نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
پرافتخارترین تیم جام ملت‌های آسیا کدام است؟/ اردن؛ چهاردهمین فینالیست و شاید دهمین قهرمان!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی اردن شانس دارد تا دهمین قهرمان جام ملت‌های آسیا باشد، در حالی که قطر می‌خواهد به دومین قهرمانی پیاپی دست پیدا کند.

جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ همه را شگفت‌زده کرد و بزرگ‌ترین شگفتی هم حضور اردن در فینال این مسابقات بود.

شاید با روندی که قطر در پیش گرفته و با توجه به عملکرد خوب در این تورنمنت و قهرمانی در تورنمنت گذشته، فینالیست شدنش شگفتی نباشد، اما اردن که ۲ مرتبه هم در طول تورنمنت با تیم قدرتمندی مثل کره‌جنوبی مصاف داد و حتی در گروهش سوم شد، با راهیابی به دیدار نهایی اتفاقی ویژه رقم زد.

تاریخ‌سازی اردن این تیم را تبدیل به چهاردهمین فینالیست جام ملت‌های آسیا کرده است. این تورنمنت ۹ قهرمان داشته (ژاپن، عربستان‌سعودی، ایران، کره‌جنوبی، اسرائیل، کویت، استرالیا، عراق و قطر) و ۴ تیم (چین، هند، میانمار و امارات) هم با وجود حضور در فینال به جام قهرمانی نرسیده‌اند.

در صورتی که امشب قطر در خانه جام را بالای سر ببرد در کنار کره‌جنوبی تیمی با ۲ قهرمانی خواهد بود. ژاپن با ۴ قهرمانی پرافتخارترین تیم جام ملت‌های آسیاست و عربستان و ایران هم ۳ قهرمانی کسب کرده‌اند.

اردن شگفتی‌اش را کامل می‌کند یا قطر دومین قهرمانی متوالی را به دست می‌آورد؟ پیش‌بینی شما چیست؟

بیشتر بخوانید: حسین عموته؛ مربی شگفتی‌ساز اردن کیست؟/ از سومی در گروه تا فینالیست شدن با شکست کره‌جنوبی/ این مربی ۳۳ درصدی است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • ع ق QA ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    آن زمان که قهرمان شدیم در فدراسیون و کادر فنی مردهایی میهن دوست سر کار بودند نه فرزندان سلطان حسین خدا بنده پس در فوتبال محمود افغانها جولان می دهد و مردم را به خفت می کشند در حالی که من تماشاگر از تحقیر تیم توسط حرفیها خفه می شوم آقایان برای گردش و فساد دستجمعی بقطر آمده اند متاسفانه کسی هم مراقب اینها نیست و حساب و کتاب نمی کند که اینها رانت پارتی بازی خودشان را بخورند
    • حمیدرضا IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      اون موقع که ماقهرمان شدیم همش ۵ تیم حضورداشته است الان چهارمم نمیشیم
    • محمد IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      کره هم 70 ساله قهرمان نشده... انگلیس با اون فوتبالش هیچ وقت قهرمان جهان نشده..... بر عنداز ها زمانی که قهرمان آسیا شدیم شهر ما نه بیمارستان داشت نه برق و گاز
  • صمد آقا IQ ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    پاکستان پر افتخار ترین تیم آسیاست در هیچ دوره ای نبوده خیال راحت در جام ملت‌ها کلا …..فوتبال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی