نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
۱۰
علیرضا دبیر
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس فدراسیون کشتی گفت: محمد بنا جزو مربیان خوب دنیا است. او را راحت بدست نیاورده‌ایم که بخواهیم با آبرویش بازی کنیم و خواهش من این است که حرمت‌ها را حفظ کنیم.

تیم ملی کشتی فرنگی در پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۲ در صربستان با ۲ مدال نقره و یک برنز در جایگاه چهارم جهان قرار گرفت. بعد از پایان این مسابقات محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی از سمت خود استعفا کرد. علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در این باره توضیحاتی را ارائه داد:

*در نتایج تیم‌ ملی کشتی فرنگی، کشتی‌گیران و مربیان تیم ملی هم ایراداتی داشتند، اما اینکه بخواهیم همه تقصیرها را به گردن محمد بنا بیاندازیم این بی‌انصافی است.

*یادمان نرود او در پیکارهای جهانی سال گذشته ۴ مدال طلا کسب کرد و همان کسی است که در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن ۳ مدال طلا برای ما آورد. او تیم یازدهم دنیا در سال ۲۰۱۸ را با اما و اگری که همه می‌دانیم چگونه یک مدال برنز گرفته بود را تحویل و تیم را سال بعد و در جهانی ۲۰۱۹ با اختلاف کمی به جایگاه چهارم رساند. او به همراه تیم ملی در المپیک ریو ۲ برنز و در توکیو نیز یک طلا و یک برنز بدست آورد که می‌توانست بیشتر هم باشد.

*تیمی که هیچ شانسی در توکیو نداشت و اگر شرایط کرونا نبود و المپیک به تعویق نمی‌افتاد معلوم نبود چه بلایی در المپیک توکیو سر تیم می‌آمد. تیم او سال گذشته در جهانی نروژ ۶ مدال کسب کرد و با اختلاف ۲ امتیاز نائب قهرمان جهان شد. حالا کشتی روی دیگرش را نشان داده؛ ولی حتما ایراداتی بوده و باید بررسی کنیم.

مردم به بزرگی خودشان ببخشند؛ جبران می کنیم/ کاری ندارم محمد بنا می خواهد برود یا نه اما.../ ما حتما ایراد داشتیم؛ باید بررسی کنیم

*همیشه گفتم محمد بنا طلاست و او را قبول دارم و انسان بسیار خوبی هست. کاری ندارم او می‌خواهد ادامه بدهد یا نه، اما اول باید خودش تصمیم بگیرد. ولی او جزو مربیان خوب جهان است. او را راحت بدست نیاوردیم که بخواهیم با آبرویش بازی کنیم. خواهش من این است که حرمت‌ها را حفظ کنیم و یادمان نرود بنا برای این کشور چه افتخاراتی کسب کرده است. توقع داشتم کمک‌های او بیشتر به او کمک‌ می‌کردند.

*در خصوص تعیین تکلیف سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، باید بگویم ما تا دوشنبه هفته بعد که در صربستان هستیم، وقتی برگشتیم، خیلی سریع جمع‌بندی خواهیم کرد.

*بردها برای همه و قبلی‌ها که سینه جلو می‌دهند و باخت‌ها هم برای من. مردم به بزرگی خودشان ببخشند و ان شالله جبران می‌کنیم. ولی بدانید که من و همه بچه‌ها جانمان را گذاشتیم تا تیم موفق بشود و قول می‌دهم کشتی به زودی جبران خواهد کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • رضا IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    از نظر فنی نقدی به بنا وارد نیست. کارشون درسته. امتخابی شفاف بزارن قدمشون رو چشم و بمونن.
  • کشتی دوست NL ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    جناب آقای دبیر، به لحاظ فنِ کشتی، و فقط از این دیدگاه، یکی از سرمایه های ارزشمند کشتی ایران هستند؛ همین طور جناب آقای بنا. اما با این گزارشهایی که از رفتار خودسرانه و انعطاف ناپذیر بنا منتشر شده، و یکی از نمونه هایش را در ماجرای ارسلان می بینیم؛ باید گفت جامعه کشتی در حفظ جایگاه سرمایه های خود موفق نبوده است. موفقیت در حفظ آقای بنا به عنوان یک سرمایه کشتی، کمک به ارتقای دانش فنی اوست، یکی از راه های کمک به آقای بنا، متقاعد اوست به این نکته، که در طول ده سال گذشته که از موفقیت های اولیه او می گذرد، جهان کشتی، به پیشرفت های بزرگی در دانش و تکنیک رسیده است. ضعف کشتی گیران ایرانی، نه فقط در بدن سازی، که در هوشیاری نسبت به حرکت حریفان بود. چرا ارسلان کشتی گیری که در برابر نفر برگزیده ایران، بازنده بود، می تواند به مدال طلای مسابقات برسد، اما رقیب ایرانی او از جرگه دارندگان عنوان جهانی حذف شود؟ در اینجا مسئله فقط و فقط، در دانش فنی مربیان و تحلیل گران ایرانی است. آنان نتوانستند تحلیل دقیقی از رفتار فنی حریفان به دست بیاورند و آن را در اختیار کشتی گیران ایرانی قرار بدهند.
  • کشتی دوست NL ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    ادامه یادداشت بالا: راه حل این نیست که آقای بنا کنار بروند و دیگری، یکی دیگر مانند به جایش بیاید، راه حل، در ارتقای دانش فنی مجموعه مربیان تیم ملی است. منظور این نیست که به کلاس های بین المللی کشتی بروند، بلکه دانش فنی، از جنس شناخت و گردآوری اطلاعات است، این را افرادی هستند که حتما در دسترس مسئولان فدراسیون اند و می توانند بهره وری در توان فنی آنان را به دانش مربیان اضافه کنند.
  • مهدی IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    خسته نباشید انشالله که مشکلات رفع می‌شود
  • حامی IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    جناب دبیر متاسفانه اینجا ایران است و خوبیای همه خیلی خیلی زود از خاطرات ما پاک میشه و هممون هم برای خودمون کارشناس هستیم
  • اکو IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    خنده داره تیمی که ۵ ساله ترکیبش تغییر نکرده رو حمایت میکنید.اگر انتخابی نزارید اگر اجازه به حضور جوانها ندید باعث نابودی ۱۰۰ها ورزشکاری میشید که آرزوی رسیدن به تیم ملی با این رویه رو ازشون میگیرید.اقای دبیر شما خودتون کشتی گیر بودید حال کسی که هیچ راهی برای رسیدن به تیم ملی رو نداره درک میکنید هیچ کسی اجازه نداره بدون انتخابی تیم ببنده این توهین به همه ورزشکاراست.
  • بازنشسته GB ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    آقای دکتردبیرخودش عنوان دارکشتی هستش بامدیریت خودش میتواندمشخص کندبنابایددرکشتی فرنگی بماندوباانتخابی افراد به کشتی فرنگی برگردندنبایدبنارابکوبیم به هرحال همین بناکشتی فرنگی ماراعنوان دارکردند
  • اشنا IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    بهرحال مسابقات بالا وپایین داردقرارنیست همیشه برنده باشیم رقبا هم برنامه ریزی وتلاش دارندباخت هااگربدرستی ریشه یابی شوندمایه پیشرفت هستنداقای بنا واقعا"طلاست بایدقدرش رادانست همینطورشمااقای دبیرکه مدیرمیدانی ودلسوزومتعصب کشتی هستیدتوکل بخداانشااله موفق می شوید
  • ناشناس IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    بنا یکی از بهترین‌های ایرانه شکی نیست ولی چرخه انتخابی وبدنسازی فنون بروز ایراداتی است که باید قبول کنند آقا ما یادمان نرفته همین بنا در المپیک لندن دل همه مارا شادکردوباختها هم لازمه تا نقاط ضعف معلوم بشه ولی درکنار اینها آقای دبیریه روانشناس در تیم بیاوریدبیاوریدتابچه ها ازلحاظ روحی روانی آماده مسابقات بزرگ بشوند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی