پرسپولیس و تکرار خاطره شیرین و ماندگار فصل قبل/ استقلال هم مثل سپاهان جا ماند!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

انگار همه اتفاقات منتظر تکرار بودند تا پرسپولیس دوباره به صدر جدول برسد؛ درست مثل اتفاقی که فصل قبل رخ داد.

وقتی در اسفند ماه ۱۴۰۱ پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بازی برگشت لیگ بیست و دوم را به سپاهان باخت، تقریبا هیچ فوتبال دوستی شانسی برای قهرمانی قرمزها قائل نبود. پرسپولیس برای قهرمانی نیاز به معجزه داشت و باید منتظر لغزش سپاهان می‌ماند، آن هم در شرایطی که روی کاغذ بازی‌های به مراتب سخت‌تری نسبت به رقیب اصفهانی داشت.

اما تاریخ گواهی می‌دهد که در بهار ۱۴۰۲ پرسپولیس با یک ریتم درخشان تمام بازی‌های باقیمانده فصل را برد و در نهایت قهرمان شد. در جام حذفی نیز همه رقبا را شکست داد و برای سومین بار در تاریخ خود دبل کرد. آن قهرمانی بیش از هر چیز حاصل شخصیت تیمی و تجربه بالای پرسپولیس و انگیزه قهرمانی بود.

و همین ویژگی‌ها باعث شد که در فصل جاری نیز خیلی از فوتبال دوستان منتظر قهرمانی دوباره قرمزها باشند. انگار تاریخ آماده تکرار شدن بود، چرا که تمام اجزای این پازل مثل فصل قبل چیده شد!

بهار ۱۴۰۲ پرسپولیس چون سایه در تعقیب سپاهان و استقلال بود. هر سه تیم هر هفته پیروز می‌شدند و پرسپولیس تحت این فشار و خرد کننده هرگز کم نیاورد. آنها کار خود را به درستی انجام و پیروز می‌شدند و امیدوار به لغزش و توقف سپاهان و استقلال ماندند.

تا قبل از شروع دیدارهای هفته بیست و هفتم سپاهان که از هفته هجدهم صدرنشین بلامنازع جدول بود، شاهد رسیدن استقلال در هفته بیست و ششم به خود شد. سپاهان و استقلال در امتیاز ۵۵ برابر شدند و به خاطر تفاضل گل صدرنشینی به آبی‌ها رسید. پرسپولیس هم با ۵۴ امتیاز در پله سوم نشست.

دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ دیدارهای هفته بیست و هفتم برگزار شد. پرسپولیس دربی بزرگ پایتخت و دوئل مستقیم با رقیب قهرمانی یعنی استقلال را با تک گل عیسی آل‌کثیر برد و لغزشی که منتظرش بود نیز در اصفهان رخ داد! سپاهان در برابر ملوان با تک گل شهریار مغانلو پیش بود که در دقیقه ۸۶ سهیل فداکار گل مساوی را زد و بازی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان ۱-۱ تمام شد. با این یک امتیاز سپاهان ۵۶ امتیازی شد، استقلال هم که دربی را باخت در امتیاز ۵۵ ماند تا پرسپولیس به لطف آن سه امتیاز دربی به امتیاز ۵۷ رسیده و صدرنشین شود.

پرسپولیس و تکرار خاطره شیرین و ماندگار فصل قبل/ استقلال هم مثل سپاهان جا ماند!

سه هفته پایانی هم که بازی‌ها همزمان بود و پرسپولیس به روند درخشان خود ادامه و ۹ امتیاز باقی را هم گرفت و درنهایت قهرمان شد. و حالا چقدر جالب که تاریخ در حال تکرار است!

دوباره پرسپولیس سال ۱۴۰۳ را به عنوان تعقیب کننده شروع کرد، دوباره تمام بازی‌هایش را برد و دوباره لغزشی که انتظارش را می‌کشید رخ داد، این بار هم در روز چهارم ماه اما در خرداد! این بار هم استقلال در صدر جدول بود و باز یک تیم شمالی به کمک پرسپولیس آمد! نقشی که ملوان فصل قبل برابر سپاهان بازی کرد، این فصل به نساجی رسید تا استقلال را متوقف کند و پرسپولیس که یک امتیاز کمتر از صدرنشین داشت، دوباره یک امتیاز پیش افتاد!

فقط این بار به جای هفته بیست و هفتم این اتفاق در هفته بیست و هشتم رخ داد و حالا پرسپولیس برای تکرار قهرمانی فصل قبل تنها باید دو بازی باقیمانده را ببرد!

بیشتر بخوانید: حمله پورموسوی به پرسپولیسی‌ها؛ فوتبالی آن‌ها را بردیم و به مسائل غیرفوتبالی باختیم/ در چشم کوپال ناظمی نگاه کردند و فحش ناموسی دادند!/ بیرانوند به داور حمله کرد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • MIS قرمزته IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    برای همینه که تیم محبوب و اول ایرانه ، عشق مردم ، تاریخ تمدن ایران زمین و نماد تخت جمشید
    • فرهنگ جوانمردی پرسپولیس بزرگ IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      Mis, گرامی جایی که بهش می گن تخت جمشید در واقع نامش پارسه ست
  • بی نام IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    پارسال مدیون نو افکنیم افساید پر کرد امسال مدیون نکونامیم دفاعی بازی کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی