نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئالی‌ها هم از امشب وارد رقابت‌های جام‌جهانی باشگاه‌ها خواهند شد.

هفت چالش پیش روی رئال در جام‌جهانی باشگاه‌ها

به گزارش خبرورزشی، در بدو ورود كاروان رئالمادريد به ابوظبي، هنوز شادي و هيجان ناشي از برد پرگل اين تيم مقابل سويا را ميشد در چهره تكتك بازيكنان تيم مادريدي ديد. اندك استراحت بازيكنان بعد از برگزاري بازي و حتي پرواز 7 ساعته به سمت امارات هم نتوانست لبخند را از روي لبان بازيكنان رئال محو كند. آنها به قصد افزودن يك جام ديگر به ويترين افتخاراتشان عازم امارات شدند تا اين جام را هم به هفت جامي كه پيش از اين كسب كردهاند، بيفزايند و اما 7 چالش پيش روي رئال در ابوظبي:

1- كريس در انتظار كسب عنوان برترين گلزن تاريخ جام باشگاهها:

كريس رونالدو، برترين گلزن تاريخ رئالمادريد و تاريخ ليگ قهرمانان اروپا هم در ابوظبي حضور دارد و ميتواند در اين تورنمنت عنوان برترين گلزن تاريخ جام باشگاههاي جهان را هم از آن خود كند. او تا به اينجا 5 گل در اين تورنمنت زده كه از اين حيث مسي و سوارس هم شرايطي برابر با او دارند و هر سه با هم در صدر جدول گلزنان جام باشگاههاي جهان هستند. رونالدو در سال 2008 با پيراهن منچستريونايتد يك گل در اين تورنمنت زد و 4 بار هم با پيراهن رئالمادريد در جام باشگاههاي جهان فصل گذشته كه در يوكوهاما برگزار ميشد به گل رسيد.

2-راموس- رونالدو و خيز به سمت توپهاي طلاي مسي:

تنها يك بازيكن توانسته دو بار عنوان بهترين بازيكن جام جهاني باشگاهها و توپ طلاي اين تورنمنت را مال خود كند: ليونل مسي. سرخيو راموس در سال 2014 اين عنوان را به خود اختصاص داد و كريس در سال 2016 بهترين بازيكن جام باشگاههاي جهان شد و اين دو ستاره ميتوانند با كسب اين عنوان با ركورد مسي برابري كنند.

3-رئال در فكر كسب عنوان پادشاهي دنيا:

بارسلونا سه بار قهرمان جام جهاني باشگاهها شده و رئال 2 بار. مادريديها از اين حيث با كورينتيانس برابر هستند و ميكوشند تا به ركورد بارسلونا برسند. آنها در سالهاي 2014 و2016 قهرمان جام باشگاههاي جهان شدند و ميخواهند اين دوره هم قهرمان شوند. آنها بعد از قهرماني در لاليگا و ليگ قهرمانان اروپاي فصل گذشته، براي قهرماني در ابوظبي ميجنگند و در صورت قهرماني، اولين تيم تاريخ خواهند شد كه دو سال متوالي در اين تورنمنت قهرمان ميشود.

4- زيدان اولين سرمربي با دو قهرماني متوالي:

از افتخار تا افتخار. زيدان قصد دارد با رئال تاريخساز شود. او در سال 2016 با اين تيم قهرمان ليگ قهرمانان اروپا، سوپركاپ اروپا و جام جهاني باشگاهها شد و ميتواند اين افتخارات را در سال 2017 نيز تكرار كند. در صورتي كه او در ابوظبي تيمش را به قهرماني برساند، اولين سرمربي تاريخ خواهد بود كه اين افتخار را تكرار ميكند. در عين حال اين قهرماني ميتواند پنجمين جام امسال او با رئال باشد و بدين ترتيب بهترين سال را براي يك سرمربي رئال در طول يك سال ميلادي رقم بزند. با قهرماني در جام باشگاههاي جهان، فقط جاي خالي جام حذفي مانع رسيدن آنها به قهرماني ششگانه ميشود.

5- پاداش 22 ميليون يورويي:

پاداش در نظر گرفته شده براي تيم قهرمان جام باشگاههاي جهان رقم چشمگيري است كه ميتواند پردرآمدترين باشگاه دنيا را هم وسوسه كند. قهرماني رئال در اين تورنمنت، فلورنتينو پرس را از نظر مالي خوشحال خواهد كرد.

6- چهارمين جام باشگاههاي جهان براي كروس:

توني كروس با حضور در اين تورنمنت بازيكني لقب ميگيرد كه بيشترين حضور در ادوار مختلف جام باشگاههاي جهان را تجربه كرده. در حال حاضر او با سه حضور در اين تورنمنت با دني آلوس، اينيستا، پيكه و مسي برابري ميكند و در ابوظبي ميتواند به تنهايي اين عنوان را مال خود كند. او يك بار با بايرن و دو بار با رئالمادريد در اين تورنمنت حضور داشته. در سالهاي 2013، 2014 و 2016 قهرمان جام باشگاههاي جهان شده و امسال ميتواند براي چهارمين بار در پنج سال اخير قهرمان جام باشگاههاي جهان شود.

7- پيش به سوي دوازدهمي:

يك ركورد ديگر براي رئال؛ اگر رئاليها به فينال جام باشگاههاي جهان برسند و قهرمان شوند، دوازدهمين فينال متوالي بينالملليشان را بردهاند. اين چالشي جذاب در تاريخ فوتبال است. رئاليها از 17سال پيش به بعد هرگز در بازيهاي فينال مغلوب حريفان نشدهاند. در آن زمان و در سال 2000 آنها در فينال جام بين قارهاي مقابل بوكاجونيورز با ستارههايي مثل ريكلمه و پالرمو مغلوب شده بودند و از آن زمان به بعد 4 حضور در فينال جام باشگاههاي جهان، 4 سوپركاپ اروپا، دو جام باشگاههاي جهان و يك جام بين قارهاي را بردهاند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی