نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
به بهانه پرسپولیسی شدن ستاره سپاهان؛ خرید جدید پرسپولیس راه کدام بازیکن را می‌رود؟/ اسطوره‌ای مثل عابدزاده و حسینی یا بازیکنی که فقط یک فصل دوام می‌آورد!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

یاسین سلمانی به پنجمین بازیکنی تبدیل شد که طی دو فصل اخیر از سپاهان راهی پرسپولیس می‌شود.

یکی از بازیکنانی که خیلی زود و در سن کم در فوتبال ایران چهره شد، یاسین سلمانی بود. سلمانی که ۲۱ ساله است، در تیم‌های پایه سپاهان رشد کرد و آن‌قدر خوب بود که خیلی زود به تیم اصلی راه یافت. یاسین از همان اول نشان داد که بازیکن مستعدی است. شاید مصدومیت طولانی‌مدتش در یکی دو سال گذشته نبود، او حالا یکی از لژیونرهای فوتبال ایران به حساب می‌آمد. تابستان قبلی و پیش از شروع لیگ بیست‌ودوم، مدیران سپاهان به هر دری زدند تا قرارداد سلمانی را تمدید کنند. این باشگاه نمی‌خواست ستاره آینده‌دار خود را به همین راحتی از دست بدهد و یاسین را در تیم دیگری ببیند.

با این حال فصل قبل برای سلمانی خوب نبود و مورایس اعتقاد زیادی به این بازیکن نداشت. خیلی زود و بعد از آخرین بازی سپاهان هم مشخص شد که این بازیکن از سپاهان جدا خواهد شد و سرمربی پرتغالی سپاهان علاقه‌ای به تمدید قرارداد این بازیکن ندارد. در نهایت بعد از کش و قوس‌های زیاد سلمانی دیروز پرسپولیسی شد و با قهرمان فصل قبل فوتبال ایران قراردادی ۲ ساله امضا کرد.

خیلی‌ها معتقدند سپاهان تا جایی که ممکن است ستاره‌های خود را به رقبای اصلی‌اش نمی‌دهد. به خصوص این‌که آن تیم پرسپولیس باشد. درگیری‌های رخ‌داده طی سال‌های اخیر بین دو باشگاه و مشکلاتی که هواداران دو تیم با هم دارند، باعث شده تا این دو باشگاه خیلی سخت به هم بازیکن بدهند مگر این‌که بازیکنان قراردادشان به پایان رسیده باشد و کاری از دست باشگاه مربوطه برنیاید. مثل انتقال ۳ بازیکن سپاهان در فصل گذشته که با پایان قراردادشان راهی پرسپولیس شدند.

سلمانی بعد از مسعود ریگی دومین بازیکنی بود که با پایان قراردادش در سپاهان، امسال راهی پرسپولیس شد. اتفاقی که سال قبل برای نفراتی مثل گولسیانی، اسماعیلی‌فر و رفیعی هم رخ داد. یاسین پنجمین سپاهانی بود که طی دو سال اخیر راهی پرسپولیس می‌شود. در طول تاریخ لیگ برتر ستاره‌های زیادی بودند که در هر دو تیم پرسپولیس و سپاهان بازی کردند. از بین نفراتی که از سپاهان راهی پرسپولیس شدند بعضی از آن‌ها موفق و بعضی‌ها هم ناموفق بودند.

حال مشخص نیست ستاره مستعد و خرید جدید پرسپولیسی‌ها راه کدام بازیکنان را در پیش خواهد گرفت. مسعود ریگی که تازه مثل سلمانی پرسپولیسی شده و نمی‌شود خیلی راجع‌به عملکرد او نظر داد. دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی و سروش رفیعی ۳ بازیکنی بودند که فصل قبل از سپاهان به پرسپولیس آمدند و هر ۳ نفر عملکرد بسیار خوبی در این تیم داشتند و جزو مهره‌های اصلی تیم یحیی گل‌محمدی بودند.

به غیر از گولسیانی که با وجو داشتن کیفیت بالا و عملکرد خوب در فصل قبل، به دلیل آمدن کنعانی‌زادگان نیمکت‌نشین شده، دانیال و سروش در این فصل جزو مهره‌های اصلی و کلیدی پرسپولیس به‌شمار می‌روند. یکی از مهم‌ترین بازیکنانی که از سپاهان راهی پرسپولیس شد، سیدجلال حسینی بود. کاپیتان پرافتخار فوتبال ایران و رکورددار قهرمانی در لیگ برتر،۳ فصل فوق‌العاده را در سپاهان گذراند و موفق شد ۳ قهرمانی متوالی را با این تیم کسب کند.

سیدجلال در لیگ چهاردهم از سپاهان به پرسپولیس پیوست ولی بعد از یک فصل از این تیم جدا شد. سیدجلال در بازگشت مجددش به پرسپولیس کاپیتان اول این تیم شد و با این تیم ۵ قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد تا رکوردی بی‌نظیر برای این بازیکن به ثبت برسد. همچنین سیدجلال دو بار به عنوان کاپیتان به همراه پرسپولیس به فینال آسیا رسید ولی نتوانست مثل جام‌های داخلی، این جام را بالای سر ببرد.

زوج سیدجلال در پرسپولیس که روزهای بسیار خوبی را کنار هم داشتند، شجاع خلیل‌زاده بود که او هم از سپاهان راهی پرسپولیس شد. شجاع که مدافع موردعلاقه برانکو بود، در لیگ شانزدهم و با اتمام قراردادش با سپاهان، راهی پرسپولیس شد و چند فصل فوق‌العاده را در این تیم پشت سر گذاشت. خلیل‌زاده بعد از دو فصل دوری از فوتبال ایران تابستان امسال به لیگ برتر بازگشت و راهی تراکتور شد. یکی دیگر از سپاهانی‌هایی که پرسپولیسی شد، محسن بنگر بود. این مدافع در سپاهان به اوج دوران خودش رسید و به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم با این تیم رسید.

این بازیکن شمالی بعد از درخشش در سپاهان یکی از ستاره‌هایی بود که در زمان مدیریت رویانیان به پرسپولیس آمد و چند فصلی در این تیم بازی کرد. بنگر همچنین سابقه بستن بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را هم در کارنامه دارد و جزو مدافعان خوب پرسپولیس در سال‌های گذشته بوده است و بین هواداران این باشگاه هم حسابی محبوب است.

شاید سرشناس‌ترین و مهم‌ترین انتقال بین دو باشگاه احمدرضا عابدزاده باشد. اسطوره تکرارنشدنی فوتبال ایران یکی از کسانی بود که از سپاهان راهی پرسپولیس شد.احمدرضا بعد از قهرمانی با استقلال در آسیا، یک فصل راهی سپاهان شد و در این تیم بازی کرد. عابدزاده بعد از سپاهان به پرسپولیس آمد و سال‌ها درون دروازه این تیم بازی کرد و افتخارات زیادی را هم با سرخ‌پوشان پایتخت کسب کرد. عابدزاده بدون شک یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران به حساب می‌آید و جزو تکرارنشدنی‌ترین بازیکنان تاریخ کشور محسوب می‌شود.

به غیر از این ستاره‌ها نفراتی مثل رحمان احمدی، سعید آقایی، مهدی جعفرپور و جلال اکبری هم از سپاهان به پرسپولیس پیوستند ولی اصلا نتوانستند در این تیم موفق باشند و بعد از یک فصل از پرسپولیس رفتند. همچنین ستاره‌هایی مثل مرحوم مهرداد میناوند، ابراهیم توره، جواد کاظمیان، شهاب گردان، محمد نوری، محمدرضا خلعتبری، ادموند بزیک، عباس آقایی، داود سید عباسی، حمید مطهری، الونگ و هادی عقیلی، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، شهریار مغانلو و میلاد سرلک ،رضا اسدی و احسان پهلوان هم در سال‌های اخیر سابقه حضور در هر دو تیم پرسپولیس و سپاهان را در کارنامه دارند و در هر دو تیم بازی کردند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • الهام IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    بازیکنی که نمک می خورد و نمکدان می شکند به درد پرسپولیس هم نمی خورد. اگر هم بازیکن خوبی بود مورایس با اون کارنامه جهانی حتما نمی زاشت بره. بازیکن متعصب مثل رامین،سیامک و کمال رو از دست میدیم اونوقت یه بچه رو جاش میاریم که معلوم نیست دو سال دیگه هست یا نیست
    • شاهین IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
      می سوزی...سلمانی دربی منتظر شماست..
    • سعيد IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
      هادی عقیلی فقط برا سپاهان بازی کرده و اسطوره این باشگاه ست
  • مسعود IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    حتما سقف بودجه لنگ هنوز تمام نشده!! یکی بره بررسی کنه شاید سقف لنگ هم سوراخه خخخخ نه خخخخخ
    • پرسپولیسی بی طرف IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
      چند ساله زیر مائی؟
    • کیسه کشا دستا بالا IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
      از بدو تأسیس
    • رضا IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
      شماکه فشاربخورتابعد😂
  • میرزا IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    واقعا جالبه...یک تیم دارهبازیکن هاش رو قرضی می فرسته تیم های دیگه...بعلت سقف قرارداد.یکی دیگه مدام بازیکن میگیره بعلت سقف قرارداد..البته میدونم که از اون تیم بازی کن هم جدا شده.ولی مگه چند تا رفتن!!!؟
  • تیم من رنگ خون من IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    به نظر من عیسی عذرخواهی کنه واقعیت بگه که چطوری زیرپاش نشستند گولش زدندهدفشون همین بوده که مهاجم تیم رغیب خراب کنند ولی بازم آقا یحیی بهترمیدونه
  • رضا IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    سقف بودجه پرسپولیس تا کجاست؟!
  • فرامرز IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    این درست که احمد رضا عابدزاده از سپاهان به پرسپولیس آمد اما عملا یک بازی بیشتر برای سپاهان انجام نداد چون مصدوم شد و سپاهان هم در سال 1372 هنوز زیر پوشش فولاد مبارکه نرفته بود و تیم پول دار امروزی نبود پس عملا پس از مصدومیت عابدزاده را کنار گذاشت پس او را نمی توان خیلی سپاهانی تلقی کرد.
    • امید IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
      عابد زاده توتیم تام اصفهان توسط استعدادیاب حسین چرخابی شد عابدزاده
  • علی IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    گفتی نظر شما؟ نظر بنده اینه که تیم حکومت با این همه ریخت و پاش با هزینه ببت المال مملکت که همان مالیات از جیب مردم ایران منجمله مردم طبقه فرودست باید فهرمان اسیا سود.. اگر بک سوم این هزینه صرف استقلال می شود قطعا قهرمان جام باشگاهای جهان میشد..
  • ایرج GB ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    کی گفته عابدزاده اسطوره است ، چون پدرش دوارزه بان بود. گیریم پدرش بود فاضل نه لاریجانی، از فضل پدر جز پول او را چه حاصل ، تبلئع برای پولشویی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی