سومین شکست تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه‌اش در لیگ ملت‌ها مقابل کوبا شکست خورد.

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از ساعت ۳:۳۰ امروز یکشنبه (۲۱ به وقت محلی) در برزیل به مصاف تیم ملی کوبا رفت و با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد.

بازیکنان کوبا که از نظر فیزیکی و قدرت بدنی در جهان شهرت دارند در ست نخست از این برتری خود به ویژه در امتیازهای پایانی بازی استفاده کردند و در حالی که نتیجه ۲۱ بر ۲۰ توانستند ۴ پوئن متوالی کسب کرده و ۲۵ بر ۲۰ برنده ست نخست شوند.

ست دوم اما جریانی متفاوت داشت و اشتباهات مکرر بازیکنان کوبا در کنار حملات موثر ملی پوشان ایران، فرصت برتری را به کشورمان داد. دفاع و سرویس‌های هدفدار هم قسمت مهمی از استراتژی حمله بازیکنان ایران در این ست بود که در نهایت به برتری ۲۵ بر ۱۴ آنها منتهی شد.

ست سوم با برتری شاگردان پائز آغاز شد اما دفاع روی تور، عامل بازگشت کوبا به جریان بازی بود. بازیکنان کوبا، اختلاف ۲ امتیازی خود را تا پایان ست حفظ کردند و ۲۵ بر ۲۱ برنده ست سوم بودند.

کسب ۱۵ امتیاز توسط میثم صالحی و ۱۱ امتیاز امین اسماعیل‌نژاد، نشان می‌داد که پائز تمایل دارد، تیمش مقابل حریف، بیشتر قدرتی بازی کند. ایران در حمله، کمی بهتر از کوبا عمل کرد اما گریزی از دفاع روی تور حریف نبود.

ست چهارم هم با قدرت نمایی بازیکنان کوبا آغاز شد و در حال تبدیل شدن به یک شکست سنگین بود که چند حمله خوب از بازیکنان ایران و اشتباهات کوبایی‌ها، کمی جریان بازی را تعدیل کرد و شکست ایران را به تعویق انداخت. روحیه و انرژی از دست رفته بازیکنان ایران در ادامه، بزرگترین کمک به حریف قدرتمندآمریکای مرکزی بود تا در این ست هم ۲۵ بر ۲۱ برنده شوند.

این سومین شکست متوالی ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ بود. تیم کشورمان در دو دیدار قبلی مغلوب صربستان و ایتالیا شده بود.

ایران در آخرین دیدار خود از هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ از نخستین دقایق بامداد روز ۷ خرداد با آرژانتین روبه‌رو می‌شود. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اهواز IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    شکست به نام تیم ملی ایران برد ها به نام شاهزادگان فارسی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی