نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
The Best
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مراسم بهترین‌های فیفا ۲۰۲۳ در شهر لندن برگزار شد و برترین‌های سالی که گذشت جوایزشان را دریافت کردند که مهم‌ترین جایزه به لیونل مسی غایب بزرگ مراسم رسید!

فیفا مراسم بهترین‌های سال ۲۰۲۳ را شب پانزدهم ژانویه ۲۰۲۴ در لندن برگزار کرد و لیونل مسی برای سومین مرتبه این جایزه را به ویترین افتخارات فردی‌اش افزود.

این مراسم از ساعت ۲۳ آغاز شد و نکته جالب این که با شروع مراسم، فیفا لیست آرای بهترین بازیکن سال را در سایتش قرار داد که در این لینک می‌توانید بخوانید: پیش از شروع مراسم The Best؛ لیونل مسی جایزه بهترین بازیکن سال را برد!

اولین جایزه هم به پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی اهدا شد که در سالی که گذشت با تیمش موفق شد فاتح سه‌گانه شود. رقبای پپ گواردیولا در این مسیر، سیمونه اینزاگی سرمربی اینتر و لوچانو اسپالتی سرمربی پیشین ناپولی و فعلی ایتالیا بودند.

پپ گواردیولا (بهترین مربی مرد سال)

سپس ترکیب تیم منتخب سال ۲۰۲۳ به صورت زیر اعلام شد که کایل واکر و روبن دیاس مدافعان منچسترسیتی برای دریافت جوایزشان روی سِن آمدند.

تیم منتخب مردان سال 2023 فیفا

سارینا ویگمن سرمربی تیم ملی زنان انگلیس هم جایزه بهترین مربی در فوتبال زنان را کسب کرد. رقبای او خوناتان گونسالس از بارسلونا و اما هایس از چلسی بودند.

پپ گواردیولا (بهترین مربی زن سال)

پس از اهدای جایزه برترین سرمربی زن، تیم منتخب زنان سال ۲۰۲۳ فیفا هم معرفی شد که در تصویر زیر قابل مشاهده است.

تیم منتخب زنان سال 2023 فیفا

مری ارپس سنگربان تیم ملی انگلیس و منچستریونایتد نایب قهرمان جام‌جهانی ۲۰۲۳ هم بهترین دروازه‌بان زن سال شد. او در رقابت با مکنزی آرنولد سنگربان استرالیا و وستهام و کاتا کول سنگربان بارسلونا و اسپانیا این جایزه را کسب کرد.

مری ارپس (بهترین دروازه‌بان زن سال)

ادرسون دروازه‌بان تیم ملی برزیل و منچسترسیتی هم بهترین دروازه‌بان مرد سال ۲۰۲۳ شد. رقبای او در این راه هم تیبو کورتوا بلژیکی از رئال‌مادرید و یاسین بونو مراکشی از سویا و الهلال بودند.

ادرسون (بهترین دروازه‌بان مرد سال)

جایزه بازی جوانمردانه سال ۲۰۲۳ هم به بازیکنان برزیل تعلق گرفت. کافو کاپیتان پیشین سلسائو به نمایندگی از آن‌ها این جایزه را گرفت و برای لحظاتی در این مورد صحبت کرد.

برزیل (جایزه بازی جوانمردانه سال)

جایزه بهترین گل سال موسوم به پوشکاش هم به گیِرمه مادروگا بازیکن تیم بوتافوگو سی‌پی برای گلی که با ضربه برگردان از فاصله دور به نووریسونتینو زد، تعلق گرفت.

جایزه بهترین هوادار سال هم به هوادار تیم کولون آرژانتین رسید که با فرزند شیرخواره‌اش در حاشیه یکی از دیدارها شکار شده بود.

جایزه بهترین هوادار سال

برخلاف سنت هر سال، این مرتبه جایزه بهترین بازیکن مرد سال را قبل از بهترین بازیکن زن اعلام کردند که این جایزه برای سومین مرتبه به لیونل مسی فوق‌ستاره آرژانتینی اینترمیامی رسید. رقبای او هم ارلینگ هالند ستاره نروژی منچسترسیتی و کیلیان امباپه ستاره فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن بودند. نکته جالب این که مسی و هالند هردو ۴۸ رأی کسب کردند، اما این جایزه به مسی اهدا شد. لیونل مسی در مراسم حضور نداشت و جایزه را هم تیری آنری مجری مراسم به‌شوخی برای خودش برداشت!

این سومین جایزه لیونل مسی بود و در مراسم بهترین‌های فیفا از کریستیانو رونالدو و روبرت لواندوفسکی که هرکدام ۲ جایزه دارند، سبقت گرفت.

لیونل مسی (بهترین بازیکن مرد سال)

تیری آنری - لیونل مسی (بهترین بازیکن مرد سال)

جایزه ویژه‌ای هم به مارتا اسطوره برزیلی فوتبال زنان به پاس زحمات و افتخاراتش در سال‌ها حضور درون مستطیل سبز اهدا شد.

مارتا (جایزه ویژه فیفا)

جایزه بهترین بازیکن زن سال هم به آیتانا بونماتی تعلق گرفت، ستاره بارسلونا و تیم ملی زنان اسپانیا که در لیگ قهرمانان اروپا و جام‌جهانی به قهرمانی رسید. رقبای او جنی ارموسو همبازی‌اش در بارسلونا و اسپانیا و لیندا کایسدو بازیکن رئال‌مادرید و کلمبیا بودند.

آیتانا بونماتی (بهترین بازیکن زن سال)

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • کینگ مسی US ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    این جایزه براساس رای مربیان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی داده میشه ، حالا یه عده میان میگن مسی پسر خوب فیفا!!!! توقع زیادی هم ازشون نیس وقتی در حضور مسی ، رونالدو رو بهترین تاریخ می‌دونن 😂😂
  • محمد IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    مراسم بهترین مسی های فیفا. نفر اول مسی. بهترین مربی، مربی مسی. بهترین بازیکنان زن و مرد، هر چی مسی بگه. بهترین بازیگر مرد، مسی. البته خب هالیوودی جون سرمایه گذاری کرده، فک کن اول نشه.
    • کامیار IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
      این توپ طلاهای الکی که یکی امسال و دیگری دو سال پیش به جای لواندفسکی به مسی دادند و حتی چندین سال پیش که بازم در حق فن دایک و یک بار دیگه در حق اشنایدر ظلم شد و به مسی دادند فقط به خاطر اینه که فیفا دوست داره اسطوره های جدیدی مثل پله و مارادونا بسازه برای به اصطلاح توسعه فوتبال و جذابیت بخشیدن و پر طرفدار کردن فوتبال،مسی بازیکنی عالیه اما چهار دوره به ناحق توپ طلا رو بهش دادنپ
  • پیمان IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    مسی ، به چیزی که حقش نبود رسید
  • محمد۱۳ IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    دقیقا ملاکشون دیگه الان چی بود برا انتخاب مسی البته خوبه دارن تابلو میکنن کلا جوایز مسی بی ارزشن و همشون مسخره س دارن بیشتر خودشونو رسوا میکنن😏
    • رجب NL ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      حالا تو خودشو ناراحت نکن،،کلا ما ایرانیها هر چیزی که باب میلمون نباشه ،،از توهم توطعه،،و سیاستهای پشت پرده حرف می‌زنیم در حالیکه خودمون هیچ سر رشته آیی از فوتبال نداریم،،
  • Arshaya IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    رسمی :فیفا با رونالدو مشکل داره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی