نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
کلوب| آزموده را آزمودن خطاست/ استقلال باز هم می‌تواند با مجیدی موفق شود؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

هنوز فصل به پایان نرسیده اما جدال برای کسب قهرمانی برای آبی پوشان تا حدود بسیار زیادی به پایان رسیده است و حتی به اما و اگر هم دیگر نیازی نیست.

از دست دادن قهرمانی آن هم تنها ۴ هفته مانده به پایان فصل، هواداران آبی را ناخودآگاه دوباره به یاد فصل های تلخ ناکامی انداخت، فصل هایی که تیم محبوبشان در طول فصل بد نتیجه نمی گرفت و خودش را در کورس قهرمانی نگه می داشت و حتی در برخی فصل ها هم تا مدتها صدرنشین جدول بود اما به یکباره در اواخر فصل یعنی چند هفته مانده به پایان فصل چند نتیجه بد و از دست دادن امتیازهای حیاتی باعث می شد که صدرنشینی و قهرمانی خیلی راحت، خیلی ساده با یک سهل انگاری پرخطر تبدیل به رده دوم یا سوم یا ... شود.

به همین خاطر این فصل و پس از شکست در دربی و سپس تساوی بد موقع برابر نفت در آزادی تیم را از کورس قهرمانی کنار زد تا تنها در دو هفته مانده به پایان فصل حتی دیگر هواداران امید آنچنانی برای دومی هم نداشته باشند چه برسد به قهرمانی. نتایج و دست آورد امسال نیز یادآور همه آن خاطره های تلخ و ناکامی های دنباله دار شد و انگار فصل گذشته تنها یک استثنا بود که دیگر قابل تکرار نیست نه توسط استقلال و نه توسط هیچ تیم دیگری.

عده ای وزارت ورزش را مقصر ناکامی این فصل استقلال می دانند، بسیاری دیگر مدیریت ناکارآمد و آمد و رفت های متعدد را و بسیاری دیگر کادر فنی و تعدادی هم بازیکنان را... اما اینکه کادرفنی پرتغالی آیا در این دو هفته پایانی می توانند با دو برد لااقل التیام بخش هواداران باشند یا در دو بازی باقیمانده جام حذفی خودشان را به فینال و کسب قهرمانی در آن جام امیدوار کنند تا برای فصل بعد هم بتوان روی آنها حساب کرد یا اینکه با هر نتیجه و هر مقامی، فصل آینده دیگر خبری از این کادرفنی نیست و باید منتظر یک کادر تازه دیگری بود؟! ما هم نمی دانیم.

اما اینکه خیلی ها دوست دارند که دوباره فرهاد مجیدی روی نیمکت تیم محبوبشان بنشیند تا خاطره شیرین قهرمانی بدون شکست فصل گذشته دوباره برایشان تکرار شود سخت در اشتباه هستند، نه اینکه من دوست نداشته باشم که دوباره فصل شیرین ۰۱-۱۴۰۰ تکرار شود اما نباید فراموش کنیم که آزموده را آزمودن خطاست هر چند فرهاد مجیدی برای فصل آینده با تیم اماراتی قرارداد تمدید کرده است و شاید خود هم مایل نباشد که به این زودی پس از یک فصل ناکامی دوباره به جمع آبی پوشان برگردد اما نباید فراموش کرد که بازگشت مجیدی برای فصل آینده آیا باز می تواند تضمین کننده فصل بدون شکست و نتایج درخشان دوباره باشد یا خیر؟! و در صورت کسب نتایج غیر قابل قبول آیا حاضر خواهیم بود که مجیدی دوست داشتنی را در اواسط فصل از دست بدهیم حال یا با برکناری یا با استعفا یا هر اسم دیگری؟! پس هم برای مجیدی و هم برای هواداران استقلال آن فصل درخشان یک استثنا بود و شاید دیگر قابل تکرار هم نباشد اما اینکه با تغییر این کادرفنی یا با بازگشت دوباره فرهاد مجیدی آیا استقلال می تواند همچنان نتایج قابل قبول بگیرد و مثل این فصل هفته های پایانی تلخی نداشته باشد؟ آیا مجیدی یا هر کادرفنی دیگری می تواند متضمن آن باشد؟

هواداران از نتایج هفته های پایانی این فصل و خروج تیم محبوبشان از کورس قهرمانی و تقدیم کردنش به تیم رقیب و احتمال قهرمانی دوباره آنها ناراحت و اندوهگین هستند و تنها راه را بازگشت کادرفنی فصل گذشته تیم محبوبشان می دانند، کادری که فعلا در امارات حضور دارد و برای فصل آینده هم با تیم اماراتی تمدید کرده اند.. اما آیا همین هواداران مطمئن هستند که با بازگشت فرهاد مجیدی نتایج آن دوره باز تکرار می شود یا اتفاق دیگری رخ خواهد داد؟

محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • میلاد IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    اگه از سپاهان بخاطر استفاده از کامسوبا 45 امتیاز کم بشه و به استقلال 6 امتیاز اضافه بشه . دوباره استقلال مدعب قهرمانی میشه
  • کیصه ی کثیف IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    یجوری حرف میزنه هر کی ندونه فکر میکنه مجیدی عصطقلال رو قهرمان کرد!😂😂😂 اونایی که چنین جوکی رو قبول دارن منتظر گذشت زمان باشند تا گندش با تعریف خاطرات اجرلو و کمیته ی داورانی که در یک فصل ۱۷ تا پنالتی بنفع عستقلال گرفتند و حداقل دو برابرش رو بر ضد عستقلال نگرفتند در اینده در بیاد!دقیقا مثل صحبت تمام پیشکسوتانی که عقیده دارند امسال بعداز قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر منتظر اهدای جام حذفی به عستقلال باشید!!!
  • حسن کیانی IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    باز ارتش‌ فحاش اینستاگرامی فرناز مجیدی و باز زیر آب زنی مربی بخت برگشته توسط فرناز مجیدی
  • رفیق آریا IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    میتواند قهرمان شود به شرط این که بابا حمید بماند و قلیچ هم دستیارش شود. کمک سرپرست هم حتما به این تیم مافیایی برگردد🤣🤣🤣
  • کوهمره جروق پرسپولیسی IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    قهرمانی بدون شکست فصل گذشته 😳🧐.مربیان استقلالی لیک که نسبت به استقلال ادای دین کردند.مخصوصا عنایتی و تیم هوادار.در هر بازی سهمیه پنالتی داشتند جوری که فکر کنم رکورد تاریخی گینس زده شد.بیشترین پنالتی علیه استقلال پنالتی نمیگرفتن.خشنترین تیم تو لیگ برتر بودن ول کمترین کارت داشتن.امتیاز معیشتی.خدمت داوران به استقلال مخصوصا سیدعلی کارمند آجرلو.آجرلو تو فدراسیون و کمیته استیناف و اخلاق و انظباتی نفوذ داشت. شما فکر کردید این همه پول که تو باشگاه استقلال غیب شده کجا رفته؟خوب معلومه صرف رشوه و زیر میزی شده.
    • 4444 IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
      یه سوال فنی سهمیه شما چی پنج تا به مطهری وافتادن بیرون محوطه و گرفتن پنالتی شما رو تو کدوم تاریخ ثبت کردند تاتار این وسط چی میگه هر سال براتون یه باخت میزاره کنار بازیکنای تیمهای دیگه چی میگن
  • پرسپولیس IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    عمرا ابدا مجیدی همین الانش اون سر دنیا بخاطر گند کاری فصل قبل بابت قهرمانی تنش می لرزه که نکنه دستم رو بشه مطمئن باشید مجیدی اگه توان قهرمان کردن استقلال را داشت میماند دوباره قهرمان میکرد تو تمام دنیا مربی که تیم را قهرمان میکنه جابجا نمیشه مجیدی رفت چون قهرمانی مشکوک بود البته مثل روز روشن بود که استقلال فوتبالی قهرمان نشد مجیدی دیگه زورش نمیرسید غیر فوتبالی قهرمان کنه رفت که گندش درنیاد و خودشم خراب نشه چرا وقتی یحیی پرسپولیس را قهرمان کرد ماند مثل مجیدی فرار نکرد ماند چون زیرش خیس نبود رفتن مجیدی خودش بازگو می‌کنه که استقلال فوتبالی قهرمان نشد عین واقعیته ذره‌ای شک نکنید کیه که ندانه حتی خود هواداری استقلال خوب میدانن تیمشان فوتبالی قهرمان نشد قهرمان واقعی فصل قبل پرسپولیسه
  • m IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    آقای فخرالحاج که نویسنده ی قدیمی استقلال هم هستید شما گفتید هوادار مجیدی رو میخواد؟ ما حتی پارسال هم ندیدیم این هوادار صد درصدی پشت فرهاد بایسته گر چه فرهاد قرارداد داره و نمیاد ولی ای کاش شما نظرتونو میگفتین آیا با موندن ساپینتو قهرمانی تضمین شده است؟ و یا مربی پیدا خواهد شد که متضمن قهرمانی فصل بعد باشد؟ خیر به شخصه احترام زیادی برای شما قائلم ولی این دید شما غلطه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی