نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
جرم برای یک نفر، تنبیه برای همه؛ اولین ورزشگاه ممنوع برای بانوان!/ دومینوی محرومیت زنان از حضور در ورزشگاه راه افتاد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مجوز حضور بانوان در دیدار پرسپولیس نساجی در قائمشهر صادر نشد. اتفاقی که مصداق بارز یک مفهوم دینی در فرهنگ ما شیعیان است

در تعالیم دینی ما تعبیری به نام باقیات الصالحات داریم که ثوابش در آن دنیا به فرد می‌رسد. یعنی کاری که حتی بعد از مرگ فرد مومن و صالح در دنیا ادامه دارد و ثوابش در آن دنیا به فرد می‌رسد. مثل ساختن مسجد، مدرسه یا بیمارستان که کار کردن در تمام آنها عبادت است و تا دنیا دنیاست، هر کس در این اماکن کار خیری انجام دهد و ثوابی ببرد بانی آن در آن دنیا سهم خواهد گرفت.

درست به همین دلیل است که اینقدر سفارش به ساخت چنین مکان‌هایی شده، یک نوع سرمایه‌گذاری که ضمن پاداش دنیوی و کمک به زندگی بهتر انسان‌ها در این دنیا، پاداش معنوی برای آخرت هم به همراه دارد. اما درست در نقطه مقابل این باقیات الصالحات اعمال منفی هم هست که همین کارکرد را دارند. کارهایی که هنگام وقوعش در این دنیا جریمه و تنبیه به همراه دارد و در کارنامه خود فرد ثبت می‌شود، قانون با او برخورد می‌کند و جرائمش را تحمل خواهد کرد اما بعد از آن هم جریمه گناه در حساب فرد نوشته می شود. مثلا کسی را با فروش مواد معتاد کنی، این کارها بعضاً آثاری دارند که به خود آن فرد محدود نمی‌شوند.

اتفاقی که در بازی پرسپولیس و سپاهان افتاد و رفتاری که آن تماشاگر مو سفید انجام داد، هنوز هم محل بحث و مناقشه است. او به ۱۰ سال ممنوعیت ورود به کلیه اماکن فوتبالی محکوم شده و مسلماً خودش دیگر نمی‌تواند آسیبی به فوتبال برساند اما ببینید که پیامدهای رفتار یک فرد چطور می‌تواند روی یک جامعه تاثیر بگذارد.

همین حالا مجوز حضور بانوان برای تماشای مسابقه نساجی و پرسپولیس در قائمشهر صادر نشده و تردیدی نیست که در سایر ورزشگاه‌های لیگ برتر نیز سخت‌گیری‌های اعمال خواهد شد. حالا که وزیر و رسانه ها به میدان آمده اند و کیست که نداند پاک کردن صورت مساله ساده ترین کار در مدیریت ماست!

یعنی تمام تلاش‌های این سال‌ها از سوی کسانی که می‌خواستند بانوان هم بتوانند به ورزشگاه‌های فوتبال بیایند با یک حرکت و یک رفتار از سوی یک نفر دود شد و به هوا رفت...

بیشتر بخوانید: برای بقا در لیگ باید خیلی سخت جنگید؛ بجنگ نساجی...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی