نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
دفاع پیشکسوت پرسپولیس از کنعانی‌زادگان؛ مگر حمید سوریان مجوز خودروی خارجی از احمدی‌نژاد نگرفت؟/ فوتبال ورزش خطرناکی است؛ مدافع استقلال فلج شد!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

حمید درخشان در واکنش به ماجرای درگیری کنعانی‌زادگان با ورزشکاران دیگر رشته‌ها به‌خصوص کشتی گفت: سؤال من این است که مگر چند سال پیش حمید سوریان نابغه کشتی فرنگی کشورمان پس از اهدای مدالش به آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت، مجوز واردات خودروی خارجی نگرف

چند شب پیش مصاحبه ای که کنعانی‌زادگان با شب‌های فوتبالی انجام داد، که با واکنش یکی از قهرمانان تیم ملی کشتی آزاد همراه شد. ماجرا از این قرار است که پس از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲، به تعدادی از بازیکنان تیم ملی فوتبال مجوز واردات خودروهای لوکس و گران قیمت خارجی، با عوارض پایین گمرکی داده شد که سر و صدای زیادی به پا کرد. ۳۲ بازیکن ملی‌پوش توانستند خودروهایی با قیمت بسیار پایین‌تر از بازار آزاد وارد کشور کنند.

زمانی که این بازیکن اعلام کرد که یک رنجرور وارد کشور کرده، مجری برنامه از او پرسید که آیا این خودرو سر همان داستان‌های پاداش تیم ملی از جام جهانی است؟ که کنعانی در پاسخ می‌گوید: «بله سر همان مجوزهای جام جهانی است.»

کنعانی‌زادگان در این مصاحبه گفت: «باشگاه پرسپولیس به قدری بزرگ است، باید با ماشین‌های خیلی خوبی به آنجا رفت.» مدافع پرسپولیس سپس در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود قیمت آن خودرو ۱۰۰ میلیارد بوده است، گفت: ـ«نه آن خودرویی که با آن به باشگاه رفتم، گذر موقت بود. ولی ارزش یکی از خودروهایم ۱۰۰ میلیارد تومان است.»

در ادامه اما امیرمحمد یزدانی کشتی گیر ملی‌پوش کشورمان، ویدیویی میکس شده از ترکیب صحبت‌های پژمان درستکار با گفته‌های کنعانی را در صفحه شخصی خود استوری کرده است. جایی که سرمربی تیم ملی کشتی آزاد می‌گوید: «تبعیض آمیز عمل نکنیم، خواسته‌ام این است. بچه‌های ما برای کسی کیسه ندوخته اند، کشتی گیر برای کسی کیسه ندوخته است. ولی وقتی یک چیزی هست، به یک رشته ای و به یک تیمی که در طول تاریخ موفق‌تر بوده است و افتخارات بیشتری برای کشورمان به دست می‌آورد، حتما باید نگاه بهتر و بالاتری باشد. عدالت یعنی این.»

او با انتشار این ویدیو در صفحه شخصی خود نوشته است: «خوبه‌ها، ببازی جایزه بگیری. در جایی از کره خاکی هستیم که عدالت فقط یک واژه است و معنای خاصی ندارد. باز هم خدا را شکر ندوییدم دنبال تی شرت کسی. دم همتون گرم بابت حمایتتون.»

یزدانی البته قبلا هم در مصاحبه ای نسبت به وضعیت پاداش‌های کشتی و دستمزد فوتبالیست انتقاد کرده بود. «تیم ملی فوتبال در بین آسیایی‌ها بدترین عملکرد را در جام‌ جهانی ۲۰۲۲ قطر داشت و از گروه خودش صعود نکرد. آنها فقط یک برد داشتند و با دو باخت کارشان تمام شد، اما کشتی همیشه مدال‌آور بوده و از این لحاظ ورزش اول کشور است. این همه بی‌توجهی و تبعیض اصلا عادلانه نیست.»

دفاع پیشکسوت پرسپولیس از کنعانی‌زادگان؛ مگر حمید سوریان مجوز خودروی خارجی از احمدی‌نژاد نگرفت؟/ فوتبال ورزش خطرناکی است؛ مدافع استقلال فلج شد!

حمید درخشان کاپیتان اسبق تیم ملی و پرسپولیس در این رابطه به " خبرورزشی" گفت: امیرمحمد یزدانی یک کشتی گیر تکنیکی و ملی‌پوش ایرانی است که همه ما به او علاقه داریم. دوست هم داشتیم در مسابقات جهانی طلا بگیرد اما واقعا خوب کشتی گرفت. در اینکه او و سایر ملی‌پوشان کشتی زحمت زیادی می‌کشند شکی نیست ولی نمی‌توان دستمزدهای کشتی را با فوتبال مقایسه کرد. در تمام دنیا فوتبالیست‌ها دستمزد بالاتری نسبت به کشتی گیران می‌گیرند و این یک امر طبیعی است.

وی ادامه داد: فوتبال رشته بسیار خطرناکی است و ممکن است شما با یک مصدومیت برای همیشه مجبور به خداحافظی شوید. چند سال پیش لئوناردو پادووانی مدافع برزیلی استقلال با یک مصدومیت برای همیشه فلج نشد؟ در جریان بازی استقلال با فولاد پس از برخورد با هم‌تیمی‌اش به هنگام بلند شدن به هوا برای ضربه سر زدن به زمین خورد و همین مسیر زندگی و دوران حرفه‌ای‌اش را تغییر داد. مصدومیتی که این مدافع برزیلی در آن بازی دچار شد، باعث شد تا او دچار ضایعه نخاعی و تا پایان عمر فلج شود. همه فقط پول فوتبال و دستمزد بازیکنان را می‌بینند اما این موارد را نمی‌بینند.

سرمربی سابق پرسپولیس افزود: محمدحسین کنعانیزادگان همه می‌دانند چقدر پسر صاف و صادقی است و به همین خاطر روراست عنوان کرد که مجوز خودرو گرفته است. سؤال من این است که مگر چند سال پیش حمید سوریان نابغه کشتی فرنگی کشورمان پس از اهدای مدالش به آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت، مجوز واردات خودروی خارجی نگرفت؟ چرا آن روز صدای دوستان درنیامد؟ البته حق سوریان بود چون ۷ مدال طلای جهانی و المپیک دارد اما حالا دولت یک امتیازی به تیم ملی فوتبال داده و حسین کنعانی هم از روی سادگی آن را عنوان کرده و این همه حمله برای چیست؟ همه ریختند سر کنعانی‌زادگان، طوری که انگار قتل کرده است!

حمید درخشان همچنین در خصوص دیدار پرسپولیس و استقلال تاجیکستان گفت: استقلال تاجیکستان قطعا تیم خوبی است که به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده است. نباید با غرور وارد این بازی شد چون ممکن است همین تیم دردسرساز شود. شاید برخی‌ها بگویند که تاجیکستان مگر فوتبال دارد؟ مگر هنگ کنگ فوتبال دارد که ما را در بازی‌های آسیایی تاجیکستان شکست داد؟ غرور و از پیش برنده دانستن پرسپولیس اصلا منطقی و درست نیست و اتفاقا پرسپولیس باید با برنامه و کاملا تاکتیکی باید جلوی استقلال تاجیکستان بازی کند و انشالله به برتری و ۳ امتیاز برسد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • کشتی دوست IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    مثل بقیه دنیا عمل کنین فوتبال باشگاهی اگر خصوصی باشه به مردم ربطی نداره چقدر به فوتبالیستها پول میدهند. اما از جیب مردم که میلیاردی میخورید (بازیکن دوزاری و دلال و مربی و ...) واقعا پول کثیفه و من یکی راضی نیستم. اینجاست که مشخص میشه چرا مفتخورها نمیخوان باشگاهها خصوصی باشند. چون هیچ مالک خصوصی پول مفت به بازیکن سطح پایین نمیده. در بحث مسابقات ملی بله تبعیض واقعا صحیح نیست. نمیشه 6 گل از انگلیس بخوری و بعد پاداش بگیری؟؟؟
  • دانا IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    باشگاهها باید از بخش خصوصی پول بگیرند نه از جیب مردم. اگر یکسال دولت به فوتبالیستها پول نده اونوقت قیمت بازیکنهای بی کیفیت مشخص میشه. بعد برید ببینید کدوم کشور شما رو میخواد؟ چند تا مثل طارمی و سردار داریم. اینجا به لطف دلال محترم دارین با هم میخورین. کوفتتون بشه
  • بابا پنجعلی IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    وقتی پول مفت مردم در فوتبال هست مگسان گرد شیرینی زیادند. چه آدمهایی که با این پول مفت در باشگاهها به ثروتهای عظیم نرسیدند. کوفتتون بشه آنچه که از جیب مردم خوردید
  • صدرا IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    چه قیاس بی جهتی سوریان قد تعداد گلهایی که از انگلیس خوردیم فقط مدال جهانی داره لایق پاداش نیست اون وقت با 6 گل خورده لایق بودن ؟
    • دادا IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      احسنت. جواب کوبنده ای بود
    • . IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      فوتبالیستها با یه مسابقه میتونن ۱۲۰هزار تماشاگر را به ورزشگاه بکشن و میلیونها نفر را پای تلوزیون.کشتی نهایتش میتونه ۵هزار تماشاچی در سالن داشته باشه.مگه قراره هر کسی در هر موقعیتی حقوق و پاداشی میگیره بقیه هم بگیرن!دکترهایی هستند که روزانه میلیونها درامد دارن دکتری هم هست بیکاره.یعنی بصرف دکتر بودن هر دو باید به یک اندازه درامد داشته باشند!یکم تفکر و عقل هم خوب چیزیه.
    • ناهید IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      اقای نقطه برای همه بازیها 120 هزار تماشاگر میره ؟ چشم شما فقط استقلال پرسپولیس میبینه بعدشم با این توجیه شما (گردش مالی و تماشاچی و... ) چرا رئال رونالدو رو نگه نداشت چرا بارسلون حاضر نشد به مسی رقمی رو که میخواست بده ؟ پس هرچیزی حساب کتاب خودشو داره با توجیه کردن کار درست نمیشه یکم عقل و تفکر بد نیست
  • محمد IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    استقلالیا حکومتی، تاج آوردن، کی‌روش آوردن، تیم ملی رو کردن پر کیسه، الان پس بقیه چی، طارمی ، روزبه، جهانبخش و آزمون و حسینی و همشون__پس قضیه حق و عدالت شعاره و هدف چیز دیگه، کیسه نخ نما
  • علی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    این همون جنگ رسانه ای و لجن پراکنی برای بر هم زدن آرامش پرسپولیس هست تا قل دیگه یکم جون بگیره
  • جهان RU ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    چرا هواداران به همه چیز نگاه رنگی دارند؟وقتی از دادن حواله خودرو انتقاد می شود به تمام بازیکنانی که این حواله را دریافت کرده اند این انتقاد وارد است اعم از آبی و قرمز ولی یکسری از هواداران پرسپولیس به گونه ای در دفاع از کنعانی زادگان یقه چاک می کنند که گویی انتقاد تنها به بازیکن تیم محبوب آنها وارد است. حرف این است وقتی واردات خودرو با حجم موتور بالا ممنوع است چرا یک عده باید مستثنی شده و از این رانت درآمد چند ده میلیاردی کسب کنند. حتی اگر به ورزشکاران دیگر نیز تعلق گرفته بود باز جای انتقاد داشت. آیا به یک هنرمند یا محقق و دانشمند که برای ایران افتخار آفرینی میکند این جایزه تعلق میگیرد
  • عدالت خواه IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    شما که از کشتی و سختی های اون چیزی نمیدونی، بشین سر جات و حرف مفت نزن، و بی عدالتی ها رو ماست مالی نکن،! در ضمن، خودت و تیمتو باهم چرخ کنن انگشت کوچیکه سوریان نمیشید، بقیه که جای خود دارند
  • منطق IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    بزرگترین مشکل ما همیشه در حال مقایسه همه چیز باهم هستیم درصورتیکه در تمام دنیا هر فرد و شخصی به دنبال خواسته و علایق خودشه، پس انتخاب نوع ورزش شخصیه که میتونه یک ورزش با درامد بالا باشه
  • محمد پنجعلی IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    هم استقلالی و هم پرسپولیسی حواله خودرو گرفتن.بحث رنگی نیست و حمایت رنگی اشتباه هست.این حواله از جیب بیت المال میره.حواله بابت صعود نکردن و شیش گل از انگلیس خوردن.حالا گیرم تو جام جهانی از گروه خودشون هم صعود میکردن باز هم دادن حواله و پاداش میلیاردی اشتباه هست.حتی اگه برای صعود به جام جهانی باشه.مگه کم از باشگاه خودشون درآمد دارند.اینا که میگن عمر فوتبالی ما کوتاه هست مگه من کارگر باید چند سال جون بکم تا در آمدم تازه اندازه درآمد یک ماه یک فوتبالیست بشه.حالا هم میگن شغل فوتبالیست پر خطر هست.یعنی شغل های دیگر بی خطر هست؟.دیسک گردن.دیسک گردن.پوکی استخوان.ساب رفتن زانو.همه اینا از عوارض شغل کارگری هست.همین تو شیراز طرف جرثقیل سقوط کرده روش.اگه باشگاها و فدراسیون فوتبال خصوصی بود و هیچ ارتباتی با دولت و حکومت نداشت حرفی نبود.
  • هرکی IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    از بزرگتون تا کوچکتان انقدر تنگ نظری که حتی حاضر نیستید که یه لحظه فکر کنید که حمید سوریان هفت تا مدال جهانی و المپیک برای این مملکت دست تنها آورده ولی شماها تو این ۳۰ ساله کدوم افتخار رو برای این مملکت آوردید بابا شماها جلوتر از نوک دماغتون رو نمی‌تونید ببینید البته تقصیر ندارید پول یافت و حرام با آدم همین کارا رو میکنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی