نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
شکست تاریخی تیم ملی در حضور ستاره‌های استقلال و پرسپولیس/ علی پروین: می‌گوییم مادربزرگمان فوت کرده و همه عزاداریم!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی فوتبال کشورمان با وجود بهره‌گیری از ستارگان بزرگ تاج (استقلال) و پرسپولیس اولین مسابقه خود در تاریخ ادوار رقابت‌های جام جهانی را با شکست سنگینی پشت سر گذاشت.

دقیقا ۴۶ سال قبل در سیزدهم خرداد سال ۱۳۵۷ تیم ملی فوتبال کشورمان که متشکل از ستارگان بزرگ تاج (استقلال)، پرسپولیس و... بود، اولین مسابقه تاریخ خود در پیکارهای جام جهانی را برگزار کرد و با شکستی سنگین از میدان خارج شد.

ملی‌پوشان کشورمان که تحت هدایت حشمت مهاجرانی توانسته بودند با شایستگی هرچه تمام‌تر به عنوان تنها نماینده آسیا و اقیانوسیه خود را به جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین برسانند، سیزدهم خرداد سال ۱۳۵۷ در حالی که بازیکنان بزرگی همچون ناصر حجازی، علی پروین، ابراهیم قاسمپور، حسن نظری، محمد صادقی، حسین فرکی و نصرالله عبداللهی را در ترکیب خود داشتیم، به مصاف هلند رفتیم. تیمی که نایب قهرمان دوره قبلی رقابت‌های جام جهانی بود و مدعی شماره یک قهرمانی در آرژانتین محسوب می‌شد.

اولین حضور در جام جهانی و تقابل با نایب قهرمان دوره قبل ترس زیادی در دل ملی‌پوشان کشورمان انداخته بود به طوری که حتی بعضی از آن‌ها در این رابطه با زبان طنز صحبت می‌کردند. برای مثال، گروهی از ملی‌پوشان آن زمان مدعی‌اند علی پروین، کاپیتان وقت تیم ملی قبل از مسابقه به شوخی خطاب به سایر ملی‌پوشان می‌گفت: بچه‌ها! همه پیراهن مشکی بپوشیم و داخل زمین برویم؛ آن‌جا به هلندی‌ها می‌گوییم مادربزرگ‌هایمان فوت کرده‌اند و ما مشکی پوشیده‌ایم. این‌طوری کمتر به ما گل می‌زنند!

اگرچه بازیکنان ایران در دقایق آغازین تحت تاثیر قرار گرفته بودند ولی آرام آرام شرایط بهتر شد. ناصر حجازی فقید چند توپ خوب را مهار کرد اما قدرت هلند غیرقابل‌کتمان بود و آن‌ها در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر ایران را شکست دادند تا جام جهانی برای فوتبال ما با ناکامی آغاز شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۳
  • طالب عباسی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    طوری گفتی شکست سنگین...وووورفیق امروز تیم ملی ستارگان اروپایی.وآسیای داره .جلو انگلیس. خار وذلیل شد...تازه بهشون حواله ماشین هم دادن. اینجا هم سیاه پوش بودن.
  • محمود FR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    وقتی در مورد تیم ملی هه ۵۰ و ۶۰ مطلب می‌نویسین آدم حسرت می‌خوره که ملی پوشان آن زمان چقدر بزرگتر و بهتر بودن.
  • F.a.j IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    طالب جان اشتباه دیس لایک زدم..حرفت کاملآ بجاست..من فکر کردم میخوادبگه مث مالدیو شدیم.. درصورتیکه نتیجه رومیدونستم
  • ستاره سرخ ایران IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    خدا رحمت کنه ناصر خان حجازی کلا این بازی و با پرو روحیه خودش رو باخته بود و ضعیف کار کرد و مدافعین هم که تعداد زیادی پنالتی به حریفان دادن و البته گل به خودی اسکندریان مقابل اسکاتلند که بهترین بازی ایران بود
  • رضا IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    هلند در اون دوران برزیل را با ۲ گل شکست داد و زیباترین بازیهای فوتبال با سبک جدید را اریه میداد که تا ان زمان هیچ تیمی اون تاکتیکها را نداشت آژاکس قهرمان اروپا بایرن مونیخ بکن بایر و گرد مولر رو له کرد.جدیدترین سبک بازی فوتبال رو ارائه دادند و تیم ملی ایران اولین حضورش در جام جهانی را تجربه می کرد.
  • سیدرضا IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
    حیف همون دقایق اول بازی صادقی فقط یک پا کم آورد برای زدن گل ، نقطه قوت تیم ملی در این بازیها ناصرخان حجازی بود ، هم در این بازی و هم دو دیدار بعدی مقابل اسکاتلند و پرو ، البته ایرج دانایی فرد و آ ندرانیک اسکندریان به تیم منتخب جام جهانی دعوت شدن ، درخشش حجازی در این بازیها موجب شد منچستر یونایتد ناصرخانو بخواد و بعداز برگزاری پنج بازی تدارکاتی در این تیم فقط رضایت‌نامه برای قرارداد مونده بود که اونم بخاطر وقوع انقلاب جریاناتی داشت که در این کامنت کامل نمیشه توضیح داد ، اما همون پنج بازی تدارکاتی با لباس منچستر باعث شد تا فرگوسن در ایام بیماری حجازی از طرف باشگاه بعنوان بازیکن سابق تیم بارها جویای احوال پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ ایران بشه . حجازی با کسب مقام قهرمانی در جام ملتهای آسیا ، بازیهای آسیایی و شرکت در المپیک و جام جهانی همچنین کسب مقام قهرمانی در جام باشگاههای آسیا پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ ایران محسوب بشه ، هرچند جواد نکونام با بیشترین تعداد بازی در تیم ملی و بیشترین کاپیتانی شناسنامه فوتبال ایران هست
    • محمود22 IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      در مورد اینکه حجازی اقا بود و اسطوره و بهترین دروازه بان ایران شکی نیست ولی تو جام جهانی ده درصد خودشم نبود دفاعم که داغونتر استرس شدید داشتن.در مورد نکونام جوک نگو شناسنامه فوتبال ایران؟اقای هوچیگر و باند باز و جادوگر شده شناسنامه؟شناسنامه علی دایی همه جهان میشناسنش
    • نوید IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      بازم پرس پول لیسی ها اومدن و دیس لایک اینم شد خبر انگلیس رو کجای دلمون بذاریم؟ والیبالم بگم ؟ از کجا نگم؟
    • ستار IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      استقلال هم ۶ تایی شد😁😁😁😁😁😁
    • نکومال IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      دوست کیسه کش عزیز درهای توبه هم اکنون ب روی شما باز میباشد؛۲درب در عقب،۲درب در جلو ‌‌‌‌...بشتابید تا جزء کیسه کشان نشوید و نزد سرور خود پرسپولیس کبیر محبوب شوید...
    • شاهین۳۳ IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      حجازی و....اسطوره آبی هاست همانطور که پروین و..... اسطوره پرسپولیس هستند. اما پروین و دایی در تیم قرن آسیا هستند. و در دروازه حجازی دوم آسیاست شده.
    • نبی الله IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
      اون که گفته خبر انگلیس‌رو کجاش بزاره(نوید) بهتره جستجو کنه تا اصل خبر، بره تو سَرش نه جای دیگش!!! بله اتفاقات باعث شد حجازی نتونه از طریق منچستر یونایتد به دنیا معرفی شه
  • خودمم IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    درپاسخ ب سیدرضای: کامنتت تا یه جایی جالب بود از یه جایی ب بعد انقد رفتی تو تعصب ک یهویی دراومدی گفتی نکونام شناسنامه فوتبال ایران ، بنظرم اومد ک همون تیکه اول کامنتتم از درجه ی اعتبار ساقط شد.
  • نمیگم IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    تاریخچه ایران علی دایی نه تنها فوتبالش شخصیت ...
  • مهرداد IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    مثل همون 50سال پیش گند مزنن تو تیم ملی امثال پروین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی