نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و اماكن ورزشي كه روزگاري رؤياي دست‌نيافتني دختران و زنان كشورمان بود، حالا مطالبه جدي مردم از مسئولان است.

 حالا جامعهاي كه از شنيدن صداي فحاشي مشتي تماشاگرنما در ورزشگاهها به ستوه آمده و محيطهاي ورزشي را حتي براي پسران جوان هم مناسب نميبيند، چه برسد به دختران و زنان، با يادآوري تجربه جواب داده حضور بانوان در سالنهاي بسكتبال و واليبال كه باعث شده اين سالنها به احترام بانوان، فرهنگي و امن باشد، به اين باور رسيده كه اگر ميخواهيم از شر اين شرارتها و آلودگيهاي صوتي و اخلاقي راحت شويم، بايد حضور بانوان در استاديومهاي فوتبال را تجربه كنيم.

حالا اين بخش از جامعه هم با آنهايي كه از روز اول ميگفتند نميشود نيمي از جمعيت كشور را از تماشاي مسابقه فوتبال محروم كرد، همداستان شدهاند و منتظر روزي هستند كه دختران و زنان اين سرزمين هم با حفظ معيارهاي عرفي و اخلاقي جامعه در ورزشگاهها جا و جايگاه داشته باشند.

اما اين كه حضور بانوان در اماكن ورزشي، مطالبه مردم از دولت باشد، كافي نيست. حالا بايد اين خواسته را با كمك اهالي ورزش به مطالبه دولت از مراجع تبديل كرد. اين كه مسعود شجاعي، به عنوان كاپيتان تيم ملي در ديدار با رئيسجمهور، به جاي خواستههاي شخصي بحث حضور بانوان در ورزشگاهها را مطرح ميكند، شروع خوبي است تا ساير چهرههاي ورزشي ما هم امشب وقتي در مراسم افطاري مشترك با رئيسجمهور شركت ميكنند، همين حضور را از رئيس دولت بخواهند تا رئيسجمهور با درك اين موضوع كه حالا حضور بانوان در ورزشگاهها فقط خواسته دختران و زنان ايران نيست و خواسته تمامي اهالي ورزش و راهي براي برونرفت از ناهنجاريهاي ورزشگاههاست، پيگير اين مطالبه شود.

در روزهاي پرهياهوي نقل و انتقالات و روزهاي شادماني پس از جشن صعود، آنچه مسعود شجاعي از رئيسجمهور خواست در رسانههاي ورزشي زير سايه حرفهاي كيروش و خبرهاي نقل و انتقالاتي قرار گرفت اما ترديدي نيست كه اين حضور، خواسته رسانههاي ورزشي هم هست كه جمعيت قابل توجهاي از مخاطبانشان را بانوان تشكيل ميدهند و رسانههاي ورزشي خود را موظف به انعكاس خواسته آنها ميدانند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی