نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
گلزاده: نسل طلایی جدید والیبال آمد/ امیدوارم این قهرمانی ذره‌ای دل مردم را شاد کرده باشد/ شعار ما تمرکز داشتن و همدلی بود
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ارزشمندترین بازیکن والیبال قهرمانی جوانان جهان گفت: ما سخت تمرین کرده بودیم و هدفی جز قهرمانی در جهان نداشتیم.

ایستادن بر قله بلند جهانی همیشه غرورآفرین بوده و این‌بار در آن سوی آب‌های خلیج همیشگی فارس طنین نام مقدس ایران از پرواز گوی رنگین والیبال چیزی جز سربلندی و فخرآفرینی نبود. اینکه جوانان ما با هشت پیروزی پیاپی اول دنیا شده‌اند البته که شیرین و دلپذیر است. ما دنیایی از استعداد داریم که شمایی از آنها را در شهر گرما و شجری منامه دیده‌ایم و لذت برده‌ایم. باید به تک‌تک بازیکنان‌مان که سرشار از انگیزه بوده‌اند، دست‌مریزاد گفت. مسابقات ورزشی آن هم در رشته والیبال 50درصد اقدامات انگیزشی نیاز دارد و به نظر می‌رسد مؤمنی‌مقدم، محمد منصوری، مهران زارع و محمدامین شاکری در این زمینه موفق بوده‌اند.

سه ایرانی‌؛ سه ستاره

در تیم جوانان ایران تک‌تک بازیکنان سرشار از مسئولیت‌پذیری بودند و هرکسی که به میدان آمد با تمام وجود بازی کرد اما کمیته فنی مسابقات یک جوان برومند اهل شهر والیبال‌خیز ارومیه، مبین نصری را به عنوان بهترین دریافت‌کننده قدرتی برگزید. عرشیا به‌نژاد پاسور تهرانی که از یک خانواده 100درصد والیبالی است، جایزه بهترین پاسور جهان را دریافت کرد وسرانجام امیرمحمد گلزاده با دو کاپ انفرادی، بهترین پشت‌خط‌زن و ارزشمندترین بازیکن جوانان جهان گل سرسبد تیم ایران بوده‌اند.

کوه تجربه

تیم جوانان ایران برای رسیدن به قله قهرمانی از سوی فدراسیون والیبال به خوبی حمایت شد اما در منامه بحرین دو ‌فرد با دنیایی از تجربه مانند کوه پشت‌سر کادر فنی بودند. حسین حسینی که از سال‌دیدگان والیبال کشورمان محسوب می‌شود، به عنوان سرپرست پدری دلسوز بود و همچنین پیمان اکبری کاپیتان و مربی سابق تیم ملی که در کسوت مدیریت فنی تیم سنگ تمام گذاشت.

مؤمنی‌مقدم: هدف مشترک، قهرمانی را رقم زد

غلامرضا مؤمنی‌مقدم سرمربی تیم جوانان پس از کسب عنوان قهرمانی گفت: «خدا را به خاطر این لطفی که به تیم ما داشت، شاکر هستم. بازیکنان مزد دو سال کار سخت را گرفتند. این پیروزی نشان از قدرت مطلق والیبال ایران دارد. اگر خوب کار کنید، تمرکز داشته باشید، به خدا توکل کنید و یک هدف مشترک داشته باشید، قطعاً چنین اتفاقی رخ می‌دهد. اینها نسل آینده والیبال هستند و امیدوارم به باد فراموشی سپرده نشوند.»

واکنش FIVB به تاج و تخت ایرانی

فدراسیون جهانی والیبال پس از قهرمانی جوانان ایران نوشت: «در فینال هیجان‌انگیز مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۲۱ سال مردان جهان در بحرین، ایران پیروزی در پنج ست را مقابل ایتالیا جشن گرفت تا به تاج و تختی که در سال ۲۰۱۹ آن را کسب کرده بود، مجدداً دست یابد. این دومین طلای ایران در این مسابقات بود. والیبال ایران با حمایت پرسروصدا از سکوها، به بازی برگشت و با نتیجه ۳-۲ پیروز شد.

پاداش طلای جهان‌؛ بخشش 10 درصد سهم فدراسیون

میلاد تقوی، دبیر فدراسیون در صحبتی بحث‌برانگیر درخصوص پاداش قهرمانی می‌گوید: «براساس مصوبه هیأت رئیسه، برای هر بازیکنی که در مسابقات آسیایی یا جهانی مقامی کسب می‌کند، ۱۰ درصد قراردادش را که سهم فدراسیون است بخشیده و به عنوان پاداش از سوی فدراسیون به خود آنها تعلق می‌گیرد.»

گلزاده: نسل طلایی جدید والیبال آمد/ امیدوارم این قهرمانی ذره‌ای دل مردم را شاد کرده باشد/ شعار ما تمرکز داشتن و همدلی بود

گلزاده: ما نسل سوخته نیستیم

اما امیرمحمد گلزاده یکی از خوشحال‌ترین بازیکنان این رویداد است چراکه به غیر از جام قهرمانی و مدال طلایی که به گردن انداخت، MVP هم شد تا بهترین دوره جهانی را سپری کند. خودش پس از قهرمانی ایران گفت: «خدا را شکر می‌کنم. از کسب این جام قهرمانی بسیار خوشحالم. ما تیم بسیار خوبی هستیم. پتانسیل خود را می‌دانیم و برخی از ستاره‌های ما می‌توانند به تیم بزرگسالان بپیوندند.»

ارزشمندترین بازیکن مسابقات قهرمانی جوانان جهان درخصوص بهترین شدنش هم گفت: «هدف من این بود که بتوانم بهترین عملکرد خودم را به نمایش بگذارم و MVP بهترین پشت‌خط‌زن مسابقات شوم که خدا را شکر به آن دست پیدا کردم. این جایزه و شادی را به مردم ایران و خانواده‌ام تقدیم می‌کنم.»گلزاده درخصوص بی‌شکستی تیم ملی در این دوره هم بیان کرد: «این دوره سطح کیفی بالایی داشت و همه تیم‌ها بهترین‌های خود را به همراه داشتند. ولی ما سخت تمرین کرده بودیم و هدفی جز قهرمانی نداشتیم. هر چند مقابل تونس در ابتدای بازی‌ها سورپرایز شدیم ولی باز به بازی برگشتیم. بلغارستان هم تیم شایسته‌ای بود، آنها نیکولوف را به همراه داشتند ولی با آنالیزی که انجام داده بودیم و با تمرکز بالا این تیم مقتدر را مغلوب کردیم.»

اما این بازیکن، فینال را طوری دیگر توصیف می‌کند: «شعار ما تمرکز داشتن و همدلی بود و با این شعار در فینال خیلی خوب کار کردیم. هر چند دو ست را واگذار کردیم چراکه فینال بود و دو تیم برتر جهان با هم روبه‌رو می‌شدند. پس کوچکترین اشتباه سکویت را تغییر می‌داد اما خدا را شکر برنده میدان شدیم.»

امیرمحمد گلزاده در پایان برای والیبال جهان خط و نشان می‌کشد: «همه ما وارد برهه جدیدی از دوران حرفه‌ای خود شدیم و امیدوارم در نسل آینده والیبال سهم زیادی داشته باشیم. ما به کسانی که از ما به عنوان نسل سوخته یاد می‌کردند، ثابت کردیم نسل طلایی جدیدی متولد شده است. در هر حال امیدوارم این قهرمانی ذره‌ای دل مردم را شاد کرده باشد و بتواند در این روزهای سخت لبخند بر لبان آنها آورده باشد.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی