نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
سعید عزت اللهی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بامداد دوشنبه زمین لرزه ۷.۴ ریشتری جنوب شرق ترکیه را لرزاند که منجر به خرابی گسترده در این کشور و مناطق اطراف از جمله سوریه و عراق شده است.

زلزله شب گذشته در ترکیه جان بیش از ۶۰۰ شهروند ترکیه و سوریه گرفته است و یکی از بزرگترین زمین‌لرزه‌های تاریخ این منطقه نیز بوده است. زلزله‌ای که بنا به نوشته وبسایت‌های ترکیه، بناهای ساختمانی تاریخی را از بین برده و یک مسجد ۱۳۰ را هم به صورت کامل نابود کرده است. نکته جالب اینکه این مسجد در در زمین لرزه ۱۸۹۴ یک بار فرو ریخته بود که با کمک سلطان عثمانی ساخته شد اما حالا دوباره در پی فعالیت گسل مرز ترکیه و سوریه، تخریب شده است.

این در حالی است که دقایقی پیش وزیر ورزش ترکیه اعلام کرد تمام سازمان‌های ورزشی این کشور و تمام مسابقات ورزشی به حالت تعلیق درآمده‌اند تا ظرفیت ورزش ترکیه در اختیار کمک به زلزله‌زدگان قرار بگیرد و به این ترتیب بازیهای سوپرلیگ نیز تعطیل خواهند شد.

تعطیلی سوپرلیگ در شرایطی اتفاق افتاده که سه بازیکن ایرانی در لیگ ترکیه مشغول به بازی هستند. علی‌ قلی‌زاده که هفته گذشته به تیم کاسیم پاشا در استانبول پیوست و مجید حسینی و علی کریمی نیز همچنان در کایسری اسپور به کار خود ادامه می‌دهند.

در این خصوص نکته مهم این است که زلزله در منطقه بسیار دور از استانبول رخ داده و احتمالا قلی‌زاده این زلزله را احساس هم نکرده. همچنین فاصله ۴۰۰ کیلومتری محل زلزله با کایسری باعث شده تا این شهر نیز از آسیب زمین لرزه مهیب در امان باشد.

با این حال اما مورد جالب مربوط به سعید عزت‌اللهی است که به همراه وایله، چند روزی در کمپ تمرینی آنتالیا حضور داشت اما دقیقا ساعتی پیش زلزله ۷.۴ ریشتری، به همراه دیگر بازیکنان وایله، ترکیه را به مقصد دانمارک ترک کرد تا به شکلی معجزه آسا از این زمین لرزه فرار کند. زلزله در آنتالیا کاملا حس شده است.

بیشتر بخوانید: کی‌روش فدراسیون فوتبال را بازی داد/ بلای علی دایی و قلعه‌نویی را بر سر او نیاوریم/ هیئت رئیسه هیچ کاره است؛ حرف اول و آخر را تاج می زند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • امیر علی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    از رسانه رنگی که در تنش و حجمه وارد کردن به تیم رقیب و ماله کشی در درگیری و فحاشی ،تهدید و مطالب خصوصی وغیر اخلاقی،این ابتذال یکطرفه تیم حمایتی یا دولتی یا همه باید کمک کنید نه دردی از یحیی دوا میکند نه مشکلات بقیه !واقعیات و مهمترین رکن برای شما بهانه شده !دنیا روش varهمه برای جلو گیری از حق خوری به دلیل اشتباهات نا خواسته داوری متضرر نشوند ۲و همه برای پیگری قانونی به تخلفات داخل زمین که سانسور میشه دیگه لاپوشی فقط به نفع تیم شما نخواهد شد ،ورزش را به بی اخلاقی بردید مخصوصا رسانه ها پیشکسوتان فاصله گرفتن !سال گذشته یک مورد با شهامت عذر خواهی کرد از فحاشی و توهین نوامیس (از مربی لیگ قبل برای زدن تمرکز)شما خودتون ببینید نحوه طرح سئوال...
  • ل IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    وقتی ایران زلزله امد آقای محبت جمالی نیا فرماندار سرپل بودند گفتن احتمال اینکه پس لرزه ها هم خطرآفرین باشند زیاده و ترکیه زلزله از یکی رسید صدتا . چون پس لرزه ها هم مثل زلزله اصلی خطرناکن و اقای محبت جمالی نیا از وقوع چندها پس لرزه شدید بعد زلزله اصلی ایران خبرداده بود و لازمه اونا هم توجه داشته باشن به این
  • لللل IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    خدا بهشون صبر بده هوا هم سرد هست
  • لللل IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    خود ترکیه چندها پس لرزه شدید داشت و مثل اون اصلی ضرر رسوندند درسته پس لرزه ها مهمه
  • جم IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    فقط خدا به دادشون برسه تو این فصل زمستون و یخبندون
  • جواد IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    این پس لرزه های الان تو ترکیه هم زیاد شده
  • سروش IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    خدا بهشون تحمل بده که سخت هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی