نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
ژاوی سرمربی بارسلونا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بارسلونا با اعلام ماندن ژاوی هرناندس مثل کشتی‌گیرهای ما فن را برعکس زد!

در دنیای فوتبال خیلی وقت‌ها باشگاه‌های بزرگ و کوچک وقتی همه راه‌ها را امتحان و نمی‌توانند خود را از بن‌بست نتایج خلاص کنند، به وارد کردن شوک متوسل می‌شوند؛ شوک به تیمی که همه امکانات و شرایط لازم را دارد اما به هر دلیلی نتیجه نمی‌گیرد.

یکی از بهترین روش‌ها برای وارد کردن شوک برکناری مربیان است. مربیانی حتی بزرگ که توانایی و لیاقت خود را بارها ثابت کرده‌اند اما به هر دلیلی در یک تیم به آن نتیجه مطلوب نرسیدند. در چنین شرایطی باشگاه و خود مربی توافق می‌کنند تا با این جدایی به تیم شوک وارد شود. بارسا از نمونه‌هایی بود که این فصل وقتی نتایج خوبی نگرفت و وقتی همه راه‌ها را رفت و فایده‌ای نداشت، به شوک رو آورد. اعلام شد که ژاوی اسطوره محبوب آبی‌اناری‌ها که تا پایان فصل ۲۰۲۵ قرارداد داشت، در پایان همین فصل نیوکمپ را ترک خواهد کرد.

ژاوی به عنوان آینده بارسلونا شناخته می‌شد. او در السد مدارج اولیه مربی‌گری را طی کرد و به کسب تجربه پرداخت. وقتی بارسا را تحویل گرفت این تیم حال و روز خوبی نداشت و او توانست با یک شوک مثبت تیمش را در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا احیا کند. اما ژاوی این فصل به بن‌بست رسید و هر کار کرد نتیجه نداد و در نهایت خودش و باشگاه اعلام جدایی زودهنگام کردند.

البته که فرهنگ سطح اول فوتبال دنیا با فرهنگ فوتبال ما تفاوت بسیار دارد. آن‌جا یک مربی که اعلام می‌کند در پایان فصل نخواهد ماند، نگران بازی نکردن بازیکنان نیست! از همان موقع بازیکنان بارسا و مدیران این تیم درست برخلاف فوتبال ما تمام تلاش خود را کردند تا ژاوی را منصرف کنند و این اتفاق همین چند روز قبل افتاد. این بار ژاوی فن را مثل کشتی‌گیران برعکس زد و از شوک اعلام انصراف برای رفتن و ماندن تا پایان قراردادش استفاده کرد!

بارسا طی همین ۱۰ روز از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد. در حالی که بازی رفت را ۳-۲ در پاریس از پی‌اس‌جی برده بود، در نوکمپ ۴-۱ باخت. سپس با شکست در الکلاسیکو شانس قهرمانی لالیگا را هم عملا و رسما از دست داد و درست در شرایطی که همه چیز مهیا بود تا با ژاوی خداحافظی کنند، آن‌ها برعکس انتظارات و عرف رایج در فوتبال اعلام ماندن کردند.

فقط یک لحظه تصور کنید در کشور خود ما و در فوتبال ایران چنین اتفاقی بیفتد! تا فصل قبل سابقه نداشت که یک مربی اعلام کند در پایان فصل نمی‌ماند. محمد ربیعی اولین کسی بود که فصل قبل چنین کرد و در پایان فصل هم جدا شد. اتفاقی که خیلی‌ها باور نداشتند چون بارها و بارها استعفاهای صوری در این فوتبال را دیده‌ایم. اما این نمونه که یک مربی بعد از اعلام رفتن دوباره اعلام ماندن می‌کند، شاید حالا حالاها در فوتبال ما تکرار نشود و البته که باید صبر کرد و دید این شوک چقدر می‌تواند به بارسا کمک کند...

این مطلب را هم ببینید: ژاوی به حواشی واکنش نشان داد؛ اگر از بارسلونا می‌رفتم یک یورو هم نمی‌گرفتم/ اعتمادها را دیدم و تصمیم گرفتم بمانم

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی