نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
چه عجب؛ طلسم بازی دوستانه شکست/ ایران با تیم دوم فرانسه بازی می‌کند/ شبیه‌سازی برای جام ‏‎جهانی بماند برای مهر و آبان!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: بازی با الجزایر بازی با شبیه‌ترین تیم آفریقایی به کشور فرانسه است که می‌تواند مسابقه مهم و هدفمندی برای تیم ملی به شمار برود.

مهدی مناجاتی، بازیکن و سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با خبر ورزشی، در ارتباط با دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل الجزایر اظهار داشت: «خوشحالم که بالاخره طلسم بازی‌های دوستانۀ لغو شده قبلی شکست و بچه‌های آقای اسکوچیچ بالاخره مقابل یک حریف تدارکاتی به میدان می‌روند. این می‌تواند سرآغاز خوبی برای روزهای آینده فوتبال ملی تا جام جهانی باشد»

وی افزود: «الجزایر تیمی فوتبال بازی کرده و شناخته شده در کشور آفریقاست. اغلب بازیکنان این تیم در لیگ‌های اروپایی به ویژه فرانسه بازی می‌کنند و مکتب فوتبال این کشور بر پایه مکتب فوتبال فرانسه استوار است».

مربی اسبق تیم ملی ادامه داد: «با توجه به اینکه اکثر بازیکنان الجزایر در فرانسه توپ می‌زنند و در همه این سال‌ها بیشتر مربیان تیم ملی الجزایر فرانسوی بوده‌اند تفکر و سبک بازی الجزایر بیشتر از هر تیمی در آفریقا شبیه به تیم ملی فرانسه است. به همین خاطر باید گفت تیم ملی امشب با تیم دوم فرانسه در قاره آفریقا بازی دارد».

مناجاتی خاطرنشان کرد: «البته ما هم ایران هستیم و در آسیا حرف اول را می‌زنیم. تیم فوتبال ما با حضور لژیونرها و بازیکنان داخلی خوبی که امروز در اردوی تیم ملی به سر می‌برند شرایط خیلی خوبی را تجربه می‌کند و قطعا این بازی می‌تواند در مسیر آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی یک مسابقه مهم و مفید باشد».

وی خاطرنشان کرد: «البته بهتر بود تا این مقطع یک یا دو بازی دیگر هم انجام می‌دادیم اما همین که بچه‌های فدراسیون فوتبال تلاش کردند تا به سرعت یک بازی خوب، جایگزین مسابقات لغو شده قبلی بکنند خوب است».

مربی اسبق تیم ملی یادآور شد: «قطعاً اسکوچیچ در این بازی بیش از هر چیز باید روی نقاط ضعف و قوت تیم ملی دقت کند تا بتواند در ماه‌های باقی مانده تا شروع جام جهانی ایرادهای تیم ملی را برطرف کند. قطعاً برد و باخت در این بازی نباید برای تیم ملی و بچه‌های ما اهمیتی داشته باشد».

چه عجب؛ طلسم بازی دوستانه شکست/ ایران با تیم دوم فرانسه بازی می کند/ شبیه سازی برای جام ‏‎جهانی بماند برای مهر و آبان!

وی افزود: «نتایج بازیهای تدارکاتی هیچ اهمیتی ندارند. اتفاقاً از قدیم گفته‌اند اگر در بازی‌های دوستانه ببازیم بهتر است، چون نقاط ضعف و اشکالات تیم را بهتر پیدا می‌کنیم. به همین خاطر ما قلباً دوست داریم تیم ملی برنده شود اما اگر هم نشد اصلا مهم نیست. مهم این است که در این شرایط بچه‌های تیم ملی با هم یک بازی خوب برگزار می‌کنند و می‌توانند خودشان را در کنار هم در قالب تیم ملی ببینند».

مناجاتی در پاسخ به این پرسش که با توجه به عدم شباهت تیم الجزایر به حریفان ایران در گروه جام جهانی این مسابقه چه سودی برای تیم ملی دارد، تاکید کرد: «بازی با تیم‌های شبیه به انگلیس، آمریکا و یا ولز باید بماند برای مهر و آبان یعنی یک تا دو ماه قبل از شروع مسابقات. امروز ما فقط باید دنبال ایجاد هماهنگی و قرار گرفتن بچه‌ها در مصاف با تیم‌های خوب باشیم. هر چه بازی‌های تدارکاتی ما با تیم‌های بهتر و گردن کلفت تر باشد تیم ملی قوی تری را روانه جام جهانی ۲۰۲۲ خواهیم کرد».

ناگفته نماند؛ دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل الجزایر امشب از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران آغاز می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی