نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
کارشناسی داوری صحنه‌های بحث‌برانگیز دیدار پرسپولیس - ملوان/ یک پنالتی سرخپوشان سوخت؟
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

صحنه‌های مشکوک تقابل ملوان و پرسپولیس مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است.

تنها چهار دقیقه از آغاز دیدار ملوان و پرسپولیس در چارچوب رقابت‌های هفته هشتم لیگ برتر گذشته بود که توپ ارسالی بازیکنان پرسپولیس از زمین خودی به افشار صداقت رسید، اما دروازه‌بان ملوان که از دروازه‌ خارج شده بود و بیرون از محوطه جریمه حضور داشت، در شرایطی توپ را در اختیار گرفت که صحنه‌ای مشکوک به هند شکل بگیرد.

در دقیقه ۱۳ مسابقه نیز پس از ارسال توپ به محوطه جریمه ملوان، برخوردی بین حامد نورمحمدی و علی نعمتی شکل گرفت که سرخپوشان اعتقاد داشتند وحید کاظمی، داور مسابقه، باید پنالتی اعلام می‌کرده است.

همچنین در وقت‌های اضافه نیمه دوم امید عالیشاه پس از برخورد با مسعود زائر کاظمین سرنگون شد، اما در شرایطی که انتظار داشت داور در سوت خود بدمد، ضربه دروازه اعلام شد.

کارشناسان داوری در گفت‌وگو با ورزش سه به بررسی این صحنه‌ها پرداخته‌اند:

خروج افشار صداقت از دروازه (مشکوک به هند- دقیقه ۴)

✅ محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه علی‌رغم اینکه دروازه‌بان خارج از محوطه جریمه است اما هنگام لمس توپ بدنش را به عقل متمایل و سپس اقدام به گرفتن توپ می‌کند. با این شرایط به طور دقیق مشخص نیست و نیاز است که دوربین کاملا روی خط قرار داشته باشد. تنها شخصی که می‌تواند بر این صحنه مسلط باشد، کمک داور دوم است و با این شرایط باید به نظر ایشان احترام بگذاریم.
✅ ابراهیم میرزابیگی: در چنین صحنه‌هایی دوربین باید روی خط باشد اما به نظر من زمانی که دروازبان توپ را لمس می‌کند، دستش داخل محوطه جریمه است و حتی اگر روی خط هم باشد، هند نیست. بنابراین به نظرم تصمیم داور درست بود.
✅ مهدی عالیقدر: علی‌رغم اینکه دروازبان بیرون محوطه جریمه است، اما ظاهرا توپ را داخل می‌گیرد؛ لذا با توجه به تصویر، به نظر کمک داور احترام می‌گذاریم.

برخورد حامد نورمحمدی و علی نعمتی (مشکوک به پنالتی- دقیقه ۱۳)

✅ محمدرضا ابوالفضلی: در صحنه خطایی که منجر به اعلام پنالتی شود، رخ نداد و یک جدال طبیعی برای ضربه به توپ محسوب می‌شود. به این ترتیب تصمیم داور درست بود.
❌ ابراهیم میرزابیگی: مدافع ملوان با پریدن روی بازیکن حریف مرتکب خطا شد و باید یک ضربه پنالتی اعلام‌ می‌شد.
✅ مهدی عالیقدر: ادامه بازی تصمیم صحیح بود و هیچ تخلفی صورت نگرفت.

برخورد مسعود زائر کاظمین و امید عالیشاه (مشکوک به پنالتی- دقیقه 1+90)

✅ محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه مدافع ملوان مرتکب هیچ خطایی بر روی مهاجم پرسپولیس نشد و کاملا صحیح توپ را دفع کرد و در ادامه هم توپ به پای مهاجم برخورد کرد و به بیرون رفت. بنابراین ضربه دروازه به درستی از سوی تیم داوری اعلام شد.
✅ ابراهیم میرزابیگی: اعلام ضربه دروازه از سوی تیم داوری درست بود. ضمن اینکه برخورد هم بیرون از محوطه جریمه شکل گرفت و اگر خطا بود هم پنالتی نبود.
✅ مهدی عالیقدر: مهاجم قبل از اینکه به توپ برسد اقدام به سرنگونی خود به داخل محوطه می‌کند و بنابراین تصمیم داور مبنی بر ادامه مسابقه صحیح است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • هو من US ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    میرزا بیگی ، مثل ساز ناکوک ، همیشه نظر مخالف داره البته، همیشه هم به سمت پرسپولیس غش می کنه.دیروز گفت کرنر استقلال که گل شد ، اوت بوده ، صحنه آهسته دقیقا و کاملا مخالفش را نشان داد. امروز هم همه گفتند پنالتی نبود ، ایشان فرمودند پنالتی. برادر ، فوتبال را از کدام کانال نگاه می کنی که با مال ما فرق می کنه ، چون احتمالا ما یک داریم راجع به یک بازی متفاوت صحبت می کنیم.
    • حسین IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      ببینید کارشناسان داوری هم متفق القول گفتند که‌ داوری خوب بوده وهیچ گونه مشگلی نداشته البته تنها ایراد داور این بوده که به مهاجم لنگپولیس کارت زرد نشان نداده چون قبل از رسیدن توپ به محوطه جریمه ملوان روی زمین شیرجه می زند بایستی داور طبق قانون کارت زرد به بازیکن لنگ بعلت تمارض می داد البته افشاریان لنگی حتما داور را محروم می کند چون مثل بازی با گلگهر آلمینیوم و ذوب آهن لنگپولیس را برنده نکرده نمی دانم چرا آقای تاج این مفسد داوری را از فدراسیون اخراج نمی کند الله اعلم
  • جهان RU ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    این هم نظر کارشناسان در جواب هوچیگری پرسپولیس حکومتی ولله هر تیم دیگری بود و اتفاقات داوری مانند سه بازی با ذوب آهن، آلمینیوم و گل گهر اشتباهات داوری به نفعش رقم خورده بود تا یک سال در مورد قضاوت داوران صحبت نمیکرد
  • لنگ حقیر معیشتی بگیر سوگولی وزارت ورزش IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    خود بازیکنای لنگ هم اعتراضی نکردن :) یعنی کارشناسای ما هم رنگی نظر بدن دیگه اوج فاجعه هستش . دیروز هم که میگفتی کرنر نبوده :)
  • لنگ حکومتی IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    یه بازی داورا براشون سوت نزنند هیچی نیستن
  • اسلم بلوچ IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    عجیب هنرمندان قهاری هستید چه هوادار چه بازیکن و مربی استقلال ۹ امتیاز از داوری به نفع شما گرفته شد ولی انقدر بی اهمیت بود از طرف هواداران پرسپولیس که در هیچ کجا بهش زیاد نپرداختن چون کار شما نق زدن و جر دادن ....‌.هست پنالتی تیم ما سوخت حالا که سوخته با تمام این تفاسیر حق تیم ما باید نبود چون واقعا ملوان بسته بازی کرد و نیم نگاهی به زد حمله فقط با همین روش اگه از پرسپولیس بتونی امتیاز بگیری پس برای دربی به کار کشته و شارلاتان محله بی اصل نسب هم یادآوری بشه بد نیست البته سیستم بازیش هم بخودی خود همینه وسلام در کل جواب ابلهان سکوته که از بس خودتون.....کردید مجبور به جواب شدم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی