نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
ژوزه مورینیو
منبع: Mirror
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رم با توجه به نتایج ضعیفی که در این فصل کسب کرده می‌تواند به چلسی، منچستریونایتد، رئال مادرید و تاتنهام بپیوندد و ژوزه مورینیو را اخراج کند.

ژوزه مورینیو در رم با ششمین اخراج دوران حرفه‌ای خود مواجه است. رم پس از شکست تحقیرآمیز ۴-۱ روز پنجشنبه مقابل جنوا در رده شانزدهم جدول سری آ قرار گرفت و در حالیکه تنها یک برد در این فصل به خود اختصاص داده تنها یک امتیاز بالاتر از منطقه سقوط ایستاده است. به نظر می‌رسد مورینیوی ۶۰ ساله که برای نجات شغل خود به پیروزی در روز یکشنبه نیاز دارد، این فصل را «بدترین شروع یک فصل» در دوران حرفه‌ای خود که بیش از دو دهه طول کشیده، توصیف می‌کند.

اما این مربی پرتغالی با اخراج شدن غریبه نیست، زیرا در هر یک از دو دوره حضورش در چلسی اخراج شده بود، در بین این دو دوره یک بار هم از رئال مادرید اخراج شد. منچستریونایتد سپس در سال ۲۰۱۸ همین کار را انجام داد، و دو سال بعد تاتنهام از آنها پیروی کند. همه آن باشگاه‌ها یاد گرفتند که کار کردن با آقای خاص واقعاً چگونه است، و اخراج او چقدر گران است. بیایید ببینیم هر باشگاه برای خلاص شدن از شر مورینیو، که اعتقاد بر این است که بیش از ۸۰ میلیون پوند از اخراج شدن‌ها به دست آورده، چقدر پول خرج کرده است.

چلسی

با اینکه مورینیو دو بار توسط آبی‌ها برکنار شد همچنان موفق‌ترین سرمربی تاریخ چلسی باقی ماند، اما در هر دو دوره پایان تلخی داشت. در سال ۲۰۰۷ رومن آبراموویچ مبلغ ۱۸ میلیون پوند برای جدایی او هزینه کرد و ۸ سال بعد باید دوباره دسته چک خود را بیرون می‌آورد. پس از شروع فاجعه‌آمیز فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵، تنها چند ماه پس از کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر و دادن قرارداد جدید به مورینیو، آبراموویچ به این نتیجه رسید که زمان او دوباره تمام شده است. مربی تفرقه‌افکن یک بار دیگر اخراج شد و پول بیشتری به جیب زد، این بار به ارزش ۱۲.۵ میلیون پوند.

ژوزه مورینیو

رئال مادرید

مورینیو با کسب موفقیت بی‌سابقه‌ای در ایتالیا با اینتر، در سال ۲۰۱۰ فرصت رویایی مربیگری رئال مادرید را به دست آورد. سپیدپوش‌ها در فصل دوم هدایت او برای اولین بار در تاریخ لالیگا از سد ۱۰۰ امتیاز عبور کردند و رکورد گلزنی تاریخ (۱۲۱) را شکستند و قهرمان شدند. اما پس از فصل سوم ناموفق، که در لالیگا دوم شدند و در حالیکه به شدت مشتاق کسب دهمین قهرمانی اروپایی بودند تنها توانستند به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسند، فلورنتینو پرس، مالک باشگاه تصمیم گرفت مورینیو را کنار بگذارد و کارلو آنچلوتی را جایگزین کند. هزینه این کار برای غول‌های اسپانیایی ۱۷ میلیون پوند گزارش شده است.

منچستریونایتد

پس از پایان ناگهانی دومین دوره او در چلسی، مورینیو در تابستان ۲۰۱۶ پس از جدایی لوئی فان‌خال، کلید اولدترافورد را دریافت کرد. تغییرات شدیدی در داخل و خارج از زمین رخ داد و سه جام در اولین فصل او نوید بازگشت روزهای باشکوه را می‌داد. در همین حال بزرگترین رقیبش پپ گواردیولا در حال ساختن تیم منچسترسیتی بود و در نهایت ۱۰۰ امتیاز به دست آورد و ۱۹ امتیاز بالاتر از یونایتد مورینیو در فصل دومش ایستاد. فصل سوم شروع شد و سرمربی سابق پورتو حتی تا کریسمس هم نرسید، و تا ۱۶ دسامبر در ۸ بازی شکست خورد، اگرچه ۱۷ میلیون پوند به عنوان غرامت دریافت کرد.

ژوزه مورینیو

تاتنهام

در نهایت آخرین اخراج مورینیو، البته شاید تا هفته آینده. در آستانه اولین فینال داخلی در عرض شش سال، دنیل لوی رئیس اسپرز تصمیم گرفت که مورینیو مستحق هدایت فینال جام اتحادیه در برابر سیتی گواردیولا نیست، و تاتنهام به هر حال این بازی را هم باخت. با وجود جادوی هری کین و سون هیونگ مین، دوران مورینیو در شمال لندن هرگز موفقیت‌آمیز نبود، ولی حساب بانکی‌اش پرسود بود و ۱۸ میلیون پوند برای خروج دریافت کرد. مورینیو سه ماه بعد دوباره مشغول به کار شد و رم او را در ژوئن ۲۰۲۱ منصوب کرد و به طور پیاپی به فینال‌های اروپایی رسید و در طول دو فصل او یک بار قهرمان شد.

رم؟

خوب، هنوز مشخص نیست. رم در آخرین فصل پرتلاطم خود به مورینیو ایمان داشت اما این بار اوضاع خیلی بدتر شده است. مورینیو از اینکه مجبور بود هفته‌ها منتظر باشد تا اکثر خریدهای جدیدش بیایند راضی نبود و پایان ضعیف رم در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ به شروع ضعیف این فصل کشیده شد. او ناراحتی خود را پنهان نمی‌کند و دائماً از کمبود حمایت مالی روسای باشگاه انتقاد می‌کند. جای تعجب نیست که دیگر حرفی در مورد تمدید قرارداد او تا سال ۲۰۲۶ زده نمی‌شود و از آنجایی که قرارداد فعلی او تابستان آینده به پایان می‌رسد احتمالا اخراج او آنقدرها گران نخواهد بود. فشار بر روی او زیاد شده و بعید نیست که خیلی پیش‌تر از ژوئن ۲۰۲۴ مجبور به ترک شغل خود شود.

پس از شکست روز پنجشنبه مقابل جنوا، مورینیو به سوالاتی در مورد آینده خود پاسخ داد. به این مربی ۶۰ ساله گفته شد که این بدترین شروع فصل رم از سال ۱۹۹۴ است و او به صراحت پاسخ داد: «این بدترین شروع فصل در دوران حرفه‌ای من نیز هست. با این حال، فکر می‌کنم این اولین بار است که رم در دو فینال اروپایی متوالی بازی می‌کند.»

یک باخت دیگر در یکشنبه شب ممکن است برای هیئت رئیسه رم کافی باشد تا تصمیم نهایی را بگیرند.

ژوزه مورینیو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • اندیشه IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    دوران مربی گری آقای خاص که تمام شد و سن و سالشون که بالا رفت(راضی شدن که بیان)، بیاریمشون ایران یه چند میلیونی هم اینجا در ازای چند هفته یا دو ماه کار اما مربوط به چند سال رو هم از ما بگیره. نفت که سر سفره مردم نرفت بذار بیگانه ببره و بیرانوند.
    • امین مورینیو IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      چرت نگو، ایشون همیشه خاص
  • اشکان اتشگاه IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    فرهاد مجیدی و کی‌روش که فعلا پول نفت رو بردن قطر
  • فرگوسن IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    نویسنده زیاد توهم داره مورینیو اگر از جایی اخراج شده جام آورده و مربی بعدش حتی نزدیک‌ش هم نیست مثلا همین تن هاخ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی