هفته حساسیت شد هفته مساوی؛ ۱۰ بازنده در ۸ بازی!/ آن‌ها که از اول برای مساوی آمدند، باختند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هفته بیست‌وپنجم با ۸ بازی فوق حساس مهم‌ترین هفته فصل فوتبال ما بود که بیش از نیمی از دیدارهایش مساوی تمام شد.

از روزی که سیستم امتیازدهی در فوتبال تغییر کرد، ارزش پیروزی بیشتر نمایان شد. در سال‌های دور و فوتبال سنتی به تیم برنده ۲ امتیاز می‌دادند و تیم‌هایی که مساوی می‌کردند، امتیازات یک بازی را بین خود تقسیم اما از وقتی ۳ امتیاز به تیم برنده تعلق گرفت، مساوی دیگر خیلی با شکست تفاوتی ندارد. دو تیمی که مساوی می‌کنند، هر کدام یک امتیاز می‌گیرند، یعنی یک امتیاز هر بازی محو می‌شود. تیمی که از ۳ بازی خود یک بازی را ببرد و دو بازی را ببازد، بالاتر از تیمی قرار می‌گیرد که دو بازی را مساوی کرده و فقط یکی را باخته، به نوعی شبیه ارزش یک مدال طلا در تورنمنت‌هایی همچون المپیک یا بازی‌های آسیایی که بیشتر از ۱۰۰ مدال نقره و برنز است.

اما متاسفانه هنوز در فوتبال ما این تغییر اساسی جدی گرفته نشده و چه بسیارند مربیانی که از ابتدا برای مساوی می‌آیند. هیچ طرح و برنامه‌ای برای گلزنی و پیروزی ندارند و اگر بسته به شرایط بازی گل بخورند، رو به بازی احساسی آورده و ضعف خود را در مصاحبه بعد از بازی به گردن داور یا زمین چمن می‌اندازند!

هفته بیست و پنجم اوج حساسیت لیگ بیست و سوم بود. هفته‌ای که هر ۸ مسابقه آن اهمیت بسیاری برای تیم‌های بالا و پایین جدول داشت. در فاصله ۵ هفته تا پایان فصل که تک تک امتیازات ارزشی معادل صدها میلیارد تومان هزینه برای یک تیم در یک فصل دارد، تیمی که بماند موفق بوده و تیمی که برود، ناکام. فقط یک تیم در کورس بالای جدول قهرمان می‌شود و مابقی شکست خورده اند.

ببینید که سرانجام این هفته چه بود، با این ارزش امتیازات تیم‌ها به جای اینکه برای برد بیایند انگار به مساوی از قبل راضی بودند! دیدارهای این هفته با تک بازی شمس آذر مقابل پیکان در قزوین، روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت آغاز شد. مسابقه‌ای که تا دقیقه ۹۰ ۱-۱ مساوی بود و شمس آذر به لطف یک شلیک ناگهانی در وقت‌های تلف شده به پیروزی خانگی رسید. از هفت بازی روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت نیز تنها دو تیم پیروز و با سه امتیاز بیرون آمدند، نساجی در فولادشهر ذوب آهن را برد و هوادار در تهران صنعت نفت را شکست داد.

۵ بازی دیگر همه مساوی تمام شد، چه دوبازی بزرگ ۴ مدعی بالای جدول و چه دیدارهای دو تیم خوزستانی در جمع ۴ تیم پایین جدول که به امتیازات باقیمانده این فصل همچون نان شب احتیاج دارند اما این پنج مسابقه با این نتایج تمام شد:

تراکتور ۰-۰ استقلال

مس ۱-۱ گل گهر

آلومینیوم ۱-۱ فولاد

استقلال خوزستان ۱-۱ ملوان

پرسپولیس ۰-۰ سپاهان

در حقیقت این ۱۰ تیم این هفته باختند، چه در بالا و چه در پایین جدول و آن تیم‌هایی که گل نزدند، بیشتر باختند! به خصوص آنها که هزاران هوادار خود را به ورزشگاه کشانده بودند و بعد از استرس شکست مقابل این هوادار، به خود ضربه زدند!

بیشتر بخوانید: شب شادی در هواپیما، صبح ماتم در ورزشگاه؛ خطیر رفت و خطر ماند برای آقا جواد!/ آیا نفر بعدی خود نکونام نیست؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حامد IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    دم جواد نکونام گرم. هییییییچ مهره ای برای تعویض نداشت که بتونه بار هجومی تیم بالا ببره. اونوقت اینا رفیعی، ترابی، عالیشاه، خدابنده لو، اورونوف، امیری و صادقی دارن و یه هفته هم صدر نبودن🤣🤣

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی