نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
واکنش تاج به قهرمانی پرسپولیس و اعتراض رقبا به داوری/ کیروش می‌گفت از لیگ شما بازیکنی بیرون نمی‌آید
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه یک سونامی داوری در فوتبال ایران در پیش خواهد بود، گفت: به پرسپولیس بابت قهرمانی در لیگ تبریک می گویم.

مهدی تاج با اشاره به پایان مسابقات لیگ برتر فوتبال گفت: به پرسپولیس بابت قهرمانی تبریک می گویم. ضمن نگرانی که برای مس و نفت مسجد سلیمان دارم، به نفت آبادان هم تبریک می گویم. لیگ بدون نفت آبادان خیلی جذابیت ندارد و تبریک می گویم که در لیگ ماندنی شدند.

وی در خصوص اشتباهات داوری در این فصل تاکید کرد: اگر سه نفر هم بخواهیم بازی کنیم همه می‌گویند برای ما پنالتی نگرفتند. نمی دانم پس برای چه کسی پنالتی گرفته‌اند. همه متضرر هستند! پس به نفع چه کسی پنالتی گرفته شده است؟!

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: داوران در دنیا با VAR کمک می‌شوند و باید در ایران هم این اتفاق رخ بدهد. باید برای سال آینده یک کار جدی صورت بگیرد.

تاج در پاسخ به این سئوال که آیا از افشاریان و کمیته داوران رضایت دارد؟ تصریح کرد: داوری‌های ما سالم بوده است. خیلی رصد می‌کنیم که اتفاق ویژه ای رخ ندهد. موارد آن‌طوری نداریم! ولی اشتباهات تاثیرگذار در لیگ بوده و زیاد هم بوده است. باید از هواداران عذرخواهی کنیم.

وی در واکنش به احتمال تغییر افشاریان از کمیته داوران به خاطر اشتباهات داوری گفت: اشتباهات بوده است. افشاریان هم خیلی زحمت کشیده و دنبال این بود اشتباهات به حداقل برسد. یکی از عوامل این اشتباهات این است که تصمیمات غلط گرفته‌ایم. تعداد زیادی از داوران را به مسابقات آورده‌ایم. مگر می‌شود هر پنج هفته یکبار داوری به یک داور بدهیم؟ داوری سهمیه‌ای نیست که به هر استان یک سهمیه بدهیم. دستور موکد داده‌ایم که تجدیدنظر جدی در داوری‌ها و ناظران داوری بشود.

رئیس فدراسیون خاطرنشان کرد: ناظران داوری هم اشتباهات جدی داشته‌اند. یک داور اشتباهات فاحش داشته ولی ناظر نمره عالی داده است. یک سونامی داوری صورت خواهد گرفت. همه ناظران و همه داوران این‌طور نیستند. ولی باید در هر دو بخش تجدیدنظر کنیم.

تاج گفت: در لیگ هم باید تجدیدنظر بشود. باید یکسری اتفاقات در لیگ رخ بدهد. این دستور به سازمان لیگ داده شده است. زمانی که من در سازمان لیگ بودم، کارلوس کی روش می‌گفت از لیگ شما بازیکنی بیرون نمی‌آید. مثلاً گل قوچان نژاد که به کره جنوبی زد از لیگ ایران بیرون نمی‌آید. باهم زیاد بحث کردیم. این لیگ باید به ۹ کیلومتر دوندگی برسد. الان ۷ کیلومتر است.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: یکسری‌ها مثل مایلی کهن و جلالی کمک کردند و جلسات مشورتی گذاشتیم. قرار شد ۱۷ بازیکن بالای ۲۳ سال و بقیه زیر ۲۳ سال باشد. این باعث شد هزار و خرده‌ای بازیکن از لیگ بیرون رفت. میزان دوندگی لیگ بیشتر شد و یک جوانگرایی صورت گرفت.

تاج تصریح کرد: ناظران مسابقات و داوری‌ها باید عوض بشوند. یکسری ناظران ادواری بودند. تا جایی که کنفدراسیون آسیا به ما فشار آورد. گزارش کاغذی باید تمام بشود و با لب تاپ به صورت آنلاین گزارش در همان هتل داده بشود. از سال آینده گزارش داور و ناظر بازی باید به صورت آنلاین منعکس بشود. سه، چهار نفر به این اطلاعات دسترسی دارند. VAR هم یک موضوع دیگر است که باید به آن بپردازیم.

وی گفت: بعضی از داوران را به تاجیکستان فرستادیم که آموزش VAR ببینند تا سهمیه داوری ما از بین نرود.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص احتمال اینکه بودجه بعضی از باشگاه‌های لیگ برتر به سمت هزار میلیارد برود و تدابیر فدراسیون، اظهار کرد: چند جلسه داشتیم. فردا هم ادامه دارد. سازمان لیگ به همه باشگاه‌ها گفته است قرارداد جدید با هیچ بازیکنی بسته نشود. قراردادهایی که دو یا سه یا چهار ساله است را بعداً می‌گوییم چطور تصحیح بشود. قراردادها در لیگ ما فوق العاده بالا است. در مجوز حرفه‌ای بندی هست که باشگاه‌ها زیان ده نباشند و تراز مالی آنها مثبت باشد. الان در لیگ ما تقریباً هیچ تیمی این‌طور نیست.

تاج افزود: بازرسی کل کشور نامه‌ای نوشته است. فردا هم با آقای قربانزاده جلسه‌ای داریم. همه باشگاه‌ها می‌توانند سقف بودجه داشته باشند نه سقف قرارداد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۹
  • گالیله IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    مشخصه همه تیم‌ها ضررکردن وسودش رفته تو جیب تیم به ظاهر قهرمانتون
    • حسین IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      جناب آقای تاج واقعا افشاریان فرزند خلف پرسپولیس است آقای تاج عاجزانه تقاصا داریم این مردک را زودتر بیرون کن مگر می‌شود داور اشتباه کند بعد بگویی تنبیه اش ۲هفته داوری نکردن است آقای تاج این داور که در زمان داوریش دانشی هم نداشت زودتر کنارش بزنید اگر قصد وپیشرفت در داوری را می خواهید زودتر شخصی مثل حسین عسگری را بیاورید ما هم دعاگوی شما می‌شویم
    • تاج پرسپولیسیه IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      تاج خودش عضوی از مافیای فوتبال ایرانه بعد میخواد فوتبال رو اصلاح کنه دست راست بابا مسعود و عامل قراردادننگین با ویلمووتس گویا ملت ایران رو خیلی ساده فرض کرده مرد حسابی تو بعنوان رئیس فدراسیون طی سالها نتونستی یه میزبانی رو که حقمون بود از چنگ عربها دربیاری !!!!!!!!!!!!!
    • یه ایرانی IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      و ای آر بیاد سومم نمیشید!
    • مافیای زرد و آبی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      مافیای زرد و آبی میخوان کینه و انتقام خودشون رو از طریق حذف پرسپولیس از آسیا بگیرن ؟!
    • احمد IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      تیمی ک دوبار همه غول های آسیا رو برده و فینالیست شده دنبال داوری و این چیزا تو لیگ داخلی نیست ..دنبال امتیاز معیشتی هم نیست
  • پدرام CA ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    اینبرای خودش حکایتیه! نمیگه داورها رو فرستادیم که اماده شن برای ورود دی ای آر میگه فرستادیم که سهمیه مون از بین نره! یعنی اصلا قرار نیست وی ای آر بیاد. این بابا کاندید شد که 5 تا کار بکنه. هیچکدوم اونها رو که نکرد که هیج تیم ملی رو هم که جلوی پای کارلوس الجوهری قربونی کرد. یکی نبوده به ابر دلال بگه دایی و هاشمیان و مهدوی کیا و کریمی و نکونام و آندو از تو لیگ موزامبیک در اومدند؟ اون دردش چیز دیگه بود.
    • ! IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      اینکه کی روش بدونه که جزییاتی مثل 7 کیلومتر دویدن باید به 9 کیلومتری برسه یعنی اینقدر قدرت تحلیل داره که تفاوت فوتبال ما با اروپا و فوتبال استاندارد را با این جزییات درک کرده اگه امروز ژاپن و کره تونستن به سطح جهانی و کلاس جهانی نزدیک بشن در نظر گرفتن همین جزییات دقیق و ریز بوده اثر اندیشه یک مربی یا کارشناس خیلی تاثیر زیادی میتونه به صورت کمی و کیفی به جا بذاره که بازدهی بلند مدت داره وقتی که مربی حرفه ای و باتجربه وارد فوتبال بشه ناخودگاه با اصلاح و تعدیل میتونه پیش برنده و به بروز کننده باشه آثار حضور مربیانی نظیر کی روش یا ایویچ در آینده این طوری خودش رو نشون میده معیار فقط حضور در جام و قهرمانی نیست بلکه پیشرفت اون مجموعه مهمتر از ایناس اگه به اون سطح حرفه ای هر تفکری باشه که بتونه برسونه باید مجسمه طلاش رو بسازن
    • ... IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      خود تاج هم فهمیده که کیروش هیچی حالیش نبوده و نباید بهش اعتماد میکرد. کیروش کلاهبرداری بود که ۹ سال ما رو تیغید و حالا نوبت شاگرد خلفش ساپینتوئه که با هوچیگری و شلوغکاری نتایج ضعیفشو بندازه گردن داورا. ساپینتو از کیروش خط گرفته و تو قرارداد جدیدش باید بندهای انضباطی و تنبیهی در نظر بگیرن و ترمزشو بکشن. البته شک دارم که کلاه حجت کریمی و بیژن طاهری پشم داشته باشه. برای همینه که میگم نسخه واحدی از قرارداد باید تعبیه بشه که منافع باشگاه در اون مورد نظر قرار بگیره و کمتر باعث دردسر باشگاهها بشه.
    • پدرام CA ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      آینکه بازیکنها جقدر میدوند با یک نرم اراز ساده و به کمک جی پی اس اندازه گیری میشه. پرینتش رو میثاقیان هم میتونه بخونه! کیروش خودش که اندازه نگرفته همه میدونستند این رو. مشکل اینه که این رو بهانه کرد بازیکنها رو ترانسفر کنه به دسته 2 دانمارک یا نروژ یا اسلواکی که برید اونجا فوتبال یاد بگیرید ودیده شید! آماردوندگی اون لیگها روشما میدونی؟ من ولی میدونم! از خودتون پرسیدین چرا ما بعد از 3 ج ج با کیروش حتی یکی از بازیکنهای ما پیشنهاد درست حسابی نگرفت؟ در حالیکه بعد از حتی 2006 افتضاح امثال آندو ترانسفر شدند....
  • ناشناس IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    خوشحال شدیم از اینگه آقای تاج متوجه ی اشتباهات داوری شده وقتی در یه بازی داور اشتباه فاحش داشته خطای وسط زمین رو پنالتی می گیره ناظر اگر تائیدش کرده باشه باید از گردونه خارج بشه مسئله ی داوری خیلی مهمه که اگر آسیب شناسی بشه و داوران بی کیفیت کنار برن‌و متوجه باشن که همه حساسیت دارن و اگر کارش بی کیفیت باشه اخراج میشه اشتباهات کم میشه ، در خاتمه هر تیمی هم قهرمان بشه مبارکش باشه ، داورا نباید تحت تاثیر نام تیم ها داوری کنن این از همه مهمتره وقتی داوری اشتباه فاحش و تاثیر گذاری داره اما دوباره در یه بازی دیگه بکار گرفته میشه معلومه که تغییری در کیفیت داوری ها حاصل نمیشه
  • علی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    اقای تاج اگربه فکره فوتبال مملکتی، فکری بحال داوری و رییس کمیته داوران، افشاریان بکن. داد همه عالم وآدم رو درآورده
  • اولادعلی IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    حالا چرا همه داورها وگزارشگران کمیته داوران و مجری تلویزیون همه لنگی هستند
  • ریاضی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    از زحمات آقای افشاریان تشکر فراوان داریم
  • شاهرخ خان: IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    نه تنها مفاد قراردادها باید اصلاح بشه بلکه باید یک نمونه واحد کاملا حرفه‌ای و بدون انقلت با کلیه شرایط که کاملا به نفع باشگاههاست طراحی و در اختیار اونا قرار بگیره تا سوتی جناب فرشید سمیعی در دوزبانه بودن قرارداد یا قرارداد اسکوچیچ که اول ریالی بود و بعد کاشف به عمل اومد که دلاری شده تکرار نشه. طرح واگذاری پرسپولیس و استقلال به خودروسازها هم طرح خوبیه که تاج از اون صحبت کرد. در ضمن طی صحبتهای تاج فهمیدیم که سیمان سپاهان مدتها پیش منحل شده و فولاد مبارکه سپاهان ربطی به سیمان سپاهان نداره و بنابراین در افتخارات سپاهان و تعدادش تشکیک وجود داره همونطور که توی تعداد افتخارات استقلال تشکیک وجود داره. بارها گفتیم و نوشتیم که تاج ربطی به استقلال نداره و افتخارات تاج ربطی به استقلال پنجاه و هشتی نداره. اگه اینطور باشه افتخارات شاهین هم باید بیاد تو حساب پرسپولیس. البته ما خواهان چنین چیزی نیستیم ولی خواهان اینیم که تعداد قهرمانیهای استقلال و سپاهان تصحیح بشه تا معلوم شه کت تن کیه. در ضمن این علی میرزابیگی رو چه حسابی گفت استقلال ۱۴ پنالتی طلبکاره و پرسپولیس ۷ تا؟
  • وحید IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    نوش دارو بعد مرگ سهراب این حرفا به درد نمیخوره الان طرف تیمشو قهرمان کرد رفت
  • پیروزیچی IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    شایسته است که مجسمه تاج رو به عنوان نماد پاکی در میدان آزادی نصب کنن.
  • علیرضا IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    چه فشاری میخورن تیم های دیگه که پرسپولیس قهرمان شد
    • محمد IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      فقط ازقهرمانی پرسپولیس مدیران پیکان خوشحال شدن ،پیروانی فیلمش اومده بودبیرون گفته بودبرای قهرمانی هرشارلاتان بازی میتونیدانجام بدید،استقلال خوزستان یه جام اورده به همه اینطورجام اوردن ارزش داره
  • یاسین IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    یعنی این نمیدونه به نفع کی وبه ضرر کی پنالتی گرفتند(لنگگگگی)
  • امیر بلوج IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    دوره ظلم داور چون به سراید لنگی قهرمان گندش دراید
  • محمد IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    اول باید خود تورو بردارند خیلی مناسب نیستی بابا جون
  • Ali IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    با تعیینِ سقف بودجه ما عملاً خودمون را از پیش باخته میکنیم چون جلوی تیم‌های عربی در جام باشگاه‌های آسیا دیگه نمیتونیم حرفی برای گفتن داشته باشیم، اونها بهترین بازیکن ها را میگیرن و ما باید تسلیم بشیم.
  • رضا IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    نظرات دوستان را همه دیدین ،ولی متاسفانه درکی از بازی فوتبال ندارید ،فوتبال در ایران ابزاری برای کنترل است ،واقعا متوجه نمیشید،زد وبند ،شرط بندی ،یه خورده به خودتون بیاین مخصوصا طرفدارهای آبی وقرمز ،کیف میکنین چند سال قهرمان میشید ،ولی واقعا نفهمید جیبتون رو اقا دزده داره میزنه ،ریس دزدا میگه فکری باید کرد سردسته دزدا شد ریس فدراسیون بازی تراکتور واسقلال را دیدین ،هر بیسوادی میفهمید دارن برای سایت بازی میکنن ،تعصب الکی رو بزارید کنار ،با همین زد وبندا که تیم ها پیشرفت نمی کنن ،تیم ملی رو ببینید ،چرت ترین تیم ملی ،اگه به فلسطین نباختیم ،یا حداقل مساوی ،،،،،متوجه منظورم میشید
  • كيان IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    فقط پرسپوليس و عشقه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی