تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود از هفته دوم لیگ ملتهای ۲۰۲۶، امروز (جمعه پنجم تیر) از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف تیم ملی ژاپن رفت و در پایان یک دیدار نزدیک با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد.
در این مسابقه ژاپن ستهای اول و دوم را با نتایج ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۹ به سود خود پایان داد. ایران در ادامه با واکنشی خوب ست سوم را ۲۵ بر ۲۰ برد و در ست چهارم نیز با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ پیروز شد تا بازی به ست پنجم کشیده شود. با این حال در ست سرنوشتساز این ژاپن بود که با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ به پیروزی رسید و بازی را ۳ بر ۲ به سود خود به پایان رساند.
ملیپوشان ایران که در دو مسابقه قبلی خود در این هفته مقابل فرانسه و آمریکا نیز شکست خورده بودند، در آخرین دیدار هفته دوم از ساعت ۱۵ روز یکشنبه هفتم تیر به مصاف تیم ملی کوبا خواهند رفت.
تیم ملی والیبال ایران در سالهای اخیر برابر ژاپن نتایج مطلوبی نگرفته و در بسیاری از دیدارهای مهم برابر این تیم شکست خورده است؛ از جمله در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی ارومیه که در نهایت جام قهرمانی به ژاپن رسید. این بار نیز شاگردان روبرتو پیاتزا برابر ساموراییها مغلوب شدند؛ در شرایطی که دو تیم یکی از رقبای اصلی برای کسب سهمیه مستقیم المپیک از مسیر قهرمانی آسیا ۲۰۲۶ محسوب میشوند.
