می شدم .وقتی نتیجه می خواهید لاجرم باید مسوولیت و اختیار کافی در امور فوتبالی هم به مربی باید بدهید سپاهان مبلغ سنگینی را برای این مربی پرتغالی پرداخته منطقی ست که اختیار بدهد. اگر راه فرار برای مورایس فراهم کند که در واقع پولش را دور ریخته اصلا نه شدنی ست و نه عقلانی امیدوارم این کامنت را چاپ کنید
  • سپاهان💛💫 IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    فرهادخان عشقع ومحبوب قلب سپاهانیا💛
  • امید IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    فرهاد کاظمی دوست داشتنی نمیذارن سپاهان جون بگیره مافیای سرخ
  • یدی ۶۶ NL ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    سلام جناب آقای فرهاد کاظمی ضمن عرض ارادت و احترام و ادب چه کسی در کشور ما در فوتبال پله پله راه ترقی را پیموده است که این عزیزان محترم نیز تابع قوانین فوتبال باشند جواد نکو مال با ایستادن چند ماه کنار کی‌روش وووو خیلی زود در لیگ برتر مربیگری می کنند به همین دلیل فوتبال ایران از پایه غلط بار می آیند چون کارها برادرانه تقسیم می‌شود و خوردن به ترتیب کلاس به همین دلیل مربیان محترم و کاربلد کنار ایستاده تا مبادا به دوستان عزیز بر بخورد
  • محمدرضا IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    دو برادر پرسپولیسی که یکیش به حقش که پیراهن پرسپولیس بود نرسید
  • بهرام IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    یک جام بدید به استقلال یکی هم بدید به پیروزی درسیرک فوتبال هم تخته کنیدوسلام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی