۲۸
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ - ۰۳:۴۴
۲۸ |
۴۴

فوری| عکس امضای پزشکیان کنار امضای ترامپ/ تفاهم ایران و آمریکا امضا شد

امضای پزشکیان پای توافق با آمریکا
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

متن یادداشت تفاهم خاتمه جنگ آمریکا-رژیم صهیونیستی علیه ایران، در اولین دقایق بامداد پنج‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ توسط روسای جمهور ایران و آمریکا امضا شد.

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در فاصله زمانی کوتاهی متن یادداشت تفاهم را به‌صورت دیجیتال و غیرحضوری امضا کردند. با توجه به نقش‌آفرینی پاکستان به‌عنوان میانجی روند دیپلماتیک منتهی به تفاهم اسلام‌آباد، شهباز شریف نخست‌وزیر این کشور نیز متن تفاهم‌نامه را امضا خواهد کرد.

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه بامداد پنج‌شنبه ۲۸ خرداد در یک برنامه تلویزیونی با اعلام این خبر گفت متن یادداشت تفاهم به دو زبان فارسی و انگلیسی امضا شد. وی با اشاره به تغییر شیوه امضای توافق از نشست حضوری در سوئیس به امضای مجازی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، بعد از مشورت‌های صورت‌گرفته به این نتیجه رسیدیم که بهتر است متن یادداشت تفاهم توسط رؤسای‌جمهور دو کشور و بدون نیاز به حضور فیزیکی امضا شود.

به گفته بقایی، یکی از دلایل این تصمیم افزایش هزینه سیاسی نقض توافق در صورت امضای مستقیم سران دو کشور بوده است.

بقایی همچنین درباره برنامه نشست بعدی در سوئیس گفت: فاز بعدی مذاکرات بعد از امضای یادداشت تفاهم آغاز می‌شود و برگزاری نشست سوئیس همچنان در دستور کار قرار دارد، اما تصمیم‌گیری نهایی بعد از مشورت با میانجی‌ها اعلام خواهد شد.

در همین حال، شبکه سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که دونالد ترامپ نیز نسخه مکتوب توافق را در جریان دیدار خود در کاخ ورسای امضا کرده است.

تفاهم ایران و آمریکا

توافق آمریکا و ایران

امضای پزشکیان پای توافق با آمریکا

امضای پزشکیان و ترامپ

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۷
  • پزشکزاد IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۸
    فقط جای سئوال. داره چرا یا عکس یا امضا خودشون نیستن . تنگه هرمزراه تجارت جهانی هست اگر امکان تسلط بود‌ چرا ۸ سال جنگ بسته نشد .جای عوارض تحریمها را برمی‌داشتند.
    • ایرانی IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۹
      در جنگ ۸ ساله هم به روی عراق بسته شد. همان زمان هم آمریکا اقدام به محاصره ایران کرد.
    • علیرضا IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۹
      خوب داداش ما قدرتشو نداشتیم اونموقع اگر تصرف میکردیم کل جهان علیه مون میشد ب سود عراق میشد ما ضعیفتر میشدیم و خسارت شدید میشد
  • س IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۸
    خب پول‌برا تماس و حزب داره از راه می سه.مبارکه
  • کاربر IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۸
    چه افتخاری میکنه به امضای توافق با یه اپستینی
  • گچ پژ IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۹
    این انتقام ما چی شد؟ 😂😂😂😂😂
  • بردیا IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۹
    جوجه رو آخر پاییز میشمارن
  • باران آذری IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۹
    همه ناراحتیم حتی پزشکیان لطفا همدیگه و درک کنیم فعلا
  • مانی IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۲۹
    امضای ترامپ خودش یه کتاب روانشناسیه ایول
  • ش IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۰
    اقا قرار بود ما پایان جنگ رو ترسیم کنیم قرار بود انتقام بگیریم طرف زد هزاران ایرانی رو نابود کرد و ویران و اواره بعد انگار قرار داد فی ما بین دو تا شریک تجاریه کلا خیلی مردم و سر کار گذاشتین
  • آتنا مرادی IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۳۱
    امضای پزشکیان کدومه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید

پربحث هفته

منهای ورزش

بازرگانی

آخرین خبرها