هم استقلال شانس دارد هم پرسپولیس؛ تا روز آخر قهرمان مشخص نیست/ ای کاش استقلال در قائمشهر تهاجمی‌تر بازی می‌کرد/ شمس‌آذر را دست کم نگیرید
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: پرسپولیس دو بازی سنگین مقابل شمس آذر قزوین و مس رفسنجان در پیش دارد که ممکن است یک تساوی و یا شکست کار را برای آنها دشوار کند بنابراین باید تا لحظه آخر جنگید.

یدالله اکبری بازیکن اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره تغییرات به وجود آمده در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر و تساوی استقلال در مازندران مقابل نساجی قائمشهر همچنین پیروزی پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان بعد از کامبک عجیب و غریب اظهاراتی را مطرح کرد.

دیدار تیم‌های استقلال و نساجی مازندران را دیدید؟
 
چون هر دو بازی با پرسپولیس به طور همزمان از تلویزیون پخش می‌شد کمابیش هر دو مسابقه را دیدم و در چند و چون دو دیدار قرار گرفتم. به طور کلی بازی چندان دلچسبی را در قائمشهر شاهد نبودیم و تقریباً هر دو تیم با احتیاط کامل به میدان آمده بودند.

دلیل این سبک بازی از سوی دو تیم چه بود؟
 
اگر بخواهیم تک به تک آنها را بررسی کنیم تیم نساجی با توجه به حساسیت وضعیتش در پایین جدول قبل از اینکه مقابل تیم صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر بخواهد برنده زمین را ترک کند به این فکر می‌کرد که بازی را نبازد و لااقل یک امتیاز در خانه بگیرد و بعد به کسب پیروزی و گلزنی فکر کند. این یک امر طبیعی بود و می‌شد انتظار داشت که نساجی چنین شرایطی را برای خودش رقم بزند.

از استقلال هم توقع داشتید که یک بازی محتاطانه را در پیش بگیرد؟
 
تا حدی بله! ولی نه تا این اندازه که هیچ خطر آنچنانی روی دروازه حریف به وجود نیاید. ای کاش استقلال شرایط تهاجمی‌تری برای تاکتیک تیمی خودش در نظر می‌گرفت. قطعاً در این صورت لایه‌های دفاعی نساجی فشرده‌تر می‌شد و آنها عقب می‌ایستادند تا بیشتر دفاع کنند اما چون استقلال میلی به حمله نداشت و در زمین خودش قرار گرفته بود. نساجی هم کار خاصی انجام نمی‌داد و فشاری روی دروازه استقلال نبود. فکر می‌کنم سرمربی استقلال تقریباً چنین خواسته‌ای داشت و دل به ضد حملات بسته بود که البته تیم نساجی اصلاً حمله خاصی انجام نمی‌داد که بخواهد ضد حمله‌ای از سوی استقلال تشکیل بشود.

این تساوی تا چه اندازه استقلال را از قهرمانی دور کرد؟
 
هنوز هیچ چیزی مشخص نیست. همانطور که تا قبل از این بازی همه می‌گفتند پرسپولیس شانس اندکی برای قهرمانی دارد و آن یک امتیاز که استقلال بیشتر داشت را عاملی برای قهرمانی تیم جواد نکونام می‌دانستند، حالا هم نمی‌توان خیلی قاطعانه گفت که پرسپولیس با این یک امتیاز می‌تواند قهرمان شود. به هر حال آنها هم دو بازی سنگین مقابل شمس آذر قزوین و مس رفسنجان را در پیش دارند که باید در این دو دیدار با برد از زمین خارج شوند وگرنه ممکن است یک تساوی و یا شکست کار را برای آنها دشوار کند. تیم شمس آذر را دست کم نگیرید.

هم استقلال شانس دارد هم پرسپولیس؛ تا روز آخر قهرمان مشخص نیست/ ای کاش استقلال در قائمشهر تهاجمی‌تر بازی می‌کرد/ شمس‌آذر را دست کم نگیرید

درباره استقلال بیشتر صحبت کنید و اینکه برخی معتقدند جواد نکونام خیلی اهل ریسک کردن نبود و الا بازی با نساجی را با نتیجه دیگر تمام می‌کرد؟
به هر حال هر مربی سبکی خاص خودش را دارد. جواد نکونام اگر سبک اشتباهی را تا اینجای لیگ در پیش گرفته بود قطعاً نمی‌توانست نیم فصل اول لیگ برتر را به عنوان قهرمانی پشت سر بگذارد و در طول نیم فصل دوم هم در فته‌های متمادی صدر جدول را در اختیار داشته باشد. به هر حال هر اتفاقی در فوتبال ممکن است شاید کسی تصور نمی‌کرد بازی سه بر صفر باخته استقلال خوزستان با نتیجه ۴ بر ۳ به سود پرسپولیس تمام شود. این از جذابیت‌های فوتبال است که من و شما که مخاطب این ورزش هستیم را تا دقیقه آخر در انتظار نگه می‌دارد و هیچ چیزی قاطعانه مشخص نیست.

دیدار مقابل گل گهر سیرجان را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
 
این مسابقه هم برای استقلال می‌تواند یک بازی نسبتا سنگین محسوب بشود. به هر حال ما درباره تیم‌هایی صحبت می‌کنیم که دارای نفرات خوبی هستند و در لیگ برتر امسال هم توانسته‌اند فوتبال خوبی را ارائه بدهند. اگر استقلال می‌خواهد مشکلات بازی قبل برایش به وجود نیاید باید با تفکرات تاکتیکی بهتری وارد میدان شود. استقلال هم دروازه‌بان خوبی دارد هم مدافعان فوق العاده‌ای را در اختیار گرفته و هم در خط هافبک و حمله بازیکنانی دارد که می‌توانند هر تیمی را شکست بدهند فقط باید تاکتیک درست در زمین اجرا شود. بارها دیده‌ایم که استقلال در این فصل از حریفش عقب افتاده و توانسته با کامبک زدن بازی را برگرداند و نتیجه را تغییر دهد. چنین تیم‌هایی این توانایی را دارند که گل اول را هم بزنند و برنده از زمین خارج شوند.

بیشتر بخوانید: جواد نکونام باید یک تصمیم اساسی بگیرد؛ با این وضعیت در استقلال بماند یا برود؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • پرسپولیس عشق ایرانیان IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    اینا همونهایی هستند که تا دیروز با یک امتیاز اختلاف هی صدر جدول صدر جدول میکردند !حالا میگن۲ بازی مونده و یجوری حرف میزنن انگار کیسه هر ۶ امتیاز رو گرفته !😂😂😂صدر رو با قلدری گرفتیم و جام رو هم میگیریم .چون پرسپولیس رو افریدند برای افتخار افرینی و رو کم کنی .البته عصطغلال هم خوبه ولی در حد همون دوچرخه نه بیشتر .یعنی در بین دوچرخه ها از خوبهاست .🚲🚲🚲♿♿♿
  • مهران IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    نکونام بی جهت جوسازی می کنه ، در این دو هفته خیلی اتفاقات ممکن هست رخ بده و خدای ناکرده استقلال قهرمان بشه ولی اگر هم قهرمان شد مبارکشون باشه .
  • اس اس.تیم مردمی IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    استقلال قهرمان پاکی وشرف

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی