پرسپولیس - استقلال خوزستان؛ امید به بقا یا قهرمانی؟/ کوپن اشتباهات برای هر دو تمام شد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پرسپولیس در یکی از دو بازی بزرگ هفته بیست و هشتم در خانه میزبان آبی‌های اهواز است.

هفته پایانی لیگ برتر حساسیت در بالا و پایین جدول را به اوج خود می‌رساند. تقابل دو تیم بزرگ و پرطرفدار تهران بر سر جام قهرمانی، حساسیت‌های همیشگی بازی این دو بزرگ را مضاعف کرده که البته به خاطر نام رقیبشان در این هفته این حساسیت‌ها به اوج می‌رسد.

استقلال و پرسپولیس این هفته در بازی‌های همزمان دو تیم از انتهای جدول را مقابل خود می‌بینند. دو تیمی که خود در خطر سقوط قرار دارند و برای بقا و حفظ سهمیه در لیگ برتر چاره‌ای جز کسب سه امتیاز ندارند. دو تیمی که رقابت خاصی هم با این دو بزرگ دارند.

این هفته استقلال میهمان نساجی در قائمشهر است که هفته پیش استقلال خوزستان را در اهواز با چهارگل برد. خود استقلال خوزستان به عنوان تیم محبوب استانی که همیشه مدعی پایتخت فوتبال ایران بوده، در ورزشگاه آزادی میهمان پرسپولیس خواهد بود. تقابل پرسپولیس با رنگ آبی اهواز در تمام این سال‌ها حساس و جذاب بوده و دیدیم که در بازی رفت استقلال خوزستان اولین تیمی شد که دو بار دروازه بیرانوند را باز کرد و این تیم را در اهواز با تساوی ۲-۲ متوقف نمود.

آن روز علیرضا کاظمی جوان دو پاس گل داد و جواد آقایی پور دو گل زد، مهاجمی که در نیم فصل پرسپولیس او را می‌خواست. آن روز و تا قبل از آن مسابقه استقلال خوزستان با تنها ۴ امتیاز از چهار مساوی و با ۸ شکست، قعرنشین مطلق جدول بود و پرسپولیس با ۲۵ امتیاز تیم سوم...

اما امروز و در جدول دور برگشت پرسپولیس با ۲۹ امتیاز صدرنشین است و استقلال خوزستان ۱۴ امتیاز از ۱۲ بازی گرفته و همسایه پیکان در پله یازدهم نشسته است. بالاتر از گل گهر، آلومینیوم، ذوب آهن، صنعت نفت و فولاد. حالا شاگردان پورموسوی به لطف خریدهای خوب زمستانی و خارجی‌های خوش نقش در زمین هر هفته یقه نامداران را می‌گیرند و البته که بازی قبل جنگ ۶ امتیازی در پایین جدول را در خانه باختند. به قول خود پورموسوی کوپن اشتباهات این تیم پر شده و دیگر هیچ شانسی برای آزمون و خطا ندارند، درست مثل مرد برزیلی روی نیمکت میزبان!

پرسپولیس این هفته‌ها با یک امتیاز فاصله پشت سر استقلال در رتبه دوم برای قهرمانی مجدد می‌جنگد. آنها هر هفته پیروز می‌شوند و شاهد پیروزی استقلال هم بودند. پرسپولیس فصل قبل همین شرایط را پشت سر سپاهان داشت و با اولین لغزش زردها قهرمان شد، پس دلیلی موجه دارد که امیدوار به تکرار این خاطره باشد. این هفته بازی دو تیم مدعی قهرمانی مقابل دو تیم در خطر سقوط در پایین جدول احتمالاً تکلیف خیلی چیزها را مشخص خواهد کرد و البته که جنگ بقا و قهرمانی در پایین و بالای جدول در دو هفته پایانی و رقابت‌های همزمان بعدی نیز ادامه خواهد داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • اس اس خوزستان ۲ پرسپولیس 0 IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
    امروز اس اس برای بقا و ماندن در لیگ برتر بلایی بر سر پرسپولیس میاره که بعد از بازی ، این تیم یک راست به بانک شهرداری قزوین انتقال پیدا میکنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی