نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
نیکو روزبرگ
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نیکو روزبرگ که با بازنشستگی از فرمول یک در ۳۱ سالگی همه را شوکه کرد، دلیل این کارش را «ترس» عنوان می‌کند.

نیکو روزبرگ اعلام کرده که بازنشستگی او از فرمول یک تا حدودی به دلیل ترس بوده است. این راننده آلمانی-فنلاندی ۳۷ ساله، با مرسدس قهرمانی ۲۰۱۶ را به دست آورد و در آخرین مسابقه فصل لوئیس همیلتون را با ۵ امتیاز شکست داد.

کسب مقام دوم در ابوظبی و ایستادن پشت سر لوئیس، آخرین مسابقه او در این ورزش بود و روزبرگ پس از یک دهه، مسابقات فرمول یک را ترک کرد. خیلی‌ها از تصمیم روزبرگ برای کناره‌گیری در حالی که تازه به اوج رسیده بود شگفت‌زده شدند. اما خودش به ویژه الان که به مسابقات نگاه می‌کند می‌داند که تصمیم درستی گرفته بود.

نیکو روزبرگ

نیکو که پسر کیکه قهرمان فرمول یک جهان در سال ۱۹۸۲ است، در مصاحبه با مجله «سلامت مردان» گفت: «گاهی اوقات با نگاه کردن به پیست‌ها با خودم می‌گویم خوب است که دیگر مسابقه نمی‌دهم. به عنوان مثال، در باکو می‌توان به سرعت ۳۶۰ کیلومتر در ساعت رسید. بله، لحظاتی بود که می‌ترسیدم، زیرا بر خلاف رانندگان دیگر، من جسور نیستم.»

او افزود: «می‌ترسیدم اگر به راهم ادامه دهم به اندازه کافی سریع نباشم و در مقطعی هیچ تیمی من را نخواهد.»

روزبرگ در سال ۲۰۱۲ در ابوظبی با برخورد با ناراین کارتیکیان دچار یک تصادف شدید شد. او آسیبی ندید اما یادآوری این تصادف باعث می‌شود از اینکه مسابقات فرمول یک را کنار گذاشته خشنود باشد. او گفت: «بهتر بود قبل از اینکه خیلی دیر شود کنار می‌رفتم. دوست داشتم خودم تصمیم بگیرم.»

قهرمان فرمول یک از دلیل کناره‌گیری‌اش در ۳۱ سالگی می‌گوید/ مانند بقیه رانندگان بی‌پروا نبودم!

روزبرگ در حال حاضر کارشناس فرمول یک در شبکه «اسکای اسپورت» است و به سراسر جهان سفر می‌کند. راننده سابق مرسدس در ادامه گفت: «من کلی شغل عوض کردم و هرگز از خودم نپرسیدم که به چه چیزی بیشتر علاقه دارم. به عنوان قهرمان جهان و راننده در اوج بودم، در حالی که در پروژه‌های جدید مجبورم از صفر شروع کنم. این جالب و آموزنده است.»

در همین حال، همیلتون ۳۸ ساله که هم‌تیمی سابق او بود، پس از خروج روزبرگ از این ورزش چهار عنوان متوالی قهرمانی فرمول یک را به دست آورد. اما او با نبردی بزرگ برای به دست آوردن هشتمین قهرمانی رکوردشکنانه روبرو است زیرا ردبول و مکس فرستاپن به عنوان نیروی غالب ظاهر شده‌اند.

این مطلب را هم بخوانید: تحلیل دردناک درباره لوئیس همیلتون؛ شاید او سرعت غریزی‌اش را از دست داده باشد/ باید بپذیرد که ۳۰ سالگی مثل ۲۰ سالگی نیست

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی