نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
نکونام قهرمان شود کسی نمی‌تواند برکنارش کند/ رقیب خطرناکی داریم اما استقلال محکوم به برد است
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: اگر جواد نکونام به همراه این تیم خوب که تا اینجا توانسته ماه‌ها صدر جدول را در اختیار داشته باشد در نهایت به عنوان قهرمانی برسد قطعاً هیچکس نمی‌تواند دست به کادر فنی استقلال بزند.

علیرضا اکبرپور بازیکن اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره شرایط استقلال بعد از دیدار مقابل تراکتور و دیدار اخیر سرمربی تیم استقلال و بازیکنان با هواداران در کمپ زنده یاد ناصر حجازی همچنین وضعیت بازی پیش رو مقابل ذوب آهن اظهاراتی را مطرح کرد.

بازی مقابل ذوب آهن را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
قطعاً بازی آسانی نخواهد بود. تیم‌های اصفهانی به ویژه تیم ذوب آهن همواره در طول ادوار گذشته لیگ برتر جزو تیم‌هایی بوده‌اند که مقابل استقلال و پرسپولیس خوب به میدان آمده و برای این دو تیم دردسرساز شده‌اند. با توجه به بازی رفت که خوب به یاد دارم استقلال به سختی توانست با این تیم مساوی کند قطعاً در دور برگشت هم این زمینه ذهنی برای بازیکنان تیم ذوب آهن فراهم است که استقلال را در تهران متوقف کنند اما من حتم دارم بچه‌های تیم استقلال این را می‌دانند که اگر بخواهند امتیاز از دست بدهند ممکن است در ادامه برای رسیدن به عنوان قهرمانی به مشکل بر بخورند بنابراین تیم استقلال در چنین شرایطی محکوم به برد است.

با نگاهی به نتایج اخیر تیم ذوب آهن و پیروزی پرگل شان مقابل تراکتور فکر نمی‌کنید ممکن است شرایط روحی روانی آنها برای مقابله با استقلال خیلی خوب باشد؟
اگر ذوب آهن توانست تراکتور را با آن شرایط شکست بدهد به خاطر وضعیت تیم تراکتور بود نه مسئله دیگری. در آن برهه تیم تراکتور شرایط خوبی نداشت و به لحاظ کادر فنی در وضعیت نامشخصی بود به همین خاطر تیم در شرایطی نبود که بتواند خودش را درست جمع و جور کند. البته نمی‌خواهم ارزش‌ها و توانایی‌های فنی تیم ذوب آهن را نادیده بگیرم ولی به طور کلی پیروزی پرگل آنها مقابل تراکتورنمی‌تواند ملاک قدرت بالای این تیم باشد چون دیدیم که همین تیم در جام حذفی به تراکتور باخت و حذف شد. ولی به طور کلی تیم ذوب آهن یک تیم تاکتیکی و درتمند است که فوتبال رو به جلویی را هم ارائه می‌دهد. به موقع جمع می‌شوند و به موقع می‌توانند روی دروازه حریف حملات متعددی را پایه ریزی کنند. ولی به هر حال من در دو سوی میدان استقلال را تیمی قوی‌تر و بهتر می‌بینم و امیدوارم در نهایت برنده زمین را ترک کند.

حضور هواداران در این دیدار تا چه اندازه می‌تواند به استقلال برای پیروز شدن کمک کند؟
هر چقدر که بازی قبلی استقلال در تبریز تقریباً سرد و کسل کننده بود من حتم دارم این دیدار یک مسابقه پرتحرک پرهیجان و پر موقعیت خواهد بود. حالا دروازه‌بان اصلی تیم استقلال برگشته و شرایط مثل سابق است دیگر استقلال نیازی به بازی دفاعی ندارد و از طرف دیگر می‌داند که تیم رقیبش هم به دنبال کسب پیروزی است و نباید از سه امتیاز کامل بازی چشم پوشی کند. قطعاً حضور هواداران در ورزشگاه آزادی می‌تواند این بازی را ه شدت جذاب‌تر کند.

اتفاقات مربوط به بخش مدیریت و واگذاری باشگاه به مالکان جدید تا چه اندازه روی تیم تاثیر منفی یا مثبت خواهد گذاشت؟
به نظرم جواد نکونام و شاگردان او نباید به این مسائل کاری داشته باشند باید خودشان گلیمشان را از آب بیرون بکشند در واقع هر اتفاقی در سطح مدیریتی باشگاه می‌افتد در نهایت رخ خواهد داد و هیچ کاری از دست نکونام و بازیکنانش بر نمی‌آید. آنها باید بدانند بهترین اتفاق برای استقلال و کادر فنی و بازیکنانش قهرمان شدن است تا جایگاه خودشان در باشگاه استقلال را تثبیت کنند. قطعاً اگر جواد نکونام به همراه این تیم خوب که تا اینجا توانسته ماه‌ها صدر جدول را در اختیار داشته باشد در نهایت به عنوان قهرمانی برسد قطعاً هیچکس نمی‌تواند دست به کادر فنی استقلال بزند. چون دست زدن به کادر فنی تیم برنده برای هواداران غیر قابل توجیه است و این موضوع می‌تواند کمک کند که استقلال فصل آینده را هم با همین کادر فنی و نفرات خوبی که در اختیار دارد استارت بزند بنابراین من معتقدم جواد نکونام به هیچ عنوان نباید به مسائل دیگری غیر از پیروز شدن در دیدارهای پیش رو فکر کند و در نهایت فقط برای برنده شدن به زمین برود.

نکونام قهرمان شود کسی نمی‌تواند برکنارش کند/ رقیب خطرناکی داریم اما استقلال محکوم به برد است

برخی درباره بازگشت مصطفی آجورلو به صندلی مدیرعاملی باشگاه استقلال حرف می‌زنند. به نظر شما چه کسی به جای علی خطیر روی صندلی مدیریت باشگاه استقلال بنشیند بهتر است؟
همانطور که گفتم فعلاً مهم‌ترین چیز قهرمان شدن استقلال. مهمترین اتفاق این است که استقلال بتواند در بازی‌های پیش رو امتیازهای کامل را بگیرد و در نهایت از این همه زحمت و تلاش در طول ماه‌های گذشته ثمره کافی را ببرد و جام قهرمانی را بالای دستان سید حسین حسینی ببیند. حالا هر کسی می‌خواهد مدیرعامل باشگاه استقلال بشود فعلاً چندان اهمیت ندارد البته نه اینکه هر کسی بیاید و روی صندلی مدیرعاملی استقلال بنشیند نه من هم دوست دارم فردی مدیر عامل استقلال شود که قبل از هر چیز دلش برای استقلال بسوزد و خودش را صرف موفقیت این باشگاه کند از طرف دیگر باید کسی باشد که با جواد نکونام هماهنگی لازم را داشته باشد و اصطلاحا حرف یکدیگر را بفهمند چون در غیر این صورت باز هم شاهد اتفاقات فصل جاری خواهیم بود که روابط عجیب و غریبی بین علی خطیر و جواد نکونام وجود داشت. خوشحالم که حالا در مهم‌ترین هفته‌های فصل جواد نکونام تا حدی احساس راحتی و آرامش می‌کند و می‌تواند با خیال آسوده و بدون ایجاد مشکل در کارهایش فقط به مسابقات پیش رو فکر کند.

حضور تماشاگران در کمپ زنده یاد ناصر حجازی را چطور دیدید و فکر می‌کنید این اتفاق تا چه اندازه می‌تواند برای استقلال و جواد نکونام مفید واقع شود؟
طبیعی است که هرچه رابطه بین کادر فنی و بازیکنان با هواداران استقلال صمیمانه‌تر باشد این اتحاد و پشتیبانی از سوی هواداران بیشتر هم خواهد شد. وقتی حضور گرم هواداران استقلال در کمپ ناصر خان حجازی را دیدم خوشحال شدم که طرفداران تیم استقلال تحت هیچ شرایطی دست از تیم نمی‌کشند و به خوبی می‌دانند چه کسی در باشگاه برای آنها زحمت می‌کشد و می‌خواهد آنها را خوشحال کند. این بچه‌ها با اینکه در طول ل نقل و انتقالات زمستانی اتفاق خاصی برای تیمشان نیفتاد ولی همگی خودشان را وقف موفقیت استقلال کردند و امروز هم ثمره‌اش را با حمایت همه جانبه هواداران می‌بینند. امیدوارم در نهایت این همه اتفاق خوب به قهرمانی استقلال منجر شود.

بیشتر بخوانید: چرا شانس استقلال برای قهرمانی بیشتر از پرسپولیس است؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی