نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
قهرمانی این فصل حتی از قهرمانی بدون شکست استقلال هم دلچسب‌تر است/ لابی‌هایی که می‌شود، به ضرر استقلال است
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

شاهین بیانی کاپیتان اسبق استقلال از انتخاب رئیس جدید آکادمی باشگاه انتقاد کرد.

انتخاب محمد حسین ضیایی به عنوان رئیس جدید آکادمی باشگاه استقلال با بازتاب متفاوتی از طرف پیشکسوتان این باشگاه مواجه شده و شاهین بیانی کاپیتان اسبق آبی پوشان پایتخت که با این تیم سابقه قهرمانی و نایب قهرمانی در آسیا را هم دارد، منتقد چنین گزینشی است.

ابتدا از استقلال شروع کنیم. ۴ بازی دیگر که اگر با پیروزی تمام شود بدون هیچ حرف و حدیثی استقلال قهرمان لیگ بیست و سوم خواهد شد. این اتفاق می‌افتد؟
قطعاً کار سختی است اما انجام شدنی تلقی می‌شود. استقلال و جواد نکونام تا اینجای کار خیلی خوب جلو آمده‌اند ولی فراموش نکنیم که پرسپولیس هم خوب بالا آمده و من طی چند ماه اخیر هیچ وقت پرسپولیس را به این خوبی ندیده بودم. به نظرم استقلال از وقتی رافائل سیلوا را از دست داد، ضربه خورد چون واقعیت امر این است که روزبه چشمی در خط میانی و پست ۶ خیلی می‌تواند به ما کمک کند اما این کارایی را در خط دفاعی ندارد. روزبه بازیکن بسیار خوبی است و این مسئله نقطه ضعف او نیست بلکه باید چند متر جلوتر بازی کند. من شرایط جواد نکونام را درک می‌کنم و می‌دانم که به خاطر مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها دستش بسته است اما هر طور که شده باید فکری به حال خط دفاعی و قلب دفاع استقلال بکند. اگر لازم باشد، حتی می‌تواند استقلال را با ۴ مدافع به میدان بفرستد اما حتماً باید مشکل خط دفاعی را حل کند چون می‌ترسم دفاع استقلال در این چهار هفته پایانی به پاشنه آشیل تیم ما تبدیل شود. شما خودتان در بازی با ذوب آهن دیدید که همان دقایق ابتدایی ما چه گل راحتی خوردیم. البته اصلاً نمی‌خواهم توی دل هواداران را خالی کنم، استقلال همین حالا صدرنشین است و توانایی قهرمان شدن را هم دارد. من این حرف‌ها را زدم تا قبل از اینکه خدای نکرده اتفاق بدی رخ بدهد هشدار داده باشم و مطمئن هستم که جواد نکونام هوشیاری و توانایی لازم برای حل این مشکل را دارد. البته واقعاً نمی‌دانم کادر پزشکی استقلال چه کار می‌کند؟ چرا رافائل را زودترآماده نمی کنند تا عصای دست جواد شود؟

جلال الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو دو بازیکن خارجی استقلال هستند که این روزها واقعاً برای استقلال موثر بازی می‌کنند ولی هواداران نگرانند که مبادا این دو نفر هم مانند سرور جباروف و تیام، ناگهان از استقلال بروند.
همانطور که شما گفتید جلال الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو این روزها واقعاً برای استقلال خوب بازی می‌کنند و مهره‌های فوق العاده موثری تلقی می‌شوند بنابراین فعلاً باید همه تمرکز خودمان را روی قهرمانی در این فصل بگذاریم و اصلاً با حث‌های نقل و انتقالاتی مشغول نشویم. البته باید هوشیار باشیم و سرمایه‌های خودمان را حفظ کنیم اما همانطور که گفتم فعلاً اولویت با قهرمانی در لیگ برتر است. این چهار مسابقه را به سرانجام برسانیم و پس از آن در مورد بستن یک تیم قوی‌تر به طور جدی تصمیم گیری کنیم. اتفاقی که البته باید رخ بدهد چون انشالله اگر قهرمان لیگ برتر شویم، در لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌هایی مواجه می‌شویم که بسیار قوی هستند و استقلال هم باید خودش را تقویت کند. به نظرم با توجه به بحث تغییر مالکیت و بهتر شدن شرایط مالی، این دو بازیکن خارجی هم در استقلال می‌مانند.

قهرمانی این فصل حتی از قهرمانی بدون شکست استقلال هم دلچسب‌تر است/ لابی‌هایی که می‌شود، به ضرر استقلال است

برسیم به اتفاقی که روز پنجشنبه رخ داد و خیلی سر و صدا کرد. محمد حسین ضیایی در حالی به عنوان رئیس آکادمی باشگاه استقلال انتخاب شد که تعداد قابل ملاحظه‌ای از هواداران و پیشکسوتان آبی معتقدند این باشگاه به اندازه کافی چهره قدیمی که توانایی اداره آکادمی را داشته باشد، در خانواده خود دارد و نباید سراغ دیگران می‌رفت. البته بعضی هم معتقدند باید به تصمیم کادر مدیریت اعتماد کرد و پذیرفت که رئیس آکادمی می‌تواند خارج از خانواده استقلال باشد. نظر شما در این مورد چیست؟
در کمال احترام به محمد حسین ضیایی و افرادی که ایشان را انتخاب کرده‌اند باید بگویم به نظر من هم بهتر بود یکی از اعضای خانواده استقلال این سمت را بر عهده می‌گرفت. چرا یک پیشکسوت استقلال نباید رئیس آکادمی می‌شد؟ شما به این اسم‌ها دقت کنید: رضا نعلچگر، اصغر حاجیلو، شاهرخ بیانی، من، رضا احدی، صادق ورمزیار، خسرو حیدری، مجتبی جباری، مهدی پاشازاده و... این‌ها از جمله نفراتی هستند که در مقاطع مختلف توسط آکادمی باشگاه استقلال ساخته شده و به فوتبال ایران معرفی شدند. همه این نفرات هم بازیکنان بزرگی شدند و بعضی از آنها در جام جهانی بازی کردند. وقتی یک باشگاه ازیکنانش را در آکادمی پرورش می‌دهد دو مزیت بسیار بزرگ برایش خواهد داشت. اول اینکه می‌تواند آنها را بفروشد و کسب درآمد کند و دوم هم اینکه بازیکن پرورش یافته در آکادمی قطعاً تعصب بیشتری به پیراهن خودش دارد و به همین خاطر خیلی بهتر است یک پیشکسوت که فضای استقلال را درک کرده و خودش سال‌ها پیراهن آبی را بر تن کرده باشد، ریاست بر این مرکز بسیار مهم را بر عهده بگیرد.آقای ضیایی برای من فوق العاده محترم هستند و البته یک فصل هم هنگامی که در رده سنی جوانان بودند برای استقلال به میدان رفتند ولی ناگفته پیداست که برای انتخاب سرمربیان تیم‌های پایه‌ای استقلال قطعاً سراغ افرادی می‌روند که رابطه خوبی با آنها دارند و شاید این افراد اصلاً از خانواده استقلال نباشند. به نظرم بهتر است در مورد استقلال به جای اینکه با لابی گری و رفاقت تصمیم گیری شود، بر اساس توانایی و تعصب تدابیر اتخاذ شود. خود آقای ضیایی هم آنقدر باهوش است که بداند اگر جو سنگینی برایش ایجاد شود تمرکز لازم برای کار کردن را نخواهد داشت. امیدوارم مدیران باشگاه تا دیر نشده در این مورد یک تصمیم بهتر اتخاذ کنند.

و سوال آخر. شما به بحث لابی‌گری اشاره کردید. آیا احتمال دارد چنین اتفاقاتی در موارد دیگری هم برای استقلال طی فصل آینده رخ بدهد و دردسرساز شود؟
صد درصد احتمال دارد که چنین اتفاقاتی رخ بدهد به همین خاطر از همین حالا دارم می‌گویم که مراقب باشیم با یک سری اشتباهات کوچک زمینه برای وقوع مشکلات بزرگ را در استقلال فراهم نکنیم. استقلال الان در تیم ملی هیچ بازیکن ثابتی ندارد و در طول فصل هم با مشکلات بسیار زیادی مواجه بود اما جواد نکونام و شاگردانش با غیرت و تعصب همه آنها را تا اینجای کار پشت سر گذاشته‌اند به همین خاطر دلم می‌خواهد در کنار سایر هواداران استقلال قهرمانی این تیم را ببینم. کار فرهاد مجیدی در لیگ بیست و یکم که استقلال را بدون شکست قهرمان کرد فوق العاده بزرگ بود ولی به نظرم با این حجم از مشکلات و اتفاقاتی که برای استقلال رخ داد، اگر جواد نکونام بتواند ما را قهرمان لیگ بیست و سوم بکند، این عنوان حتی از قهرمانی بدون شکست با فرهاد مجیدی هم دلچسب‌تر است.

بیشتر بخوانید: دستور جواد نکونام؛ اول با این بازیکنان در استقلال مذاکره کنید

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۷
  • بهلول اصفهان IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    لطفاً در کارزار خرید سهام باشگاه پیروزی توسط بانک شهر که سهامدارش شهرداری اصفهان است شرکت کنید در گوگل سرچ کنید درخواست پاسخگویی شهردار و رییس شورای شهر اصفهان و سپس رای بدهید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی