نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
ورزشگاه دونباس آرنا در یورو ۲۰۱۲
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ورزشگاه دونباس آرنا که آخرین بازی رقابتی بین انگلیس و فرانسه در آن برگزار شد، حالا نابود شده و نشانی از آن ورزشگاه باشکوه را ندارد.

ورزشگاهی که آخرین مرتبه میزبان دیداری بین انگلیس و فرانسه در یک تورنمنت بود، حالا وضعیت اسف‌باری دارد و هدف گلوله‌باران است، چرا که در میان یک منطقه جنگی قرار گرفته است.

ورزشگاه «دونباس آرنا» که ورزشگاه خانگی تیم شاختار دونتسک بود، از ۴ بازی مسابقات یورو ۲۰۱۲ میزبانی کرد. حالا این ورزشگاه مظلوم رها شده و گرفتار تهاجم روس‌ها به اوکراین است.

یورو ۲۰۱۲

آخرین بازی انگلیس و فرانسه در یک تورنمنت رسمی در یورو ۲۰۱۲ با تساوی ۱-۱ به پایان رسید. در دونباس ابتدا جولئون لسکات برای انگلیس گلزنی کرد و سپس سمیر نصری با گلزنی برای فرانسه کار را به تساوی کشاند. فرانسه و انگلیس در همین ورزشگاه به مصاف اوکراین رفتند که هردو پیروز شدند. خروس‌ها با ۲ گل ژرمی منس و یوهان کابایه و انگلیس با تک گل وین رونی.

حالا قرار است روز شنبه انگلیس حدود ۴ هزار کیلومتر آنطرف‌تر در ورزشگاه البیت در دیداری از مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف فرانسه برود.

انگلیس - فرانسه؛ یورو 2012

دونباس و جنگ

اما اولین تهاجم به ورزشگاه دونباس سال ۲۰۱۴ رخ داد، وقتی که نیروهای نظامی روسیه و اوکراین در شرق اوکراین درگیر شدند و گلوله‌باران باعث شد به بیرون این ورزشگاه آسیب برسد. بعد از این اتفاقات هم باشگاه شاختار دونتسک خانه به دوش شد و از این شهر رفت تا در خارکیف و کیف به مصاف رقبا برود.

با شروع جنگ روسیه و اوکراین هم دونتسک کانون این جنگ و درگیری‌ها بوده و ورزشگاه باشکوه شهر دونتسک هم به طول کلی نابود شده است.

ورزشگاه دونباس

ورزشگاه دونباس


 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی