نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
۱۱
به بهانه حمله کنعانی به یک تماشاگر؛ مثل ژاپن رفتار کنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

محمد حسین کنعانی زادگان بر اساس ویدئویی که در پایان بازی با آلومینیوم اراک منتشر شد از اتوبوس پیاده و به سمت یک تماشاگر حمله ور شد که بعد از درگیری تماشاگر فرار کرد.

بدون شک ادبیاتی که تماشاگر در مواجه با  محمد حسین کنعانی زادگانی بکار برد، ادبیات قابل دفاعی نبود اما این تنها محمد حسین کنعانی زادگان نبود که در پایان بازی با آلومینیوم اراک با انتقاد تماشگران پرسپولیس مواجه شد. پرسپولیسی ها از همه انتقاد کردند و حتی به سمت بازیکنان و کادر فنی بطری های آب پرتاب کردند. این را در چند بازی گذشته تیم پرسپولیس هم در استادیوم آزادی دیده بودیم. جایی که یحیی گل محمدی به سمت تماشاگران رفت و ایستاد و حتی فحش ها و پرتاب بطری های آب را به جان خرید  تا تماشاگران عقده های دل را خالی کنند.

سوال مهم و اساسی اینجاست چطور دیگر بازیکنان تیم پرسپولیس رفتار مشابه با محمد حسین کنعانی زادگان را نداشتند؟ اگر قرار باشد بازیکن و مربی در مواجهه با کوچکترین تحرک منفی از سوی تماشاگر اینطور از کوره در روند که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود.

بازیکن همان طور که از تشویق هزاران تماشاگر روی سکوها مسرور و از خود بیخود می شود، باید انتقاد را هم تحمل کند. از سویی چه کسی است که نداند تماشاگر بعد از باخت عصبانی است و طبیعی که بازیکن و مربی بد و بیراه بگوید و در چنین شرایطی بهترین رفتار عبور از کنار این تحرکات است آنهم بدون هیچ واکنشی.

این رفتار از سوی محمد حسین کنعانی زادگان بارها و بارها است که تکرار شده. حتما به یاد دارید که در فینال کافا بعد از اخراج حاضر نمی شد، زمین بازی را ترک کند! یا توهینی که به سرمربی تیم ملی داشت. کارلوس کی روش.

 بگذریم از برخی از رفتارهای او در فضای مجازی که به شخصیت بازیکن پرسپولیس و باشگاه بزرگ و مردمی پرسپولیس ضربه زد. همه و همه به این خاطر است که نه باشگاه پرسپولیس با این اتفاقات برخورد خوبی دارد و نه کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال.

ما همه چیز را فدای نتیجه می کنیم. حتی اصول و چارچوب اخلاقیات را. دیدید که در جام ملت های آسیا فدراسیون فوتبال ژاپن یکی از بازیکنانش را به خاطر پرونده اخلاقی از دوحه اخراج کرد. در حالی که ژاپن برای قهرمانی در جام ملت ها تلاش می کرد و حضور بازیکن خاطی هم در ترکیب تیم ضروری بود فدراسیون فوتبال ژاپن رای به اخراج بازیکن خاطی داد. می دانید چرا؟

 برای کشورهای دیگر هم جام قهرمانی به اندازه اخلاق ارزش ندارد و هیچ کس در هیچ جای جهان به جام قهرمانی به اندازه رفتار درست اهمیت نمی دهد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • دربی باز IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    این رفتارها که عصر حجریه اما فقط مشکل کنعانی نبوده و یکطرفه به قضاوت ننشینید مگه دربی فینال حذفی یادتون رفته که در استادیوم آزادی عده ای از هواداران پرسپولیس با بطری های آب به جان ساپینتو افتاده بودن
  • میثم IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    بازیکن حکومتی که برای تیم حکومتی بازی میکنه! توقع محرومیت دارین!؟!؟
    • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      نه هر وقت که سوگلیهای متخلف کیسه درباری محروم شدند آنوقت باشه
    • مملی IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      اول خوبه تیم خودت که سابقه درخشانی تو کتک زدن هوادار داره را به یاد بیاره کتک زدن هوادار دراهواز توسط منشا کتک خوردن هوادار تیمت تو فرودگاه از بازیکنان تیمت پس ساکت بشو بزار کسی این حرفا را بزنه که نخواد خودش را خوبه نشون بده دوم اون هواداری که به کنعانی فحاشی می‌کرد من میشناسمش و پیچ اینستا و شماره همراهش را دراختیار باشگاه قرار دادم و جالبیش این که این هوادار معلومه از کجا خط گرفته خبر ورزشی از مهدی هژبری بپرسه شاید روش شد حرف زد اگه پس فردا نیاد تیمش را طیب و طاهر نشون بده با اون مربی که بخاطر مردم ببخشید گفت تا بتونه کار کنه
  • 09169170085 IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    سکوت کمیته اخلاق در برخورد با این حرکت زشت جای تعجب داره!
  • علی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    آخه کنعانی موضوعش فرق داره،اگر به خاطر نحوه بازی بود واکنش نشون نمیداد،به خاطر مسائل اخلاقی بوده ،خود به خود عصبی میشه
  • مازیار IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    رفتار بد بده ولی چرا بعد باخت استقلال در فینال حذفی مقابل تراکتور و در فرودگاه هیچ کسی پیگیر بزن بزن بازیکنان استقلال نشد و چندتا هوادار رو حسابی کتک زدن و حتی جلسه کمیته انضباطی هم تشکیل نشد؟این نگاه دوگانه معضل این فوتباله وگرنه برخورد مناسب خوبه حتی در مقابل هواداری که هرچیزی دوست داره ميگه و کسی پیگیرش نیست
  • مسعود IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    ضمن تقبیح رفتارمسبوق به سابقه ایشان وامثالهم هم درپرسپولیس هم استقلال هم تراکتورهم خوزستان واصفهان وشمال بطورکلی فرهنگ واخلاق بسیارضعیف شده بنابراین بایدباتماشاگربی ادب آلمینیوم که مسبب اصلی رفتارپرخاشگرانه است هم برخوردلازم به عمل آید.درضمن وقتی بازیهارابدرستی بررسی کنیم تیم محترم استقلال ودرراس آن سرمربی همیشه طلبکارش همواره یک طرف آشوبهاوناهنجاریهاواکاذیب هستند.
  • ناشناس IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    اون موقع که داخل فرودگاه هوادارنتون زدن رفیق خطیر هژبری موش شده بودی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی