نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بار دیگر فدراسیون فوتبال ثابت کرد می توان با مذاکره به جای دعوا، مشکلات را حل و فصل کرد.

سوژه روز/ مذاکره جواب داد، عربستان شکست خورد

به گزارش خبرورزشی، اخبار بین المللی پیرامون فوتبال تاکید می کند که فدراسیون فوتبال ایران در پرونده شکایت عربستان و امارات در خصوص سفر نمایندگان شان به ایران، برنده شده و در سال جدید نمایندگان عربستان برای بازی به ایران می آیند و نمایندگان ایران نیز در رقابت های رودررو راهی عربستان خواهند شد. 
حالا دیگر برای یادآوری اینکه چه اتفاقاتی رخ داد و چه کسانی با چه تفکری از دیوارهای سفارت عربستان در ایران بالا رفتند، خیلی دیر شده و این مباحث جایی در فوتبال و ورزش ندارد اما بار دیگر ثابت شد به جای دعوا و جنگ، بهتر است مذاکره در سطح بالا را برای حل مشکلات انتخاب کنیم. کاری که فدراسیون فوتبال ایران کرد و توانست عربستان را شکست بدهد. 
از همان ابتدا نیز مشخص بود کمیته اجرایی لیگ قهرمانان آسیا و AFC به خاطر فشارهای سیاسی عربستانی ها رای به برگزاری دیدار نمایندگان این کشور با نمایندگان ایران در کشور ثالث داده بود اما حالا مشخص شد این رای احساسی و غیرمنطقی شکسته شده و ایرانی ها باید در خانه خود از عربستانی ها میزبانی کنند و در مقابل، برای بازی با نمایندگان عربستان راهی این کشور خواهند شد. امارات هم از همان ابتدا اصلا در بازی حضور نداشت و به تازگی به دنبال بازی با ایرانی ها در کشور ثالث بود که همین جا، درخواست شان «قیچی» شد! 
اثبات اینکه مذاکره بهتر از جنگ است، نباید کار سختی باشد. ما همچنان شاهد دستاوردهایی هستیم که با مذاکرات دیپلماتیک و حقوقی، با دفاع خوب و منطقی رقم می خورد. جنگیدن و توهین به عربستانی ها نمی توانست ما را در این پرونده به پیروزی برساند اما کاری که از مدت ها قبل آغاز شده بود، به درستی پیش رفت و حالا به ثمر نشست. این خبر خوب، مبارک تمام مردم ایران.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی