چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱
۰ |
۰
طارمی چشم و چراغ ACL/ مهاجم ایرانی مورد توجه AFC
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نام مهدی طارمی نیز در میان بهترین مهاجمان تاریخ ۲۱ ساله لیگ قهرمانان آسیا در فرمت کنونی دیده می‌شود.

از پاییز امسال، لیگ قهرمانان آسیا با فرمتی که تا پیش از این برگزار می‌شد، برچیده شده و بالاترین سطح از مسابقات باشگاهی آسیا تحت عنوان لیگ نخبگان افتتاح خواهد شد تا ۱۲ تیم از غرب و ۱۲ تیم از شرق با یکدیگر به رقابت بپردازند. به همین مناسبت، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی، به برترین مهاجمانی که در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده‌اند، پرداخته است که نام مهدی طارمی نیز در میان آنها دیده می‌شود.

در این گزارش آمده است: در طول سال‌ها، لیگ قهرمانان آسیا هیچ کمبودی برای حضور مهاجمان ستاره نداشته است که برخی از بهترین مهاجمان آسیا و حتی فراتر از آن نیز در رقابت‌های قاره‌ای حضور پیدا کرده‌اند. چه با گلزنی‌های متوالی در تورنمنت‌های متعدد و چه آمارهای باورنکردنی در یک فصل، گلزنان اغلب توجهات را در مسابقات باشگاهی آسیا به خود اختصاص داده‌اند. از آنجایی که فوتبال آسیا از فصل آینده وارد دوره جدیدی می‌شود، سایت AFC به برخی از بهترین مهاجمان برای جلا بخشیدن به رقابت‌های قاره‌ای نگاه می‌کند. تعداد کمی از بازیکنان توانستند که درخشش در لیگ قهرمانان آسیا را به موفقیت در سطح بالای فوتبال اروپا تبدیل کنند.

مهدی طارمی در ۲۲ سالگی برای باشگاه زادگاهش ایرانجوان بازی می‌کرد، اما پس از انتقال به پرسپولیس در سال ۲۰۱۴، با حضور در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۷ به خط مقدم فوتبال آسیا راه یافت. طارمی در سال ۲۰۱۷ هفت گل به ثمر رساند و تیمش را به مرحله نیمه نهایی رساند اما به دلیل محرومیت این بازی را از دست داد. پس از مدت کوتاهی حضور در الغرافه قطر، او به پرتغال نقل مکان کرد و در نهایت به اولین بازیکن آسیایی تبدیل شد که دو بار جایزه بهترین گلزن یک لیگ معتبر اروپایی را به دست آورده است، او این کار را در فصول ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ و همچنین ۲۰۲۲ – ۲۰۲۳ انجام داد. طارمی همچنین ۱۰ گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند که والی تماشایی او مقابل چلسی در مرحله یک چهارم نهایی فصل ۲۰۲۰-۲۱، به عنوان بهترین گل آن دوره از رقابت‌ها انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: سفر مخفیانه طارمی؛ مچ ستاره ایرانی را اینجا گرفتند! +عکس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی