نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امشب در ورزشگاه بزرگ آلیانتس آره‌نا شاهزاده‌های مادرید به دیدار استخوان‌‌درشت‌های ژرمن می‌روند؛ فاتح 12 قهرمانی در باشگاه‌های اروپا و شش قهرمانی در باشگاه‌های جهان که برای سیزدهمین جام یورش برده است، با منظم‌ترین تیم به معنای واقعی روبه‌رو می‌شود. نژادهای مختلف فوتبال و نسل‌های درهم تنیده اروپا از آن سوی آمریکای‌جنوبی گرفته تا آفریقا به هنرنمایی می‌پردازند.

116 سال از سابقه رئالمادرید میگذرد. آنها ابتدا نام باشگاه آسمان را بر خود گذاشتند تا سال 1920 که شاه آلفونسو به آنان رئالمادرید یعنی تیم سلطنتی مادرید لقب داد. مادریدیها هر جامی را که اراده کردند، به دست آوردند و آماری حیرتانگیز از خود در تاریخ فوتبال جهان به جا گذاشتند. 33 قهرمانی در لالیگا، 19 قهرمانی در جام حذفی، 10 قهرمانی در سوپرجام، 12 قهرمانی در جام باشگاههای اروپا (لیگ قهرمانان)، 2 قهرمانی در جام یوفا، یک قهرمانی در جام جامداران، ۴ قهرمانی در سوپرجام اروپا، ۳ قهرمانی در جام قارهای و ۳ قهرمانی در جام باشگاههای جهان. این رکوردی است باورنکردنی.

در مقابل بایرنمونیخ نیز پرافتخارترین تیم آلمانی است. تیمی که 118 سال پیش فرانتس جان آن را تشکیل داد، حالا پرافتخارترین و ثروتمندترین تیم آلمانی است که در بین چهار غول بزرگ جهان قرار دارد. دوران طلایی بایرن در دهه 70 اتفاق افتاد و موازی با موفقیتهای تیم ملی آلمان، بایرن نیز ۳ دوره پیدرپی فاتح باشگاههای اروپا شد. دورهای که اسکلت تیم ملی را نیز بر اساس یاران بایرن میبستند. دوران دتمار کرامر و ادو لاتک. افتخارات بایرن کمتر از رئال مادرید نیست؛ 27 قهرمانی در بوندسلیگا، 18 قهرمانی جام حذفی، 6 قهرمانی لیگا پوکال، 7 قهرمانی سوپرجام آلمان، 5 قهرمانی در جام باشگاههای اروپا، قهرمان جام در جام اروپا، قهرمان جام یوفا و سوپرجام، جام بین قارهای و جام باشگاههای جهان. به آمارهای این دو تیم در مقابل هم که نگاه کنیم، تعداد پیروزیهای بایرنمونیخ بیشتر از مادرید است. امشب آلمان تمام اخبار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را کنار میگذارد و چشم بر آلیانتس آرهنا میدوزد تا تیمش ستارههای سفید و کهکشانی مادریدی را به زیر بکشد. در بازی رفت باید کار را تمام کرد وگرنه در جهنم مادرید کار آسان نخواهد بود. چه کسی برای مهار کریستین رونالدو مأمور شده است متس هوملتس یا بواتنگ؟ چشمها به حرکتهای رونالدوی پرتغالی دوخته شده است. او میتواند این سرنوشت را برای مادرید رقم بزند. یوپ هاینکس با مشاوران بزرگ خود در این مورد مشورت خواهد کرد و زیدان نیز در این سو راموس را به بازی میآورد تا جدالهای بدنی و لفظی غولان بزرگ اروپا آغاز شود.

اعتبارات تاکتیکی در زیر سایه حرکتهای ستارههای جهان کمرنگ میشود و یک فرمانده واقعی در داخل زمین امیدهای مادرید را دوباره در آسمان مونیخ پرواز میدهد. ناخدای پرتغالی مادرید باز هم معجزه میکند؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی