نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

همان زمان كه باشگاه یوونتوس اعلام كرد قرار است برای جان‌لوئیجی بوفون روز پنج‌شنبه یك كنفرانس خبری بگذارد، همه فهمیدند كه داستان جی‌جی با یووه به پایان رسیده است‌‌‌‌؛ البته كمتر كسی فكرش را می‌كرد بوفون فقط قرار باشد از یووه خداحافظی كند و هنوز در دنیای فوتبال بماند.

جی‌جی با پاری‌سن‌ژرمن به توافق رسید؟

به گزارش خبرورزشی ،«شنبه (امروز) آخرین بازی من برای یوونتوس است». این مهمترین بخش از صحبتهای جانلوئیجی در كنفرانس خبری روز پنجشنبهاش بود. جیجی امروز قرار است برابر هلاس ورونا به میدان برود و بعد برای همیشه از تیم یوونتوس خداحافظی كند؛ آن هم درست بعد از 17 سال بازی در این تیم و با برچسب بزرگترین دروازهبان تاریخ این باشگاه. البته همانطور كه عنوان شد این دروازهبان 40 ساله قرار نیست از دنیای فوتبال خداحافظی كند چون از قرار معلوم میخواهد تجربه بازی كردن در یك تیم دیگر و البته شاید یك لیگ دیگر را از سر بگذراند. «همین دو هفته پیش تقریباً داشتم به خداحافظی از دنیای فوتبال فكر میكردم ولی به طور همزمان پیشنهادات جذابی به دستم رسیده كه مربوط به داخل و خارج از زمین فوتبال است. در هفته آینده و بعد از چند روز تفكر جدی، تصمیم خواهم گرفت كه به كدام پیشنهادات پاسخ بدهم».

بوفون همین حالا پیشنهادات جدی از باشگاههای لیورپول، رئالمادرید و پیاسجی دارد. البته او گزینههای دیگر هم دارد؛ از جمله رفتن به لیگ آرژانتین برای تفریح و تجربهای متفاوت یا رفتن به لیگ چین برای پركردن صدچندان جیبش. خودش اما هدف دیگری را در سر میپروراند: «اگر قرار باشد به فوتبال ادامه بدهم طبیعتاً پیشنهاد باشگاهی را میپذیرم كه اهداف بزرگی داشته باشد».

اسطوره فراموشنشدنی

پس از 17 سال حضور در باشگاه یوونتوس، خداحافظی امروز جیجی شبیه خداحافظی پائولو مالدینی از میلان و یا فرانچسكو توتی از رم خواهد بود. ضمن اینكه نباید از یاد برد كه او 6 سال هم در تیم پارما بازی كرد و برای اولین بار در سری A زمانی كه 17سالش بود مقابل میلان بازی كرد. پارما در دهه 90 تیمی متشكل از ستارههای سرشناس بود؛ جیجی حتی سال 1999 با این تیم در فینال رقابتهای جام یوفا از سد مارسی گذشتند و قهرمان شدند؛ جامی كه دست بر قضا تا به الان تنها جام اروپایی این دروازهبان 40 ساله در عرصه باشگاهی است.

سال 2001 جیجی با رقم قابل توجه 53 میلیون یورو كه تا مدتها خودش یك ركورد بود راهی یوونتوس شد. او با یووه اسكودتو 2005 و 2006 را به دست آورد ولی در نهایت به خاطر داستان «كالچوپولی» آن دو جام را از چنگش درآوردند. تابستان 2006، یوونتوس حتی به خاطر زدوبند و تبانی با داوران به یك دسته پایینتر سقوط كرد. در آن روزها زلاتان، ویرا، تورام و كاناوارو باشگاه را ترك كردند ولی بوفون كه تازه با ایتالیا قهرمان جام جهانی شده بود با یووه به سری B رفت و پذیرفت برای این تیم در دسته پایینتر بازی كند؛ درست مثل كاری كه دل پیرو، ندود و ترزگه انجامش دادند. از آن سال به بعد یووه تقریباً تحت تأثیر درخشش اینتر میلان بود ولی بوفون در یوونتوس از سال 2012 به این طرف دوباره تبدیل به ماشینی برای درو كردن جامها شدند.

آقای ركوردها

اگر بوفون همین حالا هم از فوتبال خداحافظی كند مرد ركوردهای زیادی است. او هفت بار با یوونتوس به صورت متوالی قهرمان شده است و در 4 فصل گذشته هم به صورت متوالی در بردن جامهای داخلی در ایتالیا دبل كرده است. بوفون در مجموع 18 جام قهرمانی دارد و بیش از 650 بازی هم در تركیب یوونتوس به میدان رفته است. نكته قابل توجه اینكه در این مدت او بیش از 300 بار دروازهاش را بسته نگه داشته است. در تیم ملی ایتالیا هم بوفون با 175 بازی ركورددار بازی است. او همچنین در كنار ماتیوس آلمانی و كارواخال مكزیكی یكی از سه بازیكنی هستند كه 5 بار حضور در جام جهانی را تجربه كردهاند. بوفون البته نشان داده تسلیم مواقعی كه در بردن جامها ناكام مانده هم نشده است؛ او فینال یورو 2012 را با ایتالیا باخته و در عرصه باشگاهی هم سه بار در سالهای 2003، 2015 و 2017 به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده كه هر سه بارش مغلوب شده است. حالا اما به نظر میرسد اگر قرار به ادامه بازی در دنیای فوتبال باشد، او تیمی را انتخاب میكند كه همچنان برای رسیدن به قهرمانی در لیگ قهرمانان شانس داشته باشد؛ لیگ قهرمانان تنها جام مهم و بزرگی است كه در كارنامه جیجی دیده نمیشود.

حضور در پاریسنژرمن

هنوز یكی، دو روز از اعلام خبر خداحافظی جیجی از یووه نمیگذرد كه همه روزنامههای ایتالیایی و فرانسوی متفقالقول نوشتهاند كه بوفون با پاریسنژرمن به توافق رسیده و قرار است از فصل آینده برای این تیم فرانسوی به میدان برود. طبق نوشته كوریره، گاتزتا، اسكای، لوپاریزین و اكیپ، بوفون با پاریسیها برای دو سال به توافق رسیده و قرار است در این مدت دستمزدی معادل 7 یا 8 میلیون یورو در سال داشته باشد. بوفون بعد از اتمام قراردادش به عنوان دروازهبان اول در تركیب پاریسنژرمن هم تبدیل به سفیر این باشگاه خواهد شد و به قطریها كه مالكیت پیاسجی را در اختیار دارند برای برگزاری رقابتهای جام جهانی 2022 كمك خواهد كرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی