کلوب| زنان بلوگرانا بهتر از مردان؛ تاج گذاری یک ۳ گانه تاریخی!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم فوتبال زنان بارسلونا برای سومین بار در چهار فصل اخیر، توانست به عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برسد.

تیم زنان بارسلونا موفق شدند لیون را که  پرافتخارترین تیم اروپا محسوب می‌شود، در دیداری حساس و هیجان انگیز در سن مامس، ورزشگاه اختصاصی تیم اتلتیکو بیلبائو شکست دهند. زنان بلوگرانا توانستند برای دومین مرتبه در تاریخ باشگاه خود، به یک سه گانه اعجاب انگیز دست پیدا کنند؛ کاری که مردان بارسلونا هم در فصل‌های ۲۰۰۸/۰۹ و ۲۰۱۴/۱۵ با هدایت پپ گواردیولا و لوئیز انریکه موفق به انجام این امر مهم شدند.

در چند فصل اخیر تیم زنان بارسلونا به جز فصل ۲۰۲۲/۲۳، از فصل ۲۰۱۸/۱۹ تا فصل جاری در همه فینال‌های لیگ قهرمانان حضور پیدا کرده و از قضا در دو فینال سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ برابر همین لیون، دیدار نهایی را با باخت به اتمام رساند. شاگردان جاناتان گیرالداز مقابل تیمی پیروز شدند که خیلی سخت در فینال مهم ترین تورنمنت باشگاهی فوتبال زنان می‌بازد. آخرین باخت لیون در فینال چمپیونزلیگ، به سال ۲۰۱۳ برابر ولفسبورگ برمی‌گردد و همین نکات سبب می‌شود که برای قهرمانی بارسلونا در فصل جاری ارزش و اعتبار زیادی قائل باشیم.

الکسیا پوتیاس و آیتانا بونماتی دو فوق ستاره ای هستند که نشان دادند چرا در طی این سال‌ها، لایق کسب توپ طلا بوده‌اند و اتفاقا در فینال شنبه برابر لیون هم پایشان به گلزنی باز شد و بار دیگر توانایی‌های خود را به رخ همگان کشیدند. بارسلونا در رقابت‌های باشگاهی صدرنشین بلامنازع است و با هشتاد و دو امتیاز، صد و بیست و نه گل زده و تنها نه گل خورده و البته بدون هیچ باختی، پنجمین قهرمانی متوالی خود را بسیار زودتر از آن چیزی که پیش بینی می‌شد، قطعی و مسجل کردند. در واقع، آخرین تیمی که به جز بارسلونا، قهرمان فوتبال زنان باشگاه‌های اسپانیا لقب گرفته، اتلتیکو مادرید فصل ۲۰۱۸/۱۹ است.

حال با این تفاسیر، چیزی که عیان است و به شدت خودنمایی می‌کند، ثبات فوق‌العاده و بی نظیر آبی اناری‌هاست. همان موضوعی که بارسلونای مردان، از فقدان آن رنج می‌برد و حواشی، انتخاب و سلیقه‌های نادرست برای برگزیدن سرمربی بر روی نیمکت و البته درگیری، بحث و جدل بازیکنان با مربیان و مدیران، نکات دیگری است که باعث شده  تا بارسلونا از اصل و اقتدار خود در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا دور شود و دور بماند. زنان آبی اناری‌ها آنچه را که مردان نتوانستند برای طرفداران به ارمغان بیاورند، به بهترین شکل ممکن موفق شدند تمامی فشارها را بر دوش بکشند و در هر بازی، آماده و کم نظیر ظاهر شوند.

جاناتان گیرالداز سرمربی تیم زنان بارسلونا، نقش مهمی‌در شکل گیری این تیم جذاب و تاریخی داشت و تیمی یکدست، متحد و همراه با ارتقا و پیشرفت کیفیت بازیکنان ساخت. به نوعی این مربی اسپانیایی، اثرات انکار ناپذیری بر سبک بازی شاگردانش گذاشت و الکسیا پوتیاس و آیتانا بونماتی، دو بازیکنی بودند که توانستند در عین شایستگی، فاتح توپ طلا شوند. نکته جالب اینجاست که در فصل‌های گذشته، آماری مبنی بر اینکه دیدارهای زنان بارسلونا، بیشتر از فوتبال مردان تماشاگر و طرفدار دارد، به سمع و نظر اهالی فوتبال رسید. این نکات به وضوح نشان می‌دهد که چرا بارسلونای زنان، بیشتر از بارسلونای مردان محبوب است و یک تیم دوست داشتنی در دنیای فوتبال زنان به حساب می‌آید.

در حال حاضر کاتالونیا، شهری است که ضربان قلب طرفداران بارسلونا با تیم زنان هماهنگ است و بیش از پیش، انتظار برپایی جشن قهرمانی آنها را در هر رقابت و تورنمنتی می‌کشند. بارسلونا تیمی است که تاریخ سازی در فوتبال را به خوبی بلد است و می‌داند که راه و رسم کسب سه گانه چیست! باشگاهی که زنانش، هم اندازه یا حتی بیشتر از مردان در دنیای فوتبال_ فارغ از هر گونه بحث جنسیت_هوادار دارد، قطعا قابل ستایش و تمجید است.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی