نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
نساجی و طلسم بزرگ سرخابی؛ تا کی قرار است به خاطره سال ۶۴ بنازیم؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نساجی بعد از پرسپولیس، موفق به شکستن طلسم استقلال هم نشد.

باشگاه پرطرفدار مازندرانی - به عنوان مرکز استعدادهای ورزشی در ایران - در بازی بزرگ هفته بیست و هشتم استقلال صدرنشین را متوقف و خود را بیشتر از همیشه به بقا در لیگ برتر نزدیک دید. نساجی با ساکت الهامی به خواسته‌هاش رسیده و به احتمال زیاد هفتمین فصل متوالی حضور در سطح اول فوتبال را در پیش دارد. اما این بازی بدون گل مساوی شد. دوازدهمین تقابل نساجی با استقلال در لیگ برتر حرفه‌ای و باقیماندن طلسم عدم پیروزی مقابل آبی‌های پایتخت! ما قبلاً  در مورد رکورد ناکامی‌های تیم مازندرانی مقابل سرخ‌های پایتخت نوشته بودیم، ۱۲ بازی و ۹ باخت و ۳ مساوی و حالا نوبت تکرار ماجرا برابر آبی‌هاست!

واقعیت این است که نساجی هرگز نتوانسته در لیگ برتر استقلال را ببرد، همانطور که مقابل پرسپولیس هم ناکام مانده اما دلیل این اتفاق چه می‌تواند باشد؟ چرا مربیان ریز و درشت در شرایط مختلف مقابل استقلال و پرسپولیس همیشه ناکام بوده‌اند؟ البته که هرچه اتفاق بزرگتر باشد، دلایل دخیل در آن هم بیشتر است. اما شاید یک دلیل هیچ ارتباطی به مسائل فنی نداشته باشد. دلیلی به نام مسائل روحی روانی که خود زیر مجموعه‌های بسیاری دارد، یکی از آن می‌تواند افتخار کردن بی‌دلیل به گذشته باشد.

هر سال در آستانه ۲ بازی بزرگ نساجی مقابل استقلال از زبان گزارشگران مسابقه و طرفداران نساجی یا کارشناسان نزدیک به این تیم می‌شنویم که در سال ۱۳۶۴ نساجی در یک بازی دوستانه ۵ گل به استقلال زده است. خوب! تا کی قرار است به این تنها مسابقه افتخار کنیم؟ در اینکه آن نسل کار بزرگی را رقم زده شکی نیست اما نسل جدید کی قرار است ورقی به دفتر افتخارات نساجی اضافه کند؟ تا کی قرار است نان گذشته پرافتخار خود را بخوریم؟ تا کی قرار است پا جای پای آنها بگذاریم؟

به نظر می‌رسد تا زمانی که گذشته و یک بازی دوستانه مرهمی بر غرور مازندرانی‌ها باشد، خبری از پیروزی جدید و افتخارات فعلی نخواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • جعفر IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    یک تیم هست 60ساله در امجدیه یک جام گرفته هنوز بهش می نازه بعد نساجی افتخار نکنه
  • Magid US ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    ۱-با منفی بافی روحیه تیم را خراب نکن ۲_همیشه بهترین امکانات برای اونا بوده هست همین آخرین مورد ، اگر استقلال نساجی میبرد قرار بود چه داشتی دریافت کنن؟ ۳_از همه چیز مهمتر مردم من ،چه اونیکه فوتبالیه ،چه اونیکه اصلأ از فوتبال خوشش نمیاد نساجی را دوست دارن پس اگر نمیتونی به تیم کمک کنی بهتره....
  • استقلال محبوب قلبها IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    بااینکه دوست داشتم استقلال بازی رو ببره واینکه شمالی هم نیستم ولی تیم قدیمی وریشه دار نساجی رو دوست دارم وازبودن این تیم در بالاترین سطح فوتبال ایران خرسندم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی