این بازی می‌توانست بازی قهرمانی باشد/ ۳ گل برای تثبیت سومی!/ شهریار یک قدم تا طارمی و ۵ گل تا رکورد عنایتی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سپاهان این هفته هوادار را در اصفهان برد تا جایگاه خود در رتبه سوم را محکم کند

دیدار این هفته سپاهان و هوادار می‌توانست یکی از حساس‌ترین جدال‌ها بر سر قهرمانی باشد. سپاهان با آن شروع درخشان در دور رفت، مدعی اول قهرمانی بود و در جدال رودررو پرسپولیس، استقلال، تراکتور و فولاد را به عنوان مدعیان وقت برده بود.

سپاهان در ادامه نتایج درخشان دور رفت در تهران ۵ گل به هوادار زد، در جدال هفته سیزدهم سه‌شنبه ۲۸ آذر در ورزشگاه دستگردی و اگر آن روند ادامه داشت، بازی این تیم در هفته ۲۸ نیز مثل دو بازی استقلال و پرسپولیس برابر نساجی و استقلال خوزستان در سرنوشت قهرمانی اهمیت داشت.

اما همه می‌دانیم چه اتفاقاتی بر این تیم گذشت و خلاصه اینکه حالا سپاهان تنها شانس حفظ جایگاه سوم را داشت که با پیروزی دو بر صفر با دو گل در همان نیمه اول، نسخه هوادار را پیچید و این تیم را در این فصل دبل کرد. جالب اینکه هوادار در بازی قبلی خود در جام حذفی نیز ۵ گل از گل گهر خورده و حذف شده بود!

با توجه به توقف تراکتور مقابل پیکان، حالا فاصله سپاهان در پله سوم با تیم رتبه چهارم ۳ امتیاز شده و این تیم از بابت جایگاه سوم خیال راحت‌تری دارد اما این مسابقه نکات مهم دیگری هم داشت.

مسعود شجاعی در این بازی به آرشا شکوری سنگربان تیم ملی نوجوانان میدان داد، برای اولین بار از شروع بازی و آرشا که در بازی قبل مقابل پرسپولیس از دقیقه ۴۱ جانشین حقیقی مصدوم شده بود، مثل آن مسابقه گل خورد و مثل همان بازی تقصیری در باز شدن دروازه‌اش نداشت.

گل اول این بازی را شهریار مغانلو زد که شانزدهمین گل او در این فصل شد. شهریار فصل قبل با ۱۳ گل آقای گل لیگ شد و حالا بی‌رقیب در راه تکرار این عنوان است که او را در کنار رضا عنایتی و مهدی طارمی در تاریخ لیگ برتر قرار می‌دهد. تنها آقای گل‌هایی که موفق به تکرار عنوان خود در دو فصل متوالی شده‌اند...

شهریار دو بازی دیگر برای رسیدن به رکورد عنایتی هم فرصت دارد. رکورد ۲۱ گل در ۳۰ مسابقه یک فصل که با توجه به اتفاقات هفته آخر فصل قبل و هتریک مهدی قائدی و گلزنی خود شهریار اصلاً دور از دسترس نیست.

اما گل دوم این مسابقه را رامین رضاییان به شکلی عجیب و غریب زد. آنها که فوتبال بازی کرده‌اند می‌دانند وقتی بازیکن تحت فشار اسکورت مدافعان حریف در حال حرکت در عرض زمین است، اینکه در کسری از ثانیه پای تکیه‌گاه را چرخانده و ناگهان به سمت زاویه مخالف شلیک کند، چقدر کار سختی است و نیاز به چه آمادگی جسمی دارد. کاری که بیشتر مهاجمان جهان قادر به انجامش نیستند اما یک مدافع ملی پوش ایرانی انجام داد!

رامین رضاییان ۳۵ ساله با این شلیک استثنایی سه کنج دروازه هوادار را فرو ریخت و آرشا شکوری هر چقدر به بدنش کش داد، به توپ نرسید. هر دروازه‌بان دیگری هم درون دروازه بود، این گل را می‌خورد و به همین دلیل شلیک رضاییان در تاریخ فوتبال می‌ماند. اما نکته بعدی این بازی محرومیت رامین بود. او بعد از گل در همین بازی اخطار گرفت و بازی بعدی تیمش را از دست داد!

بیشتر بخوانید: حمله پورموسوی به پرسپولیسی‌ها؛ فوتبالی آن‌ها را بردیم و به مسائل غیرفوتبالی باختیم/ در چشم کوپال ناظمی نگاه کردند و فحش ناموسی دادند!/ بیرانوند به داور حمله کرد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی