نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
بهترین‌های هفته ۲۶ لیگ برتر ایران/ ستاره‌های خارجی دست سرخابی‌ها را گرفتند؛ جنگ صدر و بقا داغ‌تر شد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

هفته بیست و ششم لیگ برتر ایران رقابت در بالا و پایین جدول برای قهرمانی و بقا را داغ‌تر کرد.

دیدارهای هفته بیست و ششم یکشنبه ۱۶ اردیبهشت با بازی گل گهر مقابل شمس آذر در سیرجان آغاز شد. جدال بر سر عنوان ششمی جدول که بدون گل مساوی شد. در حال حاضر گل گهر تیم ششم است، حال آنکه اگر سه امتیاز کسب شده در ابتدای فصل به شمس آذر برگردد این جایگاه به تیم قزوینی خواهد رسید.

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با انجام ۷ مسابقه دیدارهای این هفته به پایان رسید. ابتدا در تهران پیکان با یک گل مغلوب آلومینیوم شد، درست مثل بازی رفت عارف حاج عیدی گل زد و مجتبی حسینی تیم فصل قبلش را برد.

در اصفهان سپاهان با نتیجه ۱-۱ مقابل استقلال خوزستان متوقف شد. با این مساوی فاصله سپاهان با استقلال در صدر جدول به ۱۰ امتیاز رسید که در فاصله ۴ هفته تا پایان فصل و با توجه به باقیماندن تنها ۱۲ امتیاز شانس قهرمانی زردها را بسیار بسیار بعید کرد.

نساجی در قائمشهر با نتیجه ۲-۱ به پرسپولیس ۱۰ نفره باخت. آن هم در شرایطی که نیمه دوم گل مساوی را زده بود اما نتوانست اورونوف را مهار کند. با این شکست نساجی در امتیاز ۲۲ ماند و در کنار فولاد، استقلال خوزستان را هم هم امتیاز با خود دید.

ملوان در انزلی با نتیجه مساوی ۱-۱ برابر هوادار متوقف شد. آنها در دقیقه ۶ گل خوردند و ۶ دقیقه به پایان بازی با ضربه پنالتی به گل مساوی رسیدند. اولین گل ملوان بعد از ۱۱ مسابقه در دور برگشت توسط بازیکنی غیر از سلیمانی و رضا جعفری!

صنعت نفت تیم قعرنشین این هفته‌ها طلسم آبادان را دوباره شکست و به بی‌شکسی محرم نوید کیا خاتمه داد. حالا صنعت نفت با برد یک بر صفر مقابل مس ۱۹ امتیازی شده و فقط ۳ امتیاز با سه تیم بالادستی خود فاصله دارد تا امیدوارتر از همیشه به بقا باشد.

فولاد هم در اهواز با دو گل مغلوب تراکتور شد تا تیره روزی‌های ویسی ادامه داشته باشد. ویسی در بازگشت دوباره به فولاد هنوز طعم برد را نچشیده و مدام هر هفته قول بقای این تیم را می‌دهد!

و بالاخره در آخرین بازی استقلال در ثانیه‌های آخر ذوب آهن را برد تا صدر جدول را حفظ کند. آبی‌ها در ورزشگاه آزادی خیلی زود از ذوب آهن گل خوردند اما به لطف دو خارجی درخشان نتیجه پرسپولیس را تکرار و رقابت بر سر قهرمانی را مثل هفته‌های قبل داغ نگه داشتند.

تیم هفته: صنعت نفت آبادان
فراز کمالوند بعد از پیروزی مقابل سپاهان دومین برد را هم در آبادان رقم زد و ضمن پایان شکست ناپذیری محرم نوید کیاروی نیمکت مس، تیمش را هم به سه امتیازی سه تیم بالاتر از خود رساند. حالا صنعت نفت امیدوارتر از همیشه برای بقاست، چرا که به لطف تفاضل گل فقط کافیست فولاد در بازی بعدی امتیاز از دست بدهد تا صنعت نفت از انتهای جدول و رتبه شانزدهم خداحافظی کند!

مربی هفته: سیروس پورموسوی (استقلال خوزستان)
بین چهار تیم پایین جدول جنگ برای بقا داغ‌تر از رقابت قهرمانی در بالای جدول است. اینجا چهار تیم در خطر مستقیم هستند و پیکان هم حاشیه امنی ندارد. از جمع این چهار تیم، این هفته صنعت نفت پیروز شد و نساجی و فولاد باختند اما کار بزرگ را استقلال خوزستان در اصفهان کرد. پورموسوی نیمه اول با گل مغانلو بازنده به رختکن رفت اما نیمه دوم توانست سپاهان را در خانه‌اش متوقف کند و یک امتیاز با ارزش برای بقا با خود به اهواز ببرد.

ستاره هفته: اوستون اورونوف (پرسپولیس)
این هفته ریکاردو آلوز در اهواز هم گل زد و هم گل ساخت تا فاصله خود با ابوالفضل جلالی را در صدر گلسازان بیشتر کند اما بدون شک عنوان ستاره به وینگر ازبک پرسپولیس می‌رسد که در قائمشهر یک تنه تیم ۱۰ نفره را به سه امتیاز رساند تا امیدهای پرسپولیس برای قهرمانی زنده بماند. اورونوف گل اول را نیمه اول زد و نیمه دوم بعد از اخراج سروش رفیعی و دریافت گل مساوی با یک فرار استثنایی گل برتری را هم به نساجی زد.

بهترین‌های هفته ۲۶ لیگ برتر ایران/ ستاره‌های خارجی دست سرخابی‌ها را گرفتند؛ جنگ صدر و بقا داغ‌تر شد

تیم منتخب هفته (۳-۴-۳):
دروازه‌بان: علیرضا جعفرپور (شمس آذر)
مدافع راست: امیرمحمد هوشمند (نساجی)
مدافع میانی: شجاع خلیل‌زاده (تراکتور)
مدافع چپ: پدرام قاضی‌پور (ملوان)
هافبک راست: بابک مرادی (هوادار)
هافبک چپ: علی یوسف (صنعت نفت آبادان)
هافبک میانی: عارف حاج عیدی (آلومینیوم)
هافبک میانی: ریکاردو آلوز (تراکتور)
وینگر راست: جلال الدین ماشاریپف (استقلال)
وینگر چپ: اوستون اورونوف (پرسپولیس)
مهاجم نوک: جواد آقایی‌پور (استقلال خوزستان)

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی