ملوان روی دور باخت؛ بال پرواز قو را بسته‌اند/ تیم تارتار بدموقع و بدجا نزول کرد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

 بیشتر نگاه فوتبال دوستان به رقابت در صدر و قعر جدول است و کمتر کسی حواسش به قوی سپید انزلی است.

در اینکه ملوان مثل استقلال، پرسپولیس، سپاهان، نساجی، تراکتور و ... از جمله تیم‌هایی است که سرنوشت و شرایط آن برای کل فوتبال مهم است، تردیدی نیست. همین حالا فوتبال ما بابت نداشتن ابومسلم، برق شیراز یا شاهین بوشهر عزادار است و جای خالی پاس هنوز پر نشده و دیگر طاقت داغ تازه ندارد.

البته که تمام تیم‌ها نمایندگان شهر و استان خود هستند و وجودشان برای اهالی آن قسمت از کشورمان مهم است اما ریشه و قدمتی که صنعت نفت یا ملوان دارند، درست مثل حضور تراکتور و نساجی باعث آبروی لیگ و گرم شدن رقابت با بزرگان پایتخت است.

در همه جای دنیا تیم‌های ریشه‌دار و محبوب بیشتر مورد توجه هستند و به همین یک دلیل باید به شرایط ملوان به صورت ویژه پرداخت. تیمی که دور رفت بهترین شروع سال‌های اخیر فوتبالش در لیگ برتر را داشت و دور برگشت، اگرچه مثل ذوب آهن به بحران نرفت اما لااقل این روزها حال و روز خوبی ندارد.

ملوان نه داعیه قهرمانی دارد و نه دغدغه سقوط اما به همان دلایل که گفتیم، باید به شرایط این تیم توجه کرد. یک نگاه به نتایج اخیر ملوان بعد از آخرین برد این تیم در هفته بیست و دوم - شنبه ۱۸ فروردین - در دربی شمال مقابل نساجی با یک گل، بیندازید؛

هفته ۲۳: پرسپولیس ۱-۰ ملوان
هفته ۲۴: ملوان ۱-۲ سپاهان
هفته ۲۵: استقلال خوزستان ۱-۱ ملوان
هفته ۲۶: ملوان ۱-۱ هوادار
هفته ۲۷: شمس آذر ۱-۰ ملوان
هفته ۲۸: ملوان ۰-۱ مس

یعنی قوی سپید در شش بازی اخیر خود در لیگ برتر تنها دو مساوی یک - یک داشته و چهار شکست با اختلاف یک گل که سه تای آن با حداقل نتیجه یعنی یک بر صفر بوده است. البته که دو شکست برابر سپاهان و مس در انزلی رخ داده است.

ملوان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی نیز به سپاهان باخت و از گردونه رقابت‌ها خارج شد. یعنی هفت بازی اخیر این تیم سراسر ناکامی بوده است. البته که تارتار در این فاصله به جوانانش میدان داده و در همین بازی اخیر مقابل مس به ماهان صادقی، سجاد مصیب‌زاده و سینا سعادتمند برای نخستین بار در لیگ برتر بازی داد.

یعنی ملوان به رسالت خود در معرفی بازیکنان جوان عمل کرده اما متاسفانه نتیجه نگرفته است. اگرچه این تیم دغدغه‌ای از بابت امتیازات در جدول ندارد اما حتماً باید دلایل این نزول ناگهانی بررسی شود. کارنامه تارتار این فصل درخشان بوده و نباید بیش از این خراب شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی