نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
پیش‌بازی رئال‌مادرید – اوساسونا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رئال‌مادرید در حالی در پی بیستمین جام قهرمانی در جام‌حذفی اسپانیا است که اوساسونا هم به شاد کردن مردم پامپلونا برای نخستین مرتبه می‌اندیشد.

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه المپیک سویا یا همان لاکارتوخا، رئال‌مادرید و اوساسونا در دیدار فینال جام حذفی اسپانیا موسوم به کوپادل‌ری به مصاف هم خواهند رفت تا نخستین قهرمان فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ فوتبال اسپانیا را بشناسیم.

رئال‌مادرید؛ اولین جام از دو جام مورد نیاز

لالیگا از دست رفت... حالا کارلتو و شاگردانش در پی کسب ۲ جامی هستند که باقی‌مانده و تکلیف اولی‌اش امشب مشخص خواهد شد. باورنکردنی است که رئال‌مادرید باثبات و قدرتمند فصل گذشته در ۸ بازی آخر لالیگایی‌اش ۴ مرتبه شکست خورده و همه‌چیز را از دست داد. با این حال برد بزرگ ۴-۰ در ال‌کلاسیکوی برگشت مرحله نیمه‌نهایی کوپادل‌ری به ارزش یک جام بود. حالا آنچلوتی می‌تواند بعد از ۹ سال دوباره این جام را بگیرد. شاید ارزش جام‌حذفی برای رئال به اندازه جام‌های مهمی که برده نباشد، اما مرهم درد است و می‌تواند به بازیابی روحیه کهکشانی‌ها برای لیگ قهرمانان اروپا کمک کند. هدف اصلی برای تیم همیشه قهرمان لیگ قهرمانان، دوباره همین جام خواهد بود. ۱۲ سال است که به اوساسونا نباخته‌اند و این نشانه‌ای است که با اختلاف شانس قهرمانی رئال را بیشتر بدانیم.

مصاحبه کارلو آنچلوتی پیش از فینال جام حذفی اسپانیا را بخوانید: شفاف‌سازی کارلتو قبل از فینال/ هر اتفاقی بیفتد آینده من در رئال‌مادرید روشن است/ دوست دارم از جام بردن لذت ببرم

اوساسونا؛ شب تاریخی پامپلونا

قلب اسپانیا درگیر این بازی است، در حالی که شاید برای پایتخت‌نشینان به اندازه‌ای که تصور می‌کنیم مهم نباشد. پامپلونایی‌ها امیدوارند که تیم‌شان سرانجام یک جام مهم در سطح اول فوتبال اسپانیا بگیرد. اوساسونا با یاگوبا آراساته فصلی خوب را سپری کرده. میانه جدولی بودن در لالیگا برای این تیم عملکردی خوب تلقی می‌شود و حالا شانس جام گرفتن هم دارند. مرتبه قبلی ۱۸ سال قبل این بازی با تلخی برای‌شان تمام شد و حالا نسبت به رئال‌بتیس، رقیب بزرگ‌تری پیش رو خواهند داشت. شاید این نبرد، نبرد دفاع و ضدحمله برای اوساسونا باشد، چرا که بی‌گدار به آب زدن برای‌شان سنگین تمام خواهد شد. آیا شگفتی‌ساز جدید فوتبال اسپانیا و اروپا، اوساسونا خواهد بود؟ شاید امشب یکی از تاریخی‌ترین شب‌های پامپلونا باشد و به جای فستیوال سن‌فرمین، شاهد فستیوال فوتبال باشیم.

آخرین بازی
فوریه ۲۰۲۳ در دیدار برگشت فصل جاری لالیگا، رئال@مادرید موفق شد اوساسونا را در ورزشگاه ال‌سادار با نتیجه ۲-۰ شکست دهد. والورده و آسنسیو گلزنان رئال در آن دیدار بودند.

آمار بازی
۱۸) ۱۳ برد برای رئال‌مادرید و ۵ تساوی در ۱۲ سال اخیر در نبردهای این دو تیم ثبت شده است. آخرین برد اوساسونا مقابل رئال‌مادرید به ژانویه ۲۰۱۱ در لالیگا برمی‌گردد.
۱۹) رئال‌مادرید با ۱۹ قهرمانی سومین تیم پرافتخاروپادل‌ری است. از آخرین قهرمانی رئال در این تورنمنت ۹ سال می‌گذرد. سال ۲۰۱۴ با شکست بارسلونا، رئالی‌ها به آخرین جام‌شان رسیدند.
۱) اوساسونا فقط یک مرتبه تابه‌حال در فینال جام‌حذفی اسپانیا حضور داشته است. قرمزهای پامپلونا سال ۲۰۰۵ مقابل رئال‌بتیس شکست خوردند و به جام نرسیدند.
۱) کارلو آنچلوتی یک قهرمانی در کوپادل‌ری دارد که تنها قهرمانی‌اش آخرین قهرمانی رئال بوده است. برد سال ۲۰۱۴ در ال‌کلاسیکوی فینال حذفی با هدایت کارلتو به‌دست آمد.
۱) یاگوبا آراساته سرمربی اوساسونا در پی کسب اولین جام در بالاترین سطح فوتبال اسپانیا است. این سرمربی ۴۵ ساله فقط یک جام دارد که در دسته دوم اسپانیا و سال ۲۰۱۹ بوده است.
۵) کیکه گارسیا ستاره خط حمله اوساسونا با ۵ گل زده برترین گلزن کوپادل‌ری بوده است. کریم بنزما ستاره باتجربه رئال هم ۴ گله است.
۲۹) اگرچه کریم بنزما شانس دارد هم آقای‌گل لالیگا شود و هم در کوپادل‌ری به این افتخار برسد، اما او که ۲۹ گل در فصل جاری زده با بهترین رکوردش که ۴۴ گل بوده و در فصل گذشته ثبت شد، فاصله زیادی دارد.

مصدومان و محرومان
رئال‌مادرید در فینال به‌دلیل مصدومیت ساق پا قطعاً فرلان مندی را در اختیار نخواهد داشت. داوید آلابا و لوکا مودریچ هردو برای بهبود تلاش می‌کنند و به نظر می‌رسد روی نیمکت خواهند نشست. کریم بنزما در دیدار مقابل رئال‌سوسیداد استراحت کرد تا در فینال کوپادل‌ری در دسترس باشد. در اردوی اوساسونا، دارکو براشاناتس به‌دلیل مصدومیت شدید زانو فصل را از دست داده، اما امیدوارند که دیوید گارسیا و ناچو ویدال را به بازی حساس شنبه شب برسانند.

ترکیب احتمالی دو تیم
رئال‌مادرید:
کورتوا، کارواخال، میلیتائو، رودیگر، کاماوینگا، والورده، شوامنی، کروس، رودریگو، وینیسیوس و بنزما
اوساسونا: اِررا، مونکایولا، آدریانه، دیوید گارسیا، کروز، تورو، موی گومس، روبن گارسیا، اوروس، الزلزولی و کیکه گارسیا
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی