قلب دفاع پرسپولیس؛ مثلث برمودایی که ملی‌پوشان را غیب می‌کند!/ جام ملت‌های اروپا برای ستاره سرخ‌ها آمد نداشت
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دعوت به تیم ملی گرجستان برای یورو ۲۰۲۴ انگار برای پرسپولیس و ستاره‌اش شگون نداشت!

اینکه بازیکنی بعد از ورود به زمین و در حین گرم کردن برای شروع مسابقه مصدوم شود، اتفاقی نیست که جز اتفاقات رایج و متداول فوتبال قلمداد شود. شاید در طول یک فصل یک بار برای یک تیم اتفاق بیفتد، پس اینکه در فوتبال ما تقریباً هر هفته این داستان تکرار می‌شود یعنی یک ایراد که باید به دلایل آن رسیدگی کرد.

پرسپولیس هم برای بازی حساس مقابل استقلال خوزستان متحمل این خسارت شد. ستاره گرجستانی قرمزها مثل همیشه زوج حسین کنعانی زادگان در قلب دفاع بود اما وقتی برای گرم کردن به زمین آمد، مصدوم شد و به اجبار فرشاد فرجی جای او را گرفت.

پرسپولیس در شروع این فصل شجاع خلیل‌زاده ملی پوش را نخواست. تقریبا همه طرفداران این تیم فکر می‌کردند که قرمزها در مرکز خط دفاعی مشکلی ندارند. فصل قبل مرتضی پورعلی‌گنجی و گولسیانی فیکس بودند و با آمدن حسین کنعانی‌زادگان و حفظ علی نعمتی و فرشاد فرجی، تقریبا هیچکس از این بابت نگرانی نداشت اما فصل که شروع شد، دقیقاً قلب دفاع تبدیل به پاشنه آشیل قرمزها شد.

مرتضی پورعلی‌گنجی ربات داد و خانه نشین شد. حسین کنعانی‌زادگان به خاطر پاداش‌های تیم ملی به حاشیه رفت و پس از آن هم طعم محرومیت را چشید و دربی را از دست داد. ستاره گرجستانی هم که فصل قبل حساس‌ترین گل‌ها را برای پرسپولیس زد، از جایی که وارد ترکیب اصلی شد تا امروز بارها طعم مصدومیت را چشیده و در مورد فرجی و نعمتی هم که اشتباهات عجیب و غریب آنها این فصل سوژه همه بود!

این می‌تواند درس بزرگی برای همه مربیان ما باشد که در ابتدای فصل هنگام تیم بستن، گمان نکنند که در طول یک سال همه چیز آنگونه که فکر می‌کنند پیش خواهد رفت. دیدیم که در همین مسابقه فرجی فقط یک نیمه جای گولسیانی بازی کرد و در نیمه دوم جایش را به علی نعمتی داد، خود او در پست دفاع چپ در دور رفت آنقدر اشتباه داشت که یحیی گل محمدی استعفا داد و رفت!

اما ستاره گرجستانی که به خاطر درخشش در پرسپولیس برای اولین بار در سن بالا به تیم ملی کشورش دعوت شده بود، بازی‌های مهم هفته‌های ۲۰، ۲۱ و ۲۲ را به دلیل مصدومیت از دست داد که دربی هم در میانشان بود. در بازگشت طی هفته‌های اخیر آنقدر خوب بود که برای یورو ۲۰۲۴ به تیم ملی کشورش دعوت شد اما انگار این دعوت برای پرسپولیس و خود گیورگی شگون و آمد نداشت!

در بازی با استقلال خوزستان او در همان گرم کردن اولیه دوباره مصدوم شد و با توجه به فشردگی تقویم دو بازی باقیمانده هنوز معلوم نیست به بازی‌های آینده خواهد رسید یا خیر. هرچه باشد اتفاقات این فصل در قلب دفاع نشان داد پرسپولیس چقدر نیاز به تقویت برای سال آینده در این منطقه دارد.

بیشتر بخوانید: اتفاق تاریخی در لیگ برتر ایران؛ ستاره پرسپولیس راهی یورو ۲۰۲۴ می‌شود

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • العین و الونگا IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    انشاالله می‌درخشد انجا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی