نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات پرونده تازه فساد راضی هستید؟
مرد در سایه استقلال کیست؟/ مدیری که علی دایی را آبی‌پوش کرد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استقلال حالا شرایط متفاوتی در قیاس با ابتدای فصل یا حتی همین چند هفته قبل پیدا کرده چون مالک و مدیران جدیدی را بالای سر خودش می‌بیند.

استقلال در آستانه بازی با تراکتور شارژ شد و کادر جدید مدیریتی این باشگاه پیش از این‌که تیم به سوی تبریز پرواز کند، قسمتی از مطالبات این فصل بازیکنان را پرداخت کرد تا حداقل در قدم اول رضایت نفرات را جلب کرده و انگیزه آن‌ها را افزایش بدهد. اتفاقی که بدون شک در سایه تحول مدیریتی به وقوع پیوسته و البته بازیکنان استقلال و اعضای کادر فنی این تیم روی نام یک نفر به عنوان عامل اصلی این تغییرات اتفاق نظر دارند. آن‌ها معتقدند تحولات انجام‌شده در استقلال که استارت آن خورده و احتمالا ادامه پیدا می‌کند، زیر نظر احمد شهریاری است؛ مردی که قبلا هم سابقه مدیریت در فوتبال و همین استقلال را دارد و به احتمال فراوان هفته آینده حکم رسمی ریاست هیئت مدیره باشگاه استقلال را دریافت خواهد کرد.

از سرمربیان پرسپولیس تا حضور در لیگ قهرمانان

نام احمد شهریاری در فوتبال ما از اوایل دهه ۸۰ شمسی طرح شد زمانی که او یکی از مدیران ارشد باشگاه صبا باتری محسوب می‌شد و این باشگاه در فوتبال اهداف بسیار بلندپروازانه‌ای را مد نظر قرار داده بود. صبا باتری با هدایت پرویز مظلومی و در حالی که بازیکنانی همچون جواد زرینچه و آتیلا حجازی را در اختیار داشت، بهار سال ۱۳۸۳ به لیگ برتر صعود کرد و داستانش از همان‌جا کلید خورد. مجموعه تحت هدایت احمد شهریاری ستارگان بزرگی را به صبا باتری آورد و تیمی مدعی ساخت. تیمی که بازیکنان ویژه‌ای همچون علی دایی، یحیی گل‌محمدی و سهراب بختیاری‌زاده در آن توپ می‌زدند و با وجود تحولات فنی و تعویض مربیان، هیچ وقت با کادر مدیریتی باشگاه دچار مشکل نشدند و اتفاقا بازیکنان کنونی استقلال با اشاره به همین اتفاق تاکید دارند که حتما شهریاری روش کار و تعامل با ستارگان را بلد است. از میان بازیکنان بزرگی که ۲۰ سال قبل در صبا حضور داشتند، یحیی گل‌محمدی و علی دایی بعدا به سمت سرمربی‌گری پرسپولیس هم رسیدند! جالب‌تر این‌که استقلالی‌ها معتقدند اگر هرتا برلین را کنار بگذاریم، حضور در صبا باتری طی دوران مدیریت احمد شهریاری موجب شد علی دایی در ایران هم پیراهن آبی (علاوه بر سفید و مشکی که پیراهن اول صبا بود) را بر تن کند! صبا در آن مقطع قهرمان جام حذفی شد و پس از کسب این عنوان در سال ۸۴، به لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۰۶ هم راه پیدا کرد.

مدیریت در استقلال و رفاقت با نکونام

احمد شهریاری در سالیان گذشته نیز سابقه حضور در جمع مدیران ارشد باشگاه استقلال را یدک می‌کشد و اتفاقا با علی علی‌عسگری رئیس کنونی هلدینگ خلیج فارس نیز در صداوسیما کار کرده است. اگرچه جواد نکونام در این رابطه هنوز صحبتی نکرده ولی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که پالس‌های مثبتی میان سرمربی استقلال و این مدیر که حالا به‌نوعی مرد در سایه باشگاه تلقی می‌شود، رد و بدل شده و حتی به صورت غیرمستقیم پیرامون پرداخت‌هایی که قبل از سفر تیم به تبریز صورت گرفت نیز با سرمربی آبی‌پوشان پایتخت مشاوره صورت گرفت. حالا باید دید شهریاری در تجربه جدید خودش با استقلال می‌تواند ماجراهای موفقیت‌آمیز صبا را تکرار کند یا این‌که وضعیت به گونه دیگری رقم خواهد خورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • خلیج همیشه فارس آبی IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    در تیم استقلال هیچ مدیریتی رو مثل زمان مدیریت دکتر قریب ندیدیم ، مدیریتی کاردان و کاربلد و با برنامه مدیریتی کاملا پاک و منزه از هر لحاظ و مهمتر از همه مدیریتی درحال حرکت و جنبش اما بی سرو صدا ، انشالله که هلدینگ خلیج فارس از تمامی تجارب خوب و درست مدیریتی گذشته و حال در جهت پیشرفت و ترقی استقلال همراه با مدیران کارآزموده برای آینده استقلال گام بردارد
  • لونگ میکروبی IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    به کوری چشم بدخواهان استقلال موفق خواهد شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات پرونده تازه فساد راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی