دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
۰ |
۰
هشدار به سرمربی بعدی بارسلونا: رنج خواهی کشید!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ژاوی هرناندس شاهد پیروزی تیمش برابر سویا در آخرین بازی‌اش به عنوان سرمربی بارسلونا بود و بعد از بازی با رسانه‌ها گفتگو کرد و از رنج‌هایی که کشید صحبت کرد.

ژاوی هرناندس کارش در نوکمپ را در سال ۲۰۲۱ شروع کرد و در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ به اوج رسید و بارسا با قدرت دفاعی خارق‌العاده لالیگا را برد. تیم نتوانست همان عملکردها را در این فصل تکرار کند و ژاوی پس از افت و خیزهای دراماتیک، آخرین بازی خود را به عنوان سرمربی تیم کاتالانی در پیروزی ۲-۱ مقابل سویا انجام داد و قبل از رفتن به جانشین خود هشدار داد. این هافبک افسانه‌ای همچنین از اینکه از کارهای خوبش در باشگاه به اندازه کافی قدردانی نشده صحبت کرد.

ژاوی بعد از بازی در گفت‌وگو با DAZN گفت: «به سرمربی جدید می‌گویم: رنج خواهی کشید. این کار سختی است و باید صبور باشی. بارسلونا باشگاه سختی است، شرایط نامناسب مالی، بالاتر از همه قوانین فیرپلی مالی لالیگا نیز سختی کار را تشدید خواهد کرد. به من با ذره‌بین نگاه شد و انتظارات زیادی از من داشتند زیرا بخشی از بهترین دوران بارسا بودم و این موضوع به ضررم تمام شد.» او در مورد کم‌توجهی و قدرناشناسی افزود: «فکر می‌کنم از کار ما به اندازه کافی قدردانی نشده است، زمانی هدایت تیم را به عهده گرفتم که تیم در رده نهم قرار داشت، فصل را در رتبه دوم به پایان رساندم و فصل بعد قهرمان لیگ شدم.»

او در ادامه در مورد اخراجش گفت: «وظیفه من نیست که انگیزه‌ها را توضیح دهم، رئیس باید این کار را انجام دهد. من فقط باید بپذیرم و به تصمیم‌شان احترام بگذارم. تصمیم گرفته شده است و راه برگشتی نیست. باشگاه بالاتر از هر شخصی است. می‌خواستم بمانم، احترام می‌گذارم اما شرم‌آور است. با وجود عدم کسب جام در این فصل، همه چیز مثبت پیش رفته. فکر می‌کردم در مسیر خوبی هستیم و هنوز هم اینطور فکر می‌کنم. اما این فوتبال است. من از کاری که انجام داده‌ایم خوشحال، مفتخر و راضی هستم: ۲.۵ سال و دو جام در شرایط نامطلوب و سختی که باشگاه در آن قرار دارد، این واقعیت است. من نتوانستم با آرامش کار کنم. یک ماه پیش که تصمیم گرفتیم بمانیم، خواستیم ثبات داشته باشیم. فکر می‌کردیم ثبات را فراهم می‌کنند و تشنه تلاش و سختکوشی بودیم، اما زندگی یک مربی اینگونه است.»

وبسایت گل عنوان کرده که حس بی‌اعتمادی شدیدی بین هواداران بارسلونا و مقامات این باشگاه به وجود آمده و هواداران از نحوه برخورد باشگاه با این سرمربی جوان ناراضی هستند و سیل انتقادها به سمت آبی‌اناری‌ها روانه شده است.

هانسی فلیک، سرمربی سابق بایرن‌مونیخ، به زودی جانشین ژاوی در نوکمپ می‌شود و باشگاه طی چند روز آینده ورود او را به طور رسمی اعلام خواهد کرد. گفته می‌شود فلیک یکی از دوستداران بارسا است و از زمانی که موقعیت ژاوی در خطر قرار گرفت، شروع به یادگیری زبان اسپانیایی کرده است.

بیشتر بخوانید: ژاوی در آخرین کنفرانس خبری به‌عنوان سرمربی بارسلونا: می‌خواستم طور دیگری بروم/ راه بازگشت را نبسته‌ام

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی