نظرسنجی

نتیجه بازی پیکان - استقلال؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - مس رفسنجان؟
برای تارتار و شروع بی‌سابقه ملوان باید کلاه از سربرداشت/ کار بزرگ یک «غیربومی» در سرزمین ممنوعه
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

باید به احترام کار بزرگ مهدی تارتار در انزلی کلاه از سر برداشت و ایستاده او را تشویق کرد.

ملوان نام بزرگی در فوتبال ماست. نامی به قدمت تاریخ لیگ در ایران که همواره رقیب دو قطب بزرگ پایتخت بوده و تنور رقابت‌های کشوری را با بردن استقلال و پرسپولیس در مقاطع مختلف تاریخی و در تورنمنت‌های مختلف گرم نگه داشته است.

لحظه‌ای به این فکر کنید که سپاهان نباشد، تراکتور نباشد، فولاد نباشد، چقدر لیگ ایران جذابیت خود را از دست خواهد داد؟ از ابتدای هر فصل رقابت قهرمانی تنها بین پرسپولیس و استقلال خواهد بود و سایر تیم‌ها هیچ! این وظیفه را دهه‌ها ملوان برعهده داشت.

انزلی در کنار آبادان تنها شهرهای فوتبالی ایران هستند که هوادار استقلال و پرسپولیس با پیراهن تیم محبوبشان به ورزشگاه نمی‌آیند. در انزلی ورزشگاه یک دست سفید است و در آبادان زرد. در این دو شهر نتایج تیم فوتبال به صورت مستقیم روی زندگی مردم تاثیر می‌گذارد. هر کجای بازار که قدم بگذارید عکس‌های تیم شهر را می‌بینید و خبری از ستاره‌های استقلال و پرسپولیس نیست! اما ملوان از یک نظر نسبت به صنعت نفت برتری دارد.

در انزلی دهه ها تیم همیشه بومی بود. چه مربی و چه بازیکن تنها به شرطی به پیراهن ملوان می‌رسید که بچه شمال باشد و البته که آنقدر هم استعداد در گیلان هست که ملوان دهه‌ها هیچ نیازی به بازیکن و مربی غیر بومی نداشت.

به یاد داریم وقتی در دهه ۹۰ برای اولین بار قرار بود پای مربی یا بازیکن غیر بومی به انزلی و ملوان باز شود، گروهی از طرفداران متعصب قوی سپید علیه این جریان موضع گرفتند. آنها هنوز هم همین نظر را دارند و در ابتدای فصل مقابل تارتار جبهه گرفتند!

مهدی تارتار یک مشکل دیگر هم داشت. ملوان پس از سال‌ها به لطف دو ستاره محبوبش یعنی «پژمان نوری» و «مازیار زارع» به لیگ برتر برگشته بود و تارتار، انتخاب جانشین پژمان نوری به عنوان مدیرعامل، باید روی نیمکت جانشین مازیار زارع می‌شد!

خیلی از بازیکنان فصل قبل ملوان رفتند. آنها که محبوب هم بودند و تارتار شاگردان خود را همانطور که به اصفهان برده بود، به انزلی آورد. همه این‌ها بر سختی کار او در شروع اضافه کرد، همه منتظر بودند تا با همان ناکامی‌های اولیه لیگ رفتن تارتار را ببینند.

شاید تنها راهی که می‌توانست مهدی تارتار را در انزلی نگه دارد همین شروع درخشان بود. شروعی بی سابقه در تاریخ لیگ برتر. ملوان در دهه ۸۰ و ۹۰ به واسطه همان توضیحاتی که دادیم - اگرچه نام بزرگی داشت - اما هیچ وقت مدعی قهرمانی و در کورس بالای جدول نبود. حالا ملوان در رتبه دوم است!

قطعاً این نتایج درخشان بدون ساختن تیمی قدرتمند به دست نمی‌آمد و ممکن نبود. تارتار در فوتبال ایران همیشه به فوتبال دفاعی معروف بوده اما در انزلی تیمش ۴ گل به فولاد می‌زند. در ارائه فوتبال هجومی ملوان به جایی رسیده که حالا مدافعان کناری این تیم هم گل می‌زنند، قبلاً مدافعان میانی هم گل زده بودند!

در بازی قبل «مجید عیدی» گل زد، این هفته «پدرام قاضی‌پور» زننده تک گل ۳ امتیازی ملوان برابر هوادار در تهران بود. به تیمی که مدافعان کناری‌اش گل  ۳ امتیازی می‌زنند چه نمره‌ای جز بیست باید داد؟ و حالا با این نتایج ملوان باید مهدی تارتار را مدعی جدی نیمکت پرسپولیس دانست!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • Reza834 IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    متن خیلی قشنگ بود ولی آخرشو خراب کردین🙄😐
  • عباس علیپور IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    ملوانان قهرمانان گل سرسبد ایرانیان __ ملوانان قهرمانان دوستدار شما کل ایران __ ملوانان قهرمانان اعتبار فوتبال ایران __ ملوانان قهرمانان پیش بسوی قهرمان __ ملوانان قهرمانان لرز انداختی در کل ایران __ ملوانان قهرمانان محبت پخش کردی بین جوانان __ ملوانان قهرمانان هوادار داری در سرتاسر ایران.
  • عباس علیپور IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    ملوانان قهرمانان لرزه انداختی در کل فوتبال ایران __ ملوانان قهرمانان گرفتی خواب راحت را از رغیبان __ ملوانان قهرمانان فدایی داری در کل گیلان __ ملوانان قهرمانان آتش انداختی در خرمن پایتخت نشینان __ ملوانان قهرمانان قاتل سپاهان ایران __ ملوانان قهرمانان همه سایت ها صحبت میشه از ملوان __ ملوانان قهرمانان قربان اون همه هواداران چه مردان چه بانوان.
  • ارباب IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    تاتار مربی خیلی حرفه ای هست اون اگه تو ملوان موفق بشه به نظرم ول نمیکنه یهو بیاد تو پرسپولیس ثباتش تو یه تیم موفق و برنده روحفظ میکنه
  • سید عباس سین IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    ایران ملوان. و دیگر هیچ.
    • شهریار IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      جهان ملوان
  • فرهاد IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    یکی از مزید های ملوان مطرح کردن بازیکن سرباز در سطح کشور است یادمان باشد در تیم ملی ۵ ویا ۶ بازیکن در ملوان مطرح شدن. چرا نباشد که مربی هم از این فرصت استفاده کند تا در باشگاهای پولدار ومطرح معرفی شود. آقای تار تار هم میتواند برای بهتر دیده شدن بروند. ولی برای همیشه احترامی خاص برای ایشان خواهند داشت.
  • اس اس IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    جوجه رو اهر پاییز می شمارند
  • علی مشغق RU ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    دوست عزیز ملوان قلب شهر ماست مهم نیست کجا باشه ما عاشق این تیم هستیم ،گاهی مهره درست در جای درست نتیجه عالی میده ما اقا مهدی و تمام بازیکنان تیم رو بچه ها خوب شهرمون میدونم از غیرت و کوشش زیاد برای پیروزی ممنونی عشق است ملوان
  • انزلیچی IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    البته باید به نتایج دهه های پنجاه و شصت ملوان و جایگاهش تو جدول اشاره میکردین.. اما یه چیزی به شما اجازه اینکارو نمیده میدونم... درضمن این پست رو گذاشتی بگی تارتار واسه پرسپولیس خوبه!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی پیکان - استقلال؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - مس رفسنجان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی