نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
بارسا باخت و قهرمانی رئال را تبریک گفت/ هوادار حق دارد کری بخواند مدیر نه!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بارسلونا ۴ گل از خیرونا خورد تا رئال مادرید برای سی و ششمین بار قهرمان لالیگا شود.

در دنیای فوتبال رقابتی جذاب‌تر حساس‌تر و مهم‌تر از ال کلاسیکو نداریم. از بزرگی و عظمت این مسابقه همین بس که مهمترین بازی هر کشور را ال کلاسیکو می‌نامند. در هر قاره و در جام ملت‌ها بازی دو مدعی اصلی را هم تی در سطح ملی الکلاسیکو خطاب می‌کنند.

در کشور خودمان بیشتر فوتبال دوستان یا طرفدار رئال هستند و یا بارسا و حتی گاهی این طرفداری کار را به توهین و خونریزی هم می‌رساند! اما ببینید که در دنیای فوتبال درست همانطور که میان هواداران کری خوانی امری پذیرفته و طبیعی است، رفتار حرفه‌ای مدیران و مسئولان مربیان و بازیکنان هم کاملاً ثابت شده است.

بارسلونا که جدی‌ترین رقیب رئال در کسب پرافتخارترین تیم اسپانیا بود بعد از شکست ۴-۲ مقابل خیرونا شاهد قهرمانی سی و ششم رقیب در لالیگا شد و به عنوان اولین تیم این قهرمانی را تبریک گفت. اتفاقی که در همه جای دنیا می‌افتد و ما صرفاً از این دو باشگاه به عنوان بالاترین سطح مثال زدیم.

چند وقت پیش بایرن مونیخ هم قهرمانی را به لورکوزن تبریک گفت. در انگلستان هم هر سال این اتفاق می‌افتد و شک نکنید در صورت قهرمانی آرتتا یا گواردیولا نفر مقابل به همراه کلوپ به او تبریک می‌گویند. چون فوتبال همانطور که قانونی به نام جنگیدن تا نفس آخر و ثانیه آخر دارد، قانونی هم به عنوان پذیرفتن شکست دارد.

فوتبال در نهایت یک ورزش است که مردم باید از زیبایی بازی‌ها لذت ببرند و از رفتار فوتبال مردان الگوبرداری کنند. آنها در قبال شهرتی که دارند و پول کلانی که می‌گیرند، مسئولیت اجتماعی هم دارند. درست همانطور که به باشگاه تعهد دارد و باید سر تمرین و مسابقات منظم حاضر باشند.

و حالا مقایسه کنید فاصله فرهنگ فوتبال حرفه‌ای دنیا را با آنچه در کشور خودمان به نام فوتبال حرفه‌ای داریم، قبلاً به روش‌های گوناگون این را نوشته‌ایم این بار شاید همین تلنگر کافی باشد!

بیشتر بخوانید: عکس| رفتار جالب باشگاه بارسلونا پس از قهرمانی رئال‌مادرید

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی