نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
گزینه اول فرانسوی‌ها برای تماشای دسته‌جمعی/ فوتبال؟ نه!
منبع: یورونیوز
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در فرانسه با وجود کاهش اقبال هنرهای نمایشی نسبت به گذشته، مردم همچنان بیشتر از فوتبال به آن علاقه نشان می‌دهند.

نظرسنجی وزارت فرهنگ فرانسه نشان می‌دهد که هنرهای نمایشی از جمله تئاتر در این کشور بسیار محبوب است. نتایج یک پژوهش که در مورد عادت‌های فرهنگی فرانسوی‌ها انجام شده است هم نشان می‌دهد که در فرانسه تئاتر نسبت به فوتبال تعداد بیشتری از افراد را به خود جلب می‌کند. این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که فرانسوی‌ها به صورت مستمر به تماشای تئاتر و دیگر نمایش‌های زنده می‌روند تا فوتبال.

در سال ۲۰۱۸ هم نتایج پژوهشی که توسط سازمان فرانسوی دی‌جی‌ئی انجام شده بود، نشان می‌داد که هنرهای نمایشی در فرانسه حدود ۲۷٫۵میلیون تماشاگر را جذب کرده‌اند که این رقم برای تماشاگران مسابقات فوتبال لیگ حرفه‌ای تنها ۱۳٫۶میلیون نفر بوده است. نتایج این پژوهش به‌خوبی اهمیت تئاتر و هنرهای نمایشی را در زندگی فرانسوی‌ها نشان می‌دهد.

بر اساس جدیدترین داده‌ها که از پژوهش انجمن پشتیبانی از تئاتر خصوصی (ای‌اس‌تی‌پی) به دست آمده، تعداد تماشاگران تئاتر در فرانسه در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۰٫۲میلیون نفر بوده است که نسبت به دوره قبل از آن، ۳میلیون نفر کاهش یافته است. این کاهش بازتاب‌دهنده یک روند کلی در کاهش تعداد تماشاگران هنرهای نمایشی است، اگرچه تئاتر همچنان محبوب و مورد توجه بخش قابل توجهی از فرانسوی‌ها باقی مانده است.

اما فوتبال حرفه‌ای که توسط لیگ یک فرانسه نمایندگی می‌شود، در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ حدود ۸٫۶۷میلیون تماشاگر فرانسوی را جذب کرده است.

اگرچه هنوز آمار دقیقی از تعداد تماشاگران فوتبال حرفه‌ای در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ در دسترس نیست اما با توجه به داده‌های پیشین، تئاتر در سال گذشته بیش از فوتبال حرفه‌ای تماشاگر جذب کرده است.

بیشتر بخوانید: برنامه‌های ویژه پاریس برای بازی‌های المپیک

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی