لیونل مسی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لیونل مسی کاپیتان آرژانتین بالاتر از ارلینگ هالند و کیلیان امباپه به جایزه بهترین بازیکن سال فیفا دست یافت.

لیونل مسی با حفظ عنوانی که در سال ۲۰۲۲ به دست آورد، به عنوان بهترین بازیکن مرد فیفا در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد. فوق‌ستاره آرژانتینی پس از یک دوره شگفت‌انگیز دیگر که در آن طرفداران فوتبال سراسر جهان را به خود خیره کرد، بار دیگر به این افتخار دست یافت. دستاوردهای مسی در مراسم «بهترین جوایز فوتبال فیفا» در لندن به رسمیت شناخته شد و پیش از ارلینگ هالند و کیلیان امباپه ایستاد.

مسی در این نظرسنجی که مربیان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی و همچنین روزنامه‌نگاران و هواداران متخصص در سراسر جهان در آن شرکت داشتند و رأی دادند، در صدر قرار گرفت. نام برنده جام جهانی ۲۰۲۲ و هالند با ۴۸ امتیاز در کنار هم قرار گرفته بود، اما بر اساس تعداد آرائی که مسی از طریق کاپیتان‌های تیم‌های ملی دریافت کرد، از هالند فاصله گرفت. امباپه مهاجم فرانسوی با ۳۵ امتیاز سوم شد.

مسی بازیکنی است که همه چیز را به دست آورده و مدعی مجموعه گسترده‌ای از افتخارات بزرگ داخلی، ملی و فردی است تا خود را در رده بزرگان تمام تاریخ بازی زیبا قرار دهد. او در سال ۲۰۲۲ پس از هدایت آرژانتین به افتخار جام جهانی قطر، به عنوان بهترین بازیکن مرد سال انتخاب شد و در سال ۲۰۲۳ جوایز بیشتری را به کلکسیون خود اضافه کرد در حالیکه پاری‌سن‌ژرمن بار دیگر به عنوان قهرمان لیگ ۱ در صدر جدول فرانسه قرار گرفت. دوران دو ساله این بازیکن ۳۶ ساله در پاریس در ماه جولای به پایان رسید و بهترین گلزن تاریخ در پنج لیگ برتر اروپایی برای آخرین فصل از دوران حرفه‌ای خود به اینترمیامی آمریکا پیوست.

لیونل مسی

لحظات برجسته مسی

مسی در کمک به پاری‌سن‌ژرمن برای کسب یک قهرمانی داخلی دیگر که دومین قهرمانی متوالی او در دوران حضورش در فرانسه بود، بیش از هر بازیکن دیگری در طول فصل پاس گل داد و متعاقباً در تیم منتخب فصل لیگ ۱ جای گرفت. آرژانتین پس از قهرمانی در جام جهانی قطر، به سرعت به مسیر انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ بازگشت و این مسابقات در سپتامبر ۲۰۲۳ آغاز شد. قبل از آن، مسی صدمین گل ملی خود را در بازی دوستانه ۷-۰ مقابل کوراسائو در ماه مارس به ثمر رساند، و به سومین بازیکن مردی تبدیل شد که پس از علی دایی از ایران و کریستیانو رونالدو از پرتغال، به این افتخار می‌رسد.

مسی پس از جدایی از پاری‌سن‌ژرمن در تابستان، در اولین بازی خود با تیم جدیدش اینترمیامی تأثیری فوری گذاشت. با رسیدن به وقت اضافه و نتیجه ۱-۱ در رویارویی جام لیگ با تیم مکزیکی کروز آزول، تیم MLS یک ضربه ایستگاهی در فاصله ۲۵ یاردی در موقعیت مرکزی دریافت کرد. تنها یک مرد بود که می‌توانست پشت توپ بایستد، تنها یک نتیجه وجود داشت. جادوی پای چپ مسی که توپ را به گوشه بالای سمت راست دروازه شلیک کرد و هیاهویی که در ورزشگاه ایجاد شد.

لیونل مسی

درباره مسی چه گفتند

لیونل اسکالونی، سرمربی آرژانتین: «اگر کارهایی را که در تمرین انجام می‌دهد به شما بگویم باور نمی‌کنید. او دیوانه است. به لئو گفتم تا زمانی که در زمین خوشحال است و می‌تواند باید به بازی ادامه دهد. او به ما نشان داد که هیچ محدودیتی در فوتبال وجود ندارد و این شگفت‌انگیز است.»

دیوید بکام، مالک مشترک اینترمیامی: «یکی از دلایلی که او را خریدیم الهام بخشیدن به نسل بعدی بازیکنان فوتبال در آمریکا بود که بخواهند فوتبالیست شوند. آوردن او این کار را انجام می‌دهد و این برای ما مهم است. فردی مثل او بازی را عوض می‌کند. چنین کسی الهام‌بخش نسل بعدی بازیکنان فوتبال است.»

بیشتر بخوانید: مراسم بهترین‌های فیفا ۲۰۲۳/ مسیِ غایب برای سومین مرتبه جایزه را برد و از رونالدو پیش افتاد

لیونل مسی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • علی محمدی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    مسی عصای موسی داره معجزه می‌کنه.چند بار با غیب کردن عصا همه را متحیر کرده😂😂
  • ناشناس IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    خیر شایسته نبود
  • حسین IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    فیفا فهمیده در حق مارادونا نامردی کرده حالا جامهایی که حق مارادونا بوده را پشت سر هم به مسی میدهد
  • مافیای مخوف IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    این شو بیشتر به سیرک میخوره.البته اگه هالند و امباپه مثل مسی یه حرکت برای اسراییل میزدن.اسراییل با ثروتش براشون تبلیغ میکرد و رای می‌خرید.دیگه هالند باید چیکار میکرد که نکرد. البته بعضی ها اعتقاد دارند مسی هنوز به‌خاطر جام جهانی‌ای که دو سال پیش گرفته برنده جوایز می‌شود.جام جهانی که آرژانتین با فساد قهرمان شده. حالا حسابش بکن بازیکن لیگ درجه سه آمریکا از بازیکن قهرمان باشگاه انگلیس و اروپا و جهان(با آقای گلی در سه دوره) بهتره😂😂😂
  • یک اسرائیلی مفلوک IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    20 سال بعد.مسی در حالی که پوشک بسته و یک عصا در دستش هست توپ طلا گیرش میاد😂😂😂
  • .. IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    یک نفر با چهار آیدی و کامنت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی