نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵
۱ |
۰
علت مرگ ناگهانی قهرمان و رکورددار جهان چه بود؟
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مربی تخصصی رشید مسجدی قهرمان جهان و بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین علت مرگ ناگهانی این ورزشکار پارالمپیکی را تشریح کرد.

رشید مسجدی قهرمان مسابقات جهانی پارادوومیدانی پاریس و بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین در پرتاب وزنه، یکی از امیدهای مدال طلای ایران در بازیهای پارالمپیک پاریس به شمار می‌آمد اما متاسفانه به طور ناگهانی دار فانی را وداع گفت.

ابراهیم مومنی مربی این ورزشکار در مورد علت مرگ این ورزشکار اظهار کرد: مرحوم رشید مسجدی مدتی بود که انتهای زبانش دانه سفیدی به اندازه نخود زده بود که فکر می‌کرد چون دندانش شکسته آن ناحیه زخم شده است، چون هنگام تمرین و پرتاب وزنه آن ناحیه اذیتش می‌کرد پیش پزشک رفت و پزشک به او گفت که باید آن را از زبانش خارج کند. ۴ روز بعد از این قضیه مسجدی تمریناتش را بدون هیچ مشکلی پیگیری کرد اما چون دردش زیاد شد پیش پزشک رفت و او بعد از تکه برداری از آن ناحیه، متوجه شد که غده‌ی سرطانی بدخیمی است.

وی افزود: قرار بود یک مقدار از زبان مرحوم مسجدی که اطراف زخم بود طی عمل جراحی برداشته شود تا بیشتر نشود، اما متاسفانه بعد از عمل جراحی به بخش آی سی یو منتقل شد و فردای بعد از عمل جراحی فوت کرد.

مومنی خاطرنشان کرد: وی حتی قرار بود در مسابقات جهانی ژاپن که ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود شرکت کند که پزشک معالجش به او گفت چون غده‌ات بدخیم است نباید در این تورنمنت شرکت کنی تا تکثیر پیدا نکند.

وی در پاسخ به این پرسش که این سوال که این اتفاقات طی چند ماه رخ داد؟ خاطرنشان کرد: مسجدی پیش از این هیچ مشکلی نداشت و تمریناتش را منظم انجام می‌داد و حتی روزی ۱۱۰ کیلو پرس سینه می‌زد. رکورد وی به گونه‌ای بود که از رکورد تعیین شده از سوی فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک بالاتر بود. وی یکی از شانس‌های صددرصد کسب طلا در پرتاب وزنه بود. مرحوم مسجدی در قهرمانی جهان پاریس با کسب مدال طلا رکورد جهان را بعد از ۱۷ سال شکست و در هانگژو نیز رکورد آسیا را جابجا کرد.

وی درباره علت معلولیت این ورزشکار نیز گفت: ۱۰ سال پیش در اثر تصادف قطع نخاع و ویلچرنشین شد. وی در این حادثه برادرش را از دست داد و خود دچار قطع عضو شد.

مومنی در خصوص زمان خاکسپاری این ورزشکار ۳۴ ساله اصفهانی، افزود: مراسم خاکسپاری مرحوم رشید مسجدی فردا شنبه ۲۲ اردیبهشت در باغ رضوان اصفهان و در قطعه نام آوران انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: شوک سنگین به ورزش ایران؛ قهرمان جهان درگذشت

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تاج کبیر IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    باشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی